Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Przekładnia kierownicza, wymiana

noorbi

[B4 all] Przekładnia kierownicza, wymiana

Post autor: noorbi » 23 lut 2008, 13:28

Czy ktoś z Was koledzy wymieniał już maglownicę?
Muszę to zrobić ale nie wiem czy wszystkie są takie same, na co mam zwrócić uwagę przy zakupie? jaką kupić żeby na pewno pasowała?
dodam że mam wspomaganie, dokręcenie śrub kasujących luzy nie pomogło..

proszę o wskazówki

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 24 lut 2008, 00:11

u mnie była wymieniana maglownica na nowszą (przebieg deklarowany 120tyś km)... "mechanicy" orzekli że dziwne skoki w ukł kierowniczym spowodowane są maglownicą... :P
oczywiście się mylili... ale dowiedzieli się o tym dopiero po zamontowaniu nowej... stara poszła na sprzedaż, ale w zamian za ich niewielką "omyłkę" wymiana była za free...

ogólnie straciłem na tym ok 50zł, ale za to lepiej się teraz prowadzi, tzn kierownica nie lata jak głupia i wygląda jakby wspomaganie "ciaśniej" chodziło, nie trudniej a ciaśniej <ok> ogólnie warto było dołożyć 5 dych i mieć obecny komfort z jazdy :)

Szukaj maglownicy z dokładnie takim samym numerem jak masz na swojej (zwróć uwagę na ost literkę oznaczenia). Maglownice z tym samym oznaczeniem montowane były w wielu autach o różnych jednostkach silnikowych

noorbi

Post autor: noorbi » 24 lut 2008, 20:03

dzieki, bardzo mi pomogłeś :mrgreen:

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 15 maja 2008, 21:51

cobra pisze:u mnie była wymieniana maglownica na nowszą (przebieg deklarowany 120tyś km)... "mechanicy" orzekli że dziwne skoki w ukł kierowniczym spowodowane są maglownicą... :P
oczywiście się mylili... ale dowiedzieli się o tym dopiero po zamontowaniu nowej... stara poszła na sprzedaż, ale w zamian za ich niewielką "omyłkę" wymiana była za free...

ogólnie straciłem na tym ok 50zł, ale za to lepiej się teraz prowadzi, tzn kierownica nie lata jak głupia i wygląda jakby wspomaganie "ciaśniej" chodziło, nie trudniej a ciaśniej <ok> ogólnie warto było dołożyć 5 dych i mieć obecny komfort z jazdy :)

Szukaj maglownicy z dokładnie takim samym numerem jak masz na swojej (zwróć uwagę na ost literkę oznaczenia). Maglownice z tym samym oznaczeniem montowane były w wielu autach o różnych jednostkach silnikowych
no a jeśli sie mylili to jakie były objawy i co to dokładnie w końcu było...... mam ten sam problem - wymieniać - nie wymieniać......może najpierw jakiś luz zniwelować .......ponoć jakieś tulejki sa na Procon Ten cy cóś.............napisz prosze coś więcej

noorbi

Post autor: noorbi » 15 maja 2008, 22:06

mtworus a próbowałeś zmniejszyć luz na maglownicy poprzez dokręcenie tej śruby za wspomaganiem ?? Ponoć czasem to pomaga.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 15 maja 2008, 22:36

Czołem mtworus, gdzieś Ty się chłopie podziewał <piwo>

Tak jak noorbi mówi, istnieje możliwość wykasowania luzu na przekładni kierowniczej. Regulacja ta znajduje się w górnej części maglownicy, zaraz pod serwem. Jak się to robi, tego Ci już nie powiem, bo jeszcze nigdy nie miałem przyjemności tego czynić.

Pozdro.

noorbi

Post autor: noorbi » 16 maja 2008, 06:57

Luz kasuje się dokręcając śrubę na maglownicy. Są tam 3 śruby, na prostych kołać ( :!: ) dokręcamy środkową, nie za dużo. Potem jazda próbna, jak stuka dokręcamy dalej. Nie wolno z tym przesadzić, kierownica musi wracać sama po skręcie oraz niezbyt ciężko pracować.

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 16 maja 2008, 10:48

IC69 pisze:Czołem mtworus, gdzieś Ty się chłopie podziewał <piwo>

Tak jak noorbi mówi, istnieje możliwość wykasowania luzu na przekładni kierowniczej. Regulacja ta znajduje się w górnej części maglownicy, zaraz pod serwem. Jak się to robi, tego Ci już nie powiem, bo jeszcze nigdy nie miałem przyjemności tego czynić.

Pozdro.
ano praca i praca ........ :evil: sam wiesz jak to jest ....... trzaby jakiś zlocik zorganizowac jak w Wapienicy.... :lol: :lol:

a że audi się nie psuje <ok> /odpukać/ to rzadko zaglądam na forum ;)

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 21 maja 2008, 09:48

a ja mam kupiona od silnika 2.3 i tez chyba bedzie pasowac... wszystko wyglada tak samo. mi stuka jak wjezdzam w dziury, mechanior mi ja skontrowal ale dalej stuka, ciut mniej ale jednak :-(
ta ktora mam jest od audika z 1996r. wiec jak sie zamontuje to moze nie bedzie stukac :?: narazie niestety mnie nie stac.
ps. ponoc wazne czy ze wspomaganiem i wtedy na pewno podejdzie i nie musi byc takie samo oznaczenie :?: podobno :!: :?:

noorbi

Post autor: noorbi » 21 maja 2008, 11:55

cobra pisze:Szukaj maglownicy z dokładnie takim samym numerem jak masz na swojej (zwróć uwagę na ost literkę oznaczenia). Maglownice z tym samym oznaczeniem montowane były w wielu autach o różnych jednostkach silnikowych
myślę że cobra wiedział co pisze, zresztą podobnie mówił mi mechanik.

Awatar użytkownika
mtworus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 13 mar 2007, 13:40
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » 22 maja 2008, 12:36

jeszcze jedna kwestia mi sie nasuwa............
nie mam dziś przy sobie auta to nie mogę luknąć....
ALE - ktoś pisał że jak za mocno się podkreci śrube regulacyjna to kiera nie wraca w położenie środkowe po wyjściu z zakrętu...........a więc :

1) czy trzeba coś wymontować, odkręcić , odsunąć aby dojść do tejże śruby??
2) czy potrzebny jest kanał/podnośnik czy z góry jest lepsze dojście
3) czy jeśli jednak trzeba "coś" odkręcić to bez "tego czegoś" da sie wykonać jazdę próbną czy za każdym razem składanie...

noorbi

Post autor: noorbi » 22 maja 2008, 15:58

1) nie
2) nie, dojście jest z góry
3) nic sie nie odkręca, regulujesz, zamykasz maskę i wio,

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 23 maja 2008, 21:22

Wtrące swoje zapytanie, jeżeli można oczywiście. Jak wykręcić maglownice z samochodu i czy będe musiał szukac nowej bo obecna ma przecieki z tej gumy(harmonijki)? Dostęp do niej prawde powiedziawszy jest troche kiepski. Poradźcie chłopaki. Dzięki z góry:)
A maglownice można samemu zregenerować, czy raczej odpuścić sobie i szukać używki??

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 23 maja 2008, 22:56

Z góry pod akumulatorem masz dziurę a pod nią dojście no i w lewym nadkolu dwie śruby trochę gimnastyki i po sprawie ;-)

Awatar użytkownika
piter905
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Puławy

Post autor: piter905 » 24 maja 2008, 11:23

Dzięki krzysiek11. Jak znajde używaną to będe wstawiał. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl