[80 B3 2.0 16v 6A] Czy to oby napewno cewka??
[80 B3 2.0 16v 6A] Czy to oby napewno cewka??
Witam wszystkich. Zacznę od tego, że akurat dzisiaj samochód jak został zgaszony to póżniej nie odpalił i został scholowany pod dom gdzie sobie spokojnie odpoczywa:P Można było nim kręcić ile wlezie bo akumulator dobry ale jak nie chciał odpalić tak nie odpalił. A wszytsko zaczęło się jakoś ponad rok temu jak też kiedyś zgasł i do mechaniki ktory wykrył, że to cewka więc wymienił ją na jakąś słabszą mówił coś o połowie osiągów tamtej starej bo nówka kosztowała coś ponad tysiąc zł i trzeba by było czekać jeszcze sporo. No i do tej pory jakoś się jeżdziło chodz byly problemy z odpaleniem trzeba było sporo czasami kręcić na ciepłym silniku bo na zimnym to od razu praktycznie tylko, ze zaraz potrafił zgasnąć a najlepsze, że potrafił zgasnąć w trasie ale o tym w innym temacie jak juz z tym się uporam i wtedy trzeba było stanąć gdzieś na poboczu i odczekać troche bo byś mógł kręcić a i tak to by nic nie dało i tak nie odpalił póżniej sie troche pokręciło i z ledwą biedą jakoś odpalał przy tym potrafił zgasnąć kilka razy. Ale Doi tej pory jakoś się tak jezdziło do dzisiaj puki nie stanoł wogule. Więc z tego wszystkiego wnioskuję, żę to raczej wina cewki bo wcześniej już miał problemy z odpalaniem. Ale co wy o tym myślicie czy to oby na pewno to?? I jak coś to radzcie po kolei jak się do tego wszystkiego zabrać. Prawdę mówiąć już wczesniej myslalem nad wymienieniem tej cewki bo jazda była wkurzająca jak ci zgasnie to się motaj i modl sie zeby odpalil. I czy mozę dalo by sie założyć jakąś od 2.8 czy coś podobnego bo pewnei mocneijsza czy tylko by pasowała bo już one inaczej są robione w ksztalcie sześcianu a u mnie cylindra i jak z podłączeniem by było. Opisujcie po kolei wszytko jak i co bo ja raczje mechanikiem nei jestem:D Moja cewka dodam, że nie dośćżę dorga to używki trudno gdzