Radio - podlaczenie - jakosc przewodow
Radio - podlaczenie - jakosc przewodow
Mam taki problem i nie jestem pewien czy dobrze myślę. Otóż gdy włączam nieco głośniej radio, to ono się resetuje aż go nie przycisze. Mnie się wydaje, że to wina głośników, że są za słabe, ale pewności nie mam i dlatego tu piszę.
Głośniki jakie są w samochodzie, to naprawde leciwy sprzęt. Dzisiaj zajrzałem co siedzi po szybą i czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Głośnik rozlatywał się w ręku, membrana strasznie się kruszyła, wszystko się rozpadało. Wyjąłem je i już tam nie wsadzę. Głośniki made in germany, chyba jeszcze w fabryce Audi montowane Poprzedni właściel, to starszy człowiek i chyba mu to nie przeszkadzało. Z tyłu jest nieco lepiej, bo głośniki trzymają sie kupy, ale też są made in germany. Nie jest na nich podana moc znamionowa, wiem tylko, że są 4-omowe.
Radio jakie jest zainstalowane w samochodzie to jvc, modelu w tej chwili nie pamiętam, jest to zwykłe radio z cd, na wyjściu 4x40W. Czy to możliwe, że przyczyną tego, że się resetuje są słabe głośniki?
Kolejna sprawa, to chciałbym jakimś tanim kosztem załatwić sprawę z użytymi głośnikami pod szybą. Przeglądałem różne posty na temat nagłośnienia i tam głównie poleca się głośniki zdecydowanie nie na moją kieszeń Ja nie jestem jakimś melomanem, wystarczy mi żeby w miarę czysto grało i nie musi być niewiadomo jakich basów, itp. W domu mam już dość leciwą wieżę lg, model dość standartowy, głośniki 2x15W i to mi wystarcza. Jakbym takie coś uzyskał w samochodzie to byłbym już usatysfakcjonowany. Możecie coś polecić? Czy coś tego typu http://allegro.pl/item364030461_glosnik ... _inne.html będzie w miarę przyzwoicie grało? Chyba lepiej będzie się sprawowało niż, to co wyjąłem z podszybia, no nie?[/b]
Głośniki jakie są w samochodzie, to naprawde leciwy sprzęt. Dzisiaj zajrzałem co siedzi po szybą i czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Głośnik rozlatywał się w ręku, membrana strasznie się kruszyła, wszystko się rozpadało. Wyjąłem je i już tam nie wsadzę. Głośniki made in germany, chyba jeszcze w fabryce Audi montowane Poprzedni właściel, to starszy człowiek i chyba mu to nie przeszkadzało. Z tyłu jest nieco lepiej, bo głośniki trzymają sie kupy, ale też są made in germany. Nie jest na nich podana moc znamionowa, wiem tylko, że są 4-omowe.
Radio jakie jest zainstalowane w samochodzie to jvc, modelu w tej chwili nie pamiętam, jest to zwykłe radio z cd, na wyjściu 4x40W. Czy to możliwe, że przyczyną tego, że się resetuje są słabe głośniki?
Kolejna sprawa, to chciałbym jakimś tanim kosztem załatwić sprawę z użytymi głośnikami pod szybą. Przeglądałem różne posty na temat nagłośnienia i tam głównie poleca się głośniki zdecydowanie nie na moją kieszeń Ja nie jestem jakimś melomanem, wystarczy mi żeby w miarę czysto grało i nie musi być niewiadomo jakich basów, itp. W domu mam już dość leciwą wieżę lg, model dość standartowy, głośniki 2x15W i to mi wystarcza. Jakbym takie coś uzyskał w samochodzie to byłbym już usatysfakcjonowany. Możecie coś polecić? Czy coś tego typu http://allegro.pl/item364030461_glosnik ... _inne.html będzie w miarę przyzwoicie grało? Chyba lepiej będzie się sprawowało niż, to co wyjąłem z podszybia, no nie?[/b]
Ostatnio zmieniony 19 gru 2011, 23:17 przez towerone, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem resetowania radia może być spowodowany instalacją elektryczną. Po podgłoszeniu radio pobiera większy prąd i widocznie jest za duży spadek napięcia i radio się resetuje. Ustaw radio na troszkę mniejszą głośność niż zaczyna się resetować i zobacz czy podświetlenie w nim przygasa przy basach. Możliwe, że kabel zasilania jest gdzieś przetarty lub na którejś wtyczce/gnieździe nie ma pełnego kontaktu.
