[80 B4 2.0 ABT] dusi się paliwem
[80 B4 2.0 ABT] dusi się paliwem
Pomocy ,moje nowe oczywiscie w zakupie b4 mam wrażenie że dusi się paliwem lub brak iskry to moja wersja przerywa a jak dostanie po zaworach jest ok tylko od czasu do czasu się przydusi najgorzej jak postoi ,pomózcie bo byłem już wszędzie wymienili mi pół samochodu i dalej lipa.
sprecyzuj bardziej co się dokładnie dzieje:
czy są problemy z odpaleniem ?
czy jest efekt pracy np na 3 cylindrach ?
czy zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa ?
jak się wkręca na obroty ?
jak przyspiesza samochód ? (czy ma buta) ?
na początek sprawdź układ Wysokiego Napięcia (w skrócie WN)
kable sprawdź omomierzem -> zasada taka im dłuższy kabel tym większy opór w kiloomach, jak jest przerwa na kablu znaczy ze trzeba wymienić.
wykręć świecie i zobacz w jakim są stanie (czarne , szare, okopcone, mokre od paliwa)
wsadź swiece do kabli, kable podłącz do kopułki, swiece przyłóż do masy samochodu (np głowica) i niech druga osoba zastartuje samochód (UWAGA NA WYSOKIE NAPIĘCIE) zobaczysz czy jest iskra na wszystkich swiecach. Zobacz jakiego koloru i jaki rozmiar ma iskra.
Zaznacz sobie na kopułce który kabel gdzie idzie (czyli pisak i opisz 1,3,4,2 -> kolejność zapłonu)
Sciągnij kopułkę i sprawdź w jakim jest stanie (czy styki są powypalane czy jest brudna, to samo dotyczy palca (rozdzielacza zapłonu)
Sprawdź ustawienie zapłonu (gdy masz wykręcone świece):
sciąg osłonę paska rozrządu
Klucz 19 i kręć silnikie zgodnie z zegarem tak aby znak OT na kole wałka rozrządu pokrył ci się ze strzałką na pułkolistej plastikowej obudowie
sprawdź ustawienie Palca względem reszty aparatu zapłonowego
tj palec powinien być wtedy ustawiony w kierunku głowicy
jeśli jest skierowany w przeciwną stronę to musisz znowu pokręcić silnikiem ręcznie i ustawić znowu na znak OT
przykładasz kopułkę i sprawdzasz czy masz wtedy palec ustawiony na 1 cylinder (dopuszczalne jest lekkie przestawienie)
jeśli jest ok (lub tak uważasz)
to złóż to z powrotem
Jesli masz możliwość podepnij się VAGiem do samochodu
sprawdź ewentualne błędy komputera ECU
często przyczyną duszenia się samochodu jest uszkodzony czujnik temperatury:
2 pinowy czujnik koloru niebieskiego. znajduje się w plastikowym kroćcu wychodzącym z głowicy tuż nad świecami pomiędzy 3 a 4 cylindrem.
jego koszt to od 20 do 120 zł (zamiennik - oryginał)
odkręć obudowę filtra powietrza (2 sruby i kilka zapinek)
i sprawdź czy nie jest tam zalane paliwem.
tzn chodzi o regulator ciśnienia paliwa.
Kwadratowa blaszka przykręcona 4 śrubami z platikiem trzymającym przewody (zazwyczaj 2 białe i 2 czarne) czy czasem z pod tej blaszki nie leje paliwo.
element ten masz na poniższych zdjęciach (blaszka juz odkręcona ale myśle ze poznasz o co chodzi)
Możesz zrobić tez adaptację:
czyli odłącz klemę od Akumulatora, poczekaj z 10-15 min
podłącz ją z powrotem i zapal samochód
samochód musi pracować na wolnych obrotach bez dodawania gazu aż do załączenia wentylatora (to się nazywa reset komputera lub reset ECU lub adaptacja)
w razie czego to pisz
czy są problemy z odpaleniem ?
czy jest efekt pracy np na 3 cylindrach ?
czy zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa ?
jak się wkręca na obroty ?
jak przyspiesza samochód ? (czy ma buta) ?
na początek sprawdź układ Wysokiego Napięcia (w skrócie WN)
kable sprawdź omomierzem -> zasada taka im dłuższy kabel tym większy opór w kiloomach, jak jest przerwa na kablu znaczy ze trzeba wymienić.
wykręć świecie i zobacz w jakim są stanie (czarne , szare, okopcone, mokre od paliwa)
wsadź swiece do kabli, kable podłącz do kopułki, swiece przyłóż do masy samochodu (np głowica) i niech druga osoba zastartuje samochód (UWAGA NA WYSOKIE NAPIĘCIE) zobaczysz czy jest iskra na wszystkich swiecach. Zobacz jakiego koloru i jaki rozmiar ma iskra.
Zaznacz sobie na kopułce który kabel gdzie idzie (czyli pisak i opisz 1,3,4,2 -> kolejność zapłonu)
Sciągnij kopułkę i sprawdź w jakim jest stanie (czy styki są powypalane czy jest brudna, to samo dotyczy palca (rozdzielacza zapłonu)
Sprawdź ustawienie zapłonu (gdy masz wykręcone świece):
sciąg osłonę paska rozrządu
Klucz 19 i kręć silnikie zgodnie z zegarem tak aby znak OT na kole wałka rozrządu pokrył ci się ze strzałką na pułkolistej plastikowej obudowie
sprawdź ustawienie Palca względem reszty aparatu zapłonowego
tj palec powinien być wtedy ustawiony w kierunku głowicy
jeśli jest skierowany w przeciwną stronę to musisz znowu pokręcić silnikiem ręcznie i ustawić znowu na znak OT
przykładasz kopułkę i sprawdzasz czy masz wtedy palec ustawiony na 1 cylinder (dopuszczalne jest lekkie przestawienie)
jeśli jest ok (lub tak uważasz)
to złóż to z powrotem
Jesli masz możliwość podepnij się VAGiem do samochodu
sprawdź ewentualne błędy komputera ECU
często przyczyną duszenia się samochodu jest uszkodzony czujnik temperatury:
2 pinowy czujnik koloru niebieskiego. znajduje się w plastikowym kroćcu wychodzącym z głowicy tuż nad świecami pomiędzy 3 a 4 cylindrem.
jego koszt to od 20 do 120 zł (zamiennik - oryginał)
odkręć obudowę filtra powietrza (2 sruby i kilka zapinek)
i sprawdź czy nie jest tam zalane paliwem.
tzn chodzi o regulator ciśnienia paliwa.
Kwadratowa blaszka przykręcona 4 śrubami z platikiem trzymającym przewody (zazwyczaj 2 białe i 2 czarne) czy czasem z pod tej blaszki nie leje paliwo.
element ten masz na poniższych zdjęciach (blaszka juz odkręcona ale myśle ze poznasz o co chodzi)
Możesz zrobić tez adaptację:
czyli odłącz klemę od Akumulatora, poczekaj z 10-15 min
podłącz ją z powrotem i zapal samochód
samochód musi pracować na wolnych obrotach bez dodawania gazu aż do załączenia wentylatora (to się nazywa reset komputera lub reset ECU lub adaptacja)
w razie czego to pisz
z odpaleniem niema żadnych problemów
niema efektu pracy na 3 cylindrach
paliwa spala sporo ok 14 w trasie 8
na obrocy wchodzi super ale tylko na postoju
buta ma rozkręca sie do 190
najgorzej jest jak odpale obroty trzymają sie tak na 950 potem spadaja na 400 i tak pare razy przygazuje a jak wystartuje smierdzi paliwem i prawie staje raptem startuje i tak z 2 razy.
przewody palce świeczki nówki
adaptacje tez już robiłem
[ Dodano: 2008-05-15, 19:05 ]
ten czujnik 2 pinowy przy temperaturze tak 70 jak go wyjmuje i wkladam niema żadnej reakcji nic sie nie zmienia
ten regulator cisnienia paliwa jest suchy
czy to moze byc przyczyna że wyminiłem taki wąż od glowicy do bodajze serwa od powietrza bo to byla przyczyna falujących wolnych obrotów a za oryginał wstawilem taki solidny cisnieniowy.
[ Dodano: 2008-05-15, 19:13 ]
chociaż dodam że przed wymiana tez tak bylo że się dusil ale obroty tez falowały a po wymianie obroty są ok
niema efektu pracy na 3 cylindrach
paliwa spala sporo ok 14 w trasie 8
na obrocy wchodzi super ale tylko na postoju
buta ma rozkręca sie do 190
najgorzej jest jak odpale obroty trzymają sie tak na 950 potem spadaja na 400 i tak pare razy przygazuje a jak wystartuje smierdzi paliwem i prawie staje raptem startuje i tak z 2 razy.
przewody palce świeczki nówki
adaptacje tez już robiłem
[ Dodano: 2008-05-15, 19:05 ]
ten czujnik 2 pinowy przy temperaturze tak 70 jak go wyjmuje i wkladam niema żadnej reakcji nic sie nie zmienia
ten regulator cisnienia paliwa jest suchy
czy to moze byc przyczyna że wyminiłem taki wąż od glowicy do bodajze serwa od powietrza bo to byla przyczyna falujących wolnych obrotów a za oryginał wstawilem taki solidny cisnieniowy.
[ Dodano: 2008-05-15, 19:13 ]
chociaż dodam że przed wymiana tez tak bylo że się dusil ale obroty tez falowały a po wymianie obroty są ok