[Audi 80 b3 all] Rozrusznik nie kręci
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 mar 2008, 12:50
[Audi 80 b3 all] Rozrusznik nie kręci
Na początek możliwe, że taki wątek już padł, jednak najprawdopodobniej przeoczyłem i jeżeli to nie problem to proszę o radę.
Otóż mam problem z rozruchem, po włączeniu zapłonu słychać pstryknięcie, ale kiedy chce włączyć silnik to nic z tego, akumulator jest dobry, lampki nie przygasają, myślałem, że to wina szczotek, ale na popych odpala. No a teraz to juz w ogole dziwna rzecz sie stała, że musiałem wyłączyć akumulator, gdyż teraz to nawet nie musze włączyć zapłonu a kontrolki cały czas sie palą Pomocy ?! .
Byłbym wdzięczny też , jezeli ktoś sie orientuje, gdzie jest jakis bardzo dobry mechanik w Gdyni, który jest maniakiem Audi lub poprostu zna sie na rzeczy, bo tylu już objechałem, że zastanawiam się , czy co nie którzy nie pomylili zawodu...
Pozdrawiam
Otóż mam problem z rozruchem, po włączeniu zapłonu słychać pstryknięcie, ale kiedy chce włączyć silnik to nic z tego, akumulator jest dobry, lampki nie przygasają, myślałem, że to wina szczotek, ale na popych odpala. No a teraz to juz w ogole dziwna rzecz sie stała, że musiałem wyłączyć akumulator, gdyż teraz to nawet nie musze włączyć zapłonu a kontrolki cały czas sie palą Pomocy ?! .
Byłbym wdzięczny też , jezeli ktoś sie orientuje, gdzie jest jakis bardzo dobry mechanik w Gdyni, który jest maniakiem Audi lub poprostu zna sie na rzeczy, bo tylu już objechałem, że zastanawiam się , czy co nie którzy nie pomylili zawodu...
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 maja 2008, 22:38 przez goldenkris, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Koledzy mam podobny problem. opisywałem juz w innym temacie ale bez odzewu jak przejade np 20 km i troche depne prawy pedał ze wkreci sie na ponad 3 tys obrotów i oczywiscie silnik sie zagrzeje po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu wogule nie kreci. mam PB i LPG przy silniku 1.8 w b3 słychac pstryk ale zero krecenia. kontrolki swieca . akumulator jest w stanie idealnym . nie ma problemow z odpalaniem. jak jade do pracy ( ok 3 km ) to tak jakby nie zdazyl sie nagrzac i odpali mi bez problemu. jedynie jak robie troche dluzsza trase i troche mu depne. tak jakby sie nagrzewał. nieraz musze odczekac z otwarta maska 10 min a czasami 1h 30 min. tak jakby musial sie ostudzic.
Problem jest dosc powazny zwlaszcza jak jade w dluzsza trase i trzeba po drodze zatankowac. wylanczam silnik i potem wstyd jak pcham moja niuńke spod dystrybutora. pozatym nie wiem czy to wina rozrusznika a nowy jest drogi wiec szkoda kasy nadarmo wydawac. czy ktos moze mi pomóc ? Poprostu juz mam dosyc. Dzieki wielkie za kazde info
Problem jest dosc powazny zwlaszcza jak jade w dluzsza trase i trzeba po drodze zatankowac. wylanczam silnik i potem wstyd jak pcham moja niuńke spod dystrybutora. pozatym nie wiem czy to wina rozrusznika a nowy jest drogi wiec szkoda kasy nadarmo wydawac. czy ktos moze mi pomóc ? Poprostu juz mam dosyc. Dzieki wielkie za kazde info
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
dokładnie tak jak opisałem wcześniej pewnie masz jakiegoś kolesia z B3 przełóż od niego kostkę jak nie chcę ci kręcić i będziesz miał pewność czy to ona jest przyczyną lub kup jakaś podróbę koszt z 20-30 tylko na niej długo nie pośmigasz a co do rozrusznika to kompletna naprawa to w granicach 150 -200 zł i posprawdzaj przewody dochodzące do rozrusznika może są zaśniedziałe
Do rozrusznika idzie jeden cienki przewód (sterujący). Na tym przewodzie powinno pojawić się +12v po przekręceniu kluczyka w celu uruchomienia silnika. Jeśli impuls się pojawia winny jest rozrusznik. Jeśli ktoś ma TVNTurbo to w programie "Mechanik" w tym tygodniu jest o rozruszniku. Jak ktoś chce to mogę napisać coś więcej na temat rozrusznika.
sovi3t rozrusznik kręci kołem zamachowym, więc musisz go szukać gdzieś na dole przy silniku. Idą do niego przeważnie dwa przewody: jeden gruby +12v przeważnie prosto od akumulatora i drugi cienki sterujący. Niestety posiadam B4 TDI więc nie orjętuję się gdzie dokładnie znajduje się rozrusznik u Ciebie. A te pstrykanie może wydobywać się właśnie z rozrusznika gdy koło zębate rozrusznika nie może zazębić się z kołem zamachowym.
Po nagrzaniu nie dochodzi napięcie robocze z akumulatora do styków na rozruszniku lub elektromagnes na rozruszniku tego napięcia nie przenosi . Trzeba dokłdnie obejrzeć i przeczyścić styki podłączeniowe silnoprądowe oraz styki w bendiksie . A może po nagrzaniu elektromagnes się zacina??sovi3t pisze:Koledzy mam podobny problem. opisywałem juz w innym temacie ale bez odzewu jak przejade np 20 km i troche depne prawy pedał ze wkreci sie na ponad 3 tys obrotów i oczywiscie silnik sie zagrzeje po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu wogule nie kreci. mam PB i LPG przy silniku 1.8 w b3 słychac pstryk ale zero krecenia. kontrolki swieca .
yyy rozumiem elektromagnes. Szczotki sie kończą lub podwieszają albo elektromagnes nie wciąga. Najprostsza metoda sprawdzenia czy to rozrusznik czy stacyjka, bierzemy neonowke podczepiamy z reguły krokodylka od "-' do masy a probówką dotykamy do cienkiego przewodu dochodzącego do rozrusznika(elektromagnesu) druga osoba przekreca zapłon do odpalenia i na probówce pali sie światełko jeśli nie to mamy walnietą kostke stacyjki. Aby auto odpalic pomimo wszystko wrzucamy luz, przekrecamy kluczyk na zapłon a srubokretem stykamy gruby przewód od plusa z tym cienkim(tzn tam gdzie jest wsówka cienkiego przewodu)marko pisze:oraz styki w bendiksie
Dorwałem ten odcinek Mechanika, o którym mówiłem. Jak ktoś ma ochotę to proszę:
http://www.wrzuta.pl/film/fwDHdUTB0Z/mi ... rozrusznik
Fragment jest tylko o rozruszniku. Niestety jakość nie jest za super:(
http://www.wrzuta.pl/film/fwDHdUTB0Z/mi ... rozrusznik
Fragment jest tylko o rozruszniku. Niestety jakość nie jest za super:(
a ja sobie poradzilem.... winna byla chlodnica.... jak ja rozebralem na czynniki pierwsze to sie przestraszylem..... wyladało to jak zupa ze zmielonego kota..... to co bylo w srodku , przyprawione kamieniem w rurkach........
stara chlodnica nie oddawala ciepla i przegrzewał sie rozrusznik...... teraz wszystko hula zajebiscie..... nie ma problemów z odpalaniem nawet po " ostrej jezdzie" ..... noweczka chlodnica zalana 100% płynem..... odradzam wode...... bylem przekonany ze to rozrusznik ( mechec wstepnie powiedzial ze to automat od rozrusznika ) a tu miedzy czasie zostalem zmuszony do wymiany chlodnicy bo stara uszkodzilem.... i jaka zmiana.... az mi sie micha cieszy jeszcze tylko naprawic to zeby palił na benzynce i bedziemy w domq
Pozdro
stara chlodnica nie oddawala ciepla i przegrzewał sie rozrusznik...... teraz wszystko hula zajebiscie..... nie ma problemów z odpalaniem nawet po " ostrej jezdzie" ..... noweczka chlodnica zalana 100% płynem..... odradzam wode...... bylem przekonany ze to rozrusznik ( mechec wstepnie powiedzial ze to automat od rozrusznika ) a tu miedzy czasie zostalem zmuszony do wymiany chlodnicy bo stara uszkodzilem.... i jaka zmiana.... az mi sie micha cieszy jeszcze tylko naprawic to zeby palił na benzynce i bedziemy w domq
Pozdro