[80 B3, 1.8s, LPG] Wymiana uszczelki pod głowicą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
- Lokalizacja: Krasnystaw
[80 B3, 1.8s, LPG] Wymiana uszczelki pod głowicą.
Witam! Wiem że temat był tysiąc razy poruszany, czytałem opisy problemu jednak wolał bym dopytać...
Sytuacja jest taka, że Moje Audi 80 1.8s 90r miało problem z termostatem grzał się jak cholera wymieniłem termostat, nie odpowietrzono autka i łapał dalej temp. rury górna oko ciepła dolna zimna czasem ciepła jak termostat puścił. Rura górna coraz twardsza. W zbiorniczku bulki i wyrzuca płyn - cofa ciśnienie przez malutki wężyk. Diagnoza mechanika który wymieniał termostat to że uszczelka pod głowicą. jakimś tam pomiernikiem sprawdził stężenie CO2 w zbiorniczku wyrównawczym i stwierdził na 98% uszczelka naprawę wycenił na ok 700 zł. co wy na to ma racje robić?
A i znikneły mi długie światła - bezpieczniki ok żarówki też a zmieniam na długie a przed maską ciemność nic nie świeci a inne światła ok.
Dzięki za pomoc!!
Sytuacja jest taka, że Moje Audi 80 1.8s 90r miało problem z termostatem grzał się jak cholera wymieniłem termostat, nie odpowietrzono autka i łapał dalej temp. rury górna oko ciepła dolna zimna czasem ciepła jak termostat puścił. Rura górna coraz twardsza. W zbiorniczku bulki i wyrzuca płyn - cofa ciśnienie przez malutki wężyk. Diagnoza mechanika który wymieniał termostat to że uszczelka pod głowicą. jakimś tam pomiernikiem sprawdził stężenie CO2 w zbiorniczku wyrównawczym i stwierdził na 98% uszczelka naprawę wycenił na ok 700 zł. co wy na to ma racje robić?
A i znikneły mi długie światła - bezpieczniki ok żarówki też a zmieniam na długie a przed maską ciemność nic nie świeci a inne światła ok.
Dzięki za pomoc!!
Ostatnio zmieniony 23 maja 2008, 20:07 przez KamilSmolen, łącznie zmieniany 1 raz.
Płyn zawsze ci cofnie przez powrót, co do wywalania płynu tez normalne zanim termostat puści, pierwsze górny przewód będzie twardy-robi ciśnienie i wywala jak masz odkręcony korek, ale gdy stawia bańki na puszczonym termostacie i w tedy wywala płyn to też bym stawiał na uszczelkę, do ilu rośnie ci temp. :?:
Co do świateł to przełącznik zespolony przy kierownicy pewnie się zużył jak to zwykle bywa, możesz spróbować go psiknąć jakimś środkiem do styków np. (kontakt)
Co do świateł to przełącznik zespolony przy kierownicy pewnie się zużył jak to zwykle bywa, możesz spróbować go psiknąć jakimś środkiem do styków np. (kontakt)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
- Lokalizacja: Krasnystaw
Jak puści termostat na odkręconym korku to bulki puszcza niestety. A on nie cofa płynu przez powrót tylko powietrze i znikome ilości płynu. A temperatura do 110 i gotuje płyn. Nie układ według mechanika sam powinien się odpowietrzyć i twierdzi że nie jest zapowietrzony.audiktom pisze:Płyn zawsze ci cofnie przez powrót, co do wywalania płynu tez normalne zanim termostat puści, pierwsze górny przewód będzie twardy-robi ciśnienie i wywala jak masz odkręcony korek, ale gdy stawia bańki na puszczonym termostacie i w tedy wywala płyn to też bym stawiał na uszczelkę, do ilu rośnie ci temp. :?:
Co do świateł to przełącznik zespolony przy kierownicy pewnie się zużył jak to zwykle bywa, możesz spróbować go psiknąć jakimś środkiem do styków np. (kontakt)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
- Lokalizacja: Krasnystaw
KamilSmolen, viewtopic.php?t=9608
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
- Lokalizacja: Krasnystaw
Teraz ok? :roll:
tak, teraz ok... na przyszłość proszę zwracać na to uwagę...
pozdr Mod
tak, teraz ok... na przyszłość proszę zwracać na to uwagę...
pozdr Mod
Ostatnio zmieniony 23 maja 2008, 20:14 przez KamilSmolen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 mar 2008, 13:10
- Lokalizacja: Krasnystaw
Termostat był sprawdzany przed założeniem był ok. Ale pomimo termostatu to co2 i bulki i inne symptomy nie wskazują na uszczelkę ? i czy cena jest normalna za taką naprawę?goldi j51 pisze:może termostat jest wadliwy sprawdzałeś w garnku w wodzie podgrzewając ją a co do odpowietrzenia kiedyś ktoś miał też problem z odpowietrzeniem i odpowietrzał wlewając płyn przez węże idące do nagrzewnicy
Wymiana uszczelki(60zł.), ewentualnie planowanie głowicy(ok.150-200zł) bo możliwe że po przegrzaniu nie jest prosta to koszty części więc 700zł to trochę dużo chyba że twój mechanik wziął pod uwagę że po zdjęciu głowicy dojdzie parę rzeczy do wymiany i prawdopodobnie ma rację , bo skoro już będzie zdjęta to szkoda by było włożyć samą uszczelkę . :?:
jeśli chodzi o odpowietrzenie to ja dodatkowo zdjąłem króciec od nagrzewnicy od strony silnika i zalałem płyn za pomocą wężyka i plastikowej butelki,zaś mechanik radził zdjąć ostrożnie jeden z czujników temperatury aż zacznie syczeć ,trzymać oczywiście dwiema rękami bo może wyrwać go z ręki, zaryzykowałem oczywiście mi się nie udało <osohozi> efekt to zalany cały silnik i nie tylko, ale się odpowietrzył. <ok>
jeśli chodzi o odpowietrzenie to ja dodatkowo zdjąłem króciec od nagrzewnicy od strony silnika i zalałem płyn za pomocą wężyka i plastikowej butelki,zaś mechanik radził zdjąć ostrożnie jeden z czujników temperatury aż zacznie syczeć ,trzymać oczywiście dwiema rękami bo może wyrwać go z ręki, zaryzykowałem oczywiście mi się nie udało <osohozi> efekt to zalany cały silnik i nie tylko, ale się odpowietrzył. <ok>