Co do głośników, to nie wiem jak będą działać te, do których podałeś linka. W razie potrzeby mam oryginalne głośniczki Nokii w idealnym stanie, wymontowane z mojej B4 po założeniu taschek i 16tek. W razie potrzeby mogę je tanio oddać . Szczerze mówiąc to podejrzewam, że ten oryginalny głośnik zagra lepiej, niż ten za 10zł z allegro.
Co do głośników, to nie wiem jak będą działać te, do których podałeś linka. W razie potrzeby mam oryginalne głośniczki Nokii w idealnym stanie, wymontowane z mojej B4 po założeniu taschek i 16tek. W razie potrzeby mogę je tanio oddać . Szczerze mówiąc to podejrzewam, że ten oryginalny głośnik zagra lepiej, niż ten za 10zł z allegro.
Przygasa, tzn., że coś jest nie tak z instalacją?Ustaw radio na troszkę mniejszą głośność niż zaczyna się resetować i zobacz czy podświetlenie w nim przygasa przy basach.
Co do głośników, to wysłałem kilka maili do osób z Allegro, którzy już kupili te głośniki, z zapytaniem czy są z nich zadowoleni. Na razie odpisała jedna osoba - pisze, że w porównaniu z głośnikami seryjnymi w jego samochodzie te grają wyraźnie lepiej, no ale rewelacji nie ma bo to przecież głośnik za 10zł.
Poczekam co jeszcze inni odpiszą.
Oryginalna instalacja nie ma zbyt grubych kabli zasilających, więc nie jest w stanie wytrzymać odpowiednio dużego obciążenia i stąd spadek napięcia. Kabel zasilający to linka (dużo małych drucików). Jeżeli jest gdzieś przełamany i cześć drucików w nim się zerwała, to zasilanie będzie nadal, ale wydajność spadnie. Tak samo jeżeli na którymś styku nie łączy dokładnie. Najlepiej kupić odpowiednio gruby kabel i przeciągnąć go bezpośrednio od akumulatora. Na kablu trzeba założyć bezpiecznik na plusie jak najbliżej akumulatora (na wypadek, gdy izolacja kabla się gdzieś przetrze i zewrze się z masa, żeby nie spaliło instalacji lub nawet samochodu).towerone pisze:Przygasa, tzn., że coś jest nie tak z instalacją?Ustaw radio na troszkę mniejszą głośność niż zaczyna się resetować i zobacz czy podświetlenie w nim przygasa przy basach.
Zawsze przed robieniem takich przeróbek dobrze zrobić sobie w jakiś sposób test. Np przy otwartej masce przeprowadzić kable przez drzwi do środka i podłączyć radio (np zrobić nową kostkę ISO od zasilania - koszt kilka zł - na kablach z aku i podłączyć ją zamiast oryginalnej). Jeżeli będzie działać lepiej, to przeciągasz kabel do środka przez ścianę grodziową do środka samochodu. Powinna być nad nogami kierowcy taka guma, przez która można przeciągnąć kabel.
Kwestia tego, w jakim stanie mieli oryginalne głośniki przy porównaniu. W ogóle z 10cm głośników ciężko coś wycisnąć. W razie czego, gdybyś jednak chciał oryginalne głośniki, to uderz do mnie przez wiadomość prywatną. Leżą sobie spokojnie w domu i się nudzą .towerone pisze: Co do głośników, to wysłałem kilka maili do osób z Allegro, którzy już kupili te głośniki, z zapytaniem czy są z nich zadowoleni. Na razie odpisała jedna osoba - pisze, że w porównaniu z głośnikami seryjnymi w jego samochodzie te grają wyraźnie lepiej, no ale rewelacji nie ma bo to przecież głośnik za 10zł.
Poczekam co jeszcze inni odpiszą.
Czyli problem tkwi w przeowdach? Myślałem, że to głosniki i chyba bym tak wolał. Łatwiej by mi było zmienić głośniki niż sprawdzać plątanine kabli, do których niebardzo wiem jak się dostać i nie wiem który jest od czego :-|
Co do głośników to dzięki za ofertę, na pewno ją rozważe jak już zdecyduje sie na zakup. Sądze też, że co bym nie kupił to i tak będzie lepiej grało niż to co było, a było to co na zdjęciu poniżej.
Co do głośników to dzięki za ofertę, na pewno ją rozważe jak już zdecyduje sie na zakup. Sądze też, że co bym nie kupił to i tak będzie lepiej grało niż to co było, a było to co na zdjęciu poniżej.
towerone, dlatego napisałem, żebyś się podłączył bezpośrednio pod akumulator z zasilaniem . W ten sposób unikniesz grzebania się w plątaninie kabli.
A głośniczki po prostu super . To w ogóle jeszcze coś grało? Ale tak to jest ze starymi samochodami. Fabryczne elementy po jakimś czasie po prostu muszą zostać wymienione.
A głośniczki po prostu super . To w ogóle jeszcze coś grało? Ale tak to jest ze starymi samochodami. Fabryczne elementy po jakimś czasie po prostu muszą zostać wymienione.
Eee, to jeszcze podlotek, moja to w tym roku już 20 kończyW przyszłym roku moja b4 stanie się dorosła :> (18 latek).
Najpierw muszę je wyciągnąć, a trochę się boję, że zrobie to nieumiejętnie i coś mi zaraz pęknie, albo jeszcze coś urwie Może dzisiaj, albo jutro się za to wezmę, mam nadzieję, że ładnie wyjdzie i szybko zlokalizuję usterkę.dlatego napisałem, żebyś się podłączył bezpośrednio pod akumulator z zasilaniem
Co do podłączenia do akumulatora, to wolałbym tego uniknąć, licze, że po wyjęciu coś, co jest nie tak rzuci mi się w oczy, a jak nie to jeszcze będę pytał o szczegóły jak dokładnie połączyć je z akumulatorem.
Wyglądają ładnie A jak mocowo? Nie będą charczeć przy głośniejszym graniu?Moje głośniczki w załącznikach
Te z allegro wizulanie też mi się podobają Nie znam się na tym i ciężko mi powiedzieć czy Twoje będą lepsze, tamte niby jakieś noname, ale dwudrożne więc teoretycznie dźwięk mógłby być ładniejszy, ale kij wie. Jeszcze się zastanowie. A ile być chciał za nie :mrgreen:
tak. kiedys gdy mialem b2 mialem ten sam problem. zamontowalem nowe glosniki i gdy dawalem glosniej potrafilo zgasnac. oprocz kabli problem tkwil w alternatorze bo niestety juz byl leciwy:) dobierz glosniki do mozliwosci radia, a pozniej dobrze podepnij wszystko do pradu. posluchaj kolegow i montuj bezposrednio do akumulatora i nie zapomnij o bezpieczniku!!towerone pisze:Czyli problem tkwi w przeowdach?
Wyciągnąłem dzisiaj radio i te przewody, które dochodzą do radia na tym końcowym odcinku są w bardzo dobrym stanie. Są czyste i nie są wcale cienkie, również styki przy radiu wyglądają dobrze. Być może jakieś uszkodzenie przewodów występuje gdzieś głębiej, gdzie nie ma bezpośredniego dostępu po wyjęciu radia. Dlatego jutro chcę, zgodnie z Waszymi radami, podłączyć radio do akumulatora i mam w związku z tym pytanie. Czy to połączenie ma wyglądać tak jak na rysunku poniżej?
Gdy już tak podłącze i okaże się, że na takim połączeniu gra dobrze, to co wtedy? Bo chyba tak nie mogę tego zostawić? Teraz jak zauważyłem, to do wtyku +12V w radiu dochodzą dwa przewody, jeden pewnie z akumulatora, a drugi to chyba jakiś pośredni z alternatora, dobrze kojarze? Nie jestem tego pewien
Gdy już tak podłącze i okaże się, że na takim połączeniu gra dobrze, to co wtedy? Bo chyba tak nie mogę tego zostawić? Teraz jak zauważyłem, to do wtyku +12V w radiu dochodzą dwa przewody, jeden pewnie z akumulatora, a drugi to chyba jakiś pośredni z alternatora, dobrze kojarze? Nie jestem tego pewien
Obecnie masz przewód z masą + przewód 12v ze skrzynki bezpieczników. Możesz jeszcze mieć jeden przewód po stacyjce (+12v, w mojej B4 nie było go w oryginalnej instalacji). Co do podłączenia pod aku, to najlepiej weź przewód 2-żyłowy i podłącz nim zarówno +12v jak i masę. Bezpiecznik montujesz tak jak na swoim rysunku, zaraz przy akumulatorze.