[80 B4 2.0 ABT] Brak mocy
[80 B4 2.0 ABT] Brak mocy
Witam
Moje audi strasznie już dymiło więc zdecydowałem się na wymianę silnika. Silnik kupiłem (goły bez aparatu,alternatora, kolektorów, wtrysku itd.) z anglika ma przejechane 114 tys mil ale jest w dobrym stanie (sprzedający mówił że był palony przez niego i wszystko z nim oki) Po włożeniu go wymianie płynów (olej GM 10W40 półsyntetyczny), paska rozrządu odpalił za pierwszym razem a jego praca jest równa. Problem powstał w momencie gdy zabrałem go od mechanika i stwierdziłem że:
-jeździ jakby mu brakowało mocy (w stary przy 2500 do 4000 odczuwałem że przyśpiesza w tym tego nie czuć chyba że jak jest zimny) dodam ze tak samo jest na LPG
-słychać w nim dziwne pukanie najlepiej jak sie klęknie od strony lewego koła (czy to może być coś na panewkach)
-po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po jakiś 2 sekundach
pozdrawiam
Moje audi strasznie już dymiło więc zdecydowałem się na wymianę silnika. Silnik kupiłem (goły bez aparatu,alternatora, kolektorów, wtrysku itd.) z anglika ma przejechane 114 tys mil ale jest w dobrym stanie (sprzedający mówił że był palony przez niego i wszystko z nim oki) Po włożeniu go wymianie płynów (olej GM 10W40 półsyntetyczny), paska rozrządu odpalił za pierwszym razem a jego praca jest równa. Problem powstał w momencie gdy zabrałem go od mechanika i stwierdziłem że:
-jeździ jakby mu brakowało mocy (w stary przy 2500 do 4000 odczuwałem że przyśpiesza w tym tego nie czuć chyba że jak jest zimny) dodam ze tak samo jest na LPG
-słychać w nim dziwne pukanie najlepiej jak sie klęknie od strony lewego koła (czy to może być coś na panewkach)
-po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po jakiś 2 sekundach
pozdrawiam
Byłem dzisiaj u innego mechanika, który ustawił mi zapłon i moc już jest. Przy okazji wyszła dziwna sprawa przed regulacja obroty były oki a teraz dziwnie pracuje.
Po odpaleniu wchodzi na 2000 i po chwili dopiero spada wolno na 1000, czasem podczas jazdy potrafi sam do 4000 dojsc. Czy możecie mi podpowiedzieć czemu po regulacji tak się to zmieniło?
Po odpaleniu wchodzi na 2000 i po chwili dopiero spada wolno na 1000, czasem podczas jazdy potrafi sam do 4000 dojsc. Czy możecie mi podpowiedzieć czemu po regulacji tak się to zmieniło?
mam taki sam silnik i jak odpale jak jest zimno to potrafi utrzymywać wysokie obroty przez pare sekund, podobno to automatyczne ssanie, a jeżeli wchodzi na obroty to tak mam niekiedy jak gaz puszczam, obroty zatrzymują się na chwile w danym przedziale, to regulator wolnych obrotów, tak mówi mój kolega
Re: [80 B4 2.0 ABT] Brak mocy
- lipa - mozesz miec problem z panewkami...metys pisze: -słychać w nim dziwne pukanie najlepiej jak sie klęknie od strony lewego koła (czy to może być coś na panewkach)
-po odpaleniu kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po jakiś 2 sekundach
- przeciez w tych silnikach nie reguluje sie z zaden sposob obrotów! Zapytaj dla pewnosci np. Danka.metys pisze: Od razu ustawiał zapłon a później zdemontował filtr i obniżał obroty kręcąc coś tam przy wtrysku.I mówił że to wina silnika krokowego i że trzeba bedzie go wymienić.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Co do nastawnika to sam się na pewno nie wyreguluje (to nie Play). Być może styki się odgięły i jest lepiej ale należałoby przeprowadzić ponowną regulację wg instrukcji. W wątku o ustawianiu przepustnicy wklejałem screen z taką instrukcją.
Co do stuków to na początek zmierzyłbym ciśnienie oleju, bo być może to jest kwestia czujnika a nie panewek. Zauważyłem, że silniki ABT generalnie lubią sobie poklekotać. Mój też klekocze i za pierona nie mogę znaleźć przyczyny, a robione już było bardzo dużo, łącznie z panewkami.
Co do stuków to na początek zmierzyłbym ciśnienie oleju, bo być może to jest kwestia czujnika a nie panewek. Zauważyłem, że silniki ABT generalnie lubią sobie poklekotać. Mój też klekocze i za pierona nie mogę znaleźć przyczyny, a robione już było bardzo dużo, łącznie z panewkami.
dzięki Danek jak znajdę jutro chwilkę to przekręcę czujnik ze starego silnika i zobaczę czy będzie jakaś różnica.
[ Dodano: 2008-05-27, 21:09 ]
Witam
Byłem dzisiaj u innego mechanika i posłuchał mojego audiczka i według Niego to góra tak stuka. powiedział mi że może lepiej jakbym zalał go olejem mineralnym bo nie wiadomo na czym jeździł wcześniej i że ta kontrolka ciśnienia która gaśnie po sekundzie może właśnie przez to sie to dziać. Co Wy o tym sądzicie gościa polecił mi znajomy mówi że to prawdziwy mechanik
[ Dodano: 2008-05-27, 21:09 ]
Witam
Byłem dzisiaj u innego mechanika i posłuchał mojego audiczka i według Niego to góra tak stuka. powiedział mi że może lepiej jakbym zalał go olejem mineralnym bo nie wiadomo na czym jeździł wcześniej i że ta kontrolka ciśnienia która gaśnie po sekundzie może właśnie przez to sie to dziać. Co Wy o tym sądzicie gościa polecił mi znajomy mówi że to prawdziwy mechanik