Hi,
Pomóżcie proszę; poszukuję prawdziwego fachowca (W-wa), który ustali co jest z zawieszeniem. Zrobiłem chyba co mogłem - łączniki stab., silentblocki wahaczy, tuleje w belce, gumy drążka stab., górne łożyska amort. i amortyzatory (gazowo-olejowe Sachs'a) - wszystko nowe. Na równym wszystko OK; drobne nierówności 2-3 cm i pojawiają się stuki po obu stronach. Fachowiec wydaje się zrobił naprawę jak trzeba; inni skłaniają się ku wadliwemu montażowi amort., opowiadają o uzbrajaniu amort. przed montażem (przepompowanie w pionie 5-10 razy), zakaz używania klucza pneumatycznego itp. Nie stałem nad nim i nie mogę zweryfikować. Polecają mi amort. Bilstein'a w linii żółtej (pomijam koszt), ale co będzie jak po wymianie i tak "dzięcioł" będzie stukać. Zaciski hamulca też sprawdzałem; są OK.
[80 B4] - zawieszenie przód; fachowcy
[80 B4] - zawieszenie przód; fachowcy
Ostatnio zmieniony 05 mar 2007, 09:55 przez oscarek, łącznie zmieniany 1 raz.
powiem ci kolego ze ja tez miałem podobna problem z prawa strona zawieszenia. na diagnostyce, przejechalem cała ta sciezke zdrowi no i nic nie wykrylo...no to na podnosnik, szarpanie wachaczem dokladne ogledziny 2 mechaników no i nic. ale w czasie jazdy co jakis czas było słychac stukanie. co sie okazał było to spowodowane guma ktora znajduje sie tuz nad półosia i w czasie jazdy po nierownosciach ocierala o półoś. zycze powodzonka
a patrzeli luzy na mechanizmie kierowniczym i na drazkach kierowniczych przy mechanizmie. Jezeli masz jakis luz na maglownicy to mozesz go zlikwidowac, dokrecajac kluczem 10-tka pod serwem srodkowa srube, a jezeli luzy wewnetrzych koncowek to tylko wymiana. Sprawdz jeszcze gumy od wozka silnika, one tez niezle halasuja na dziorach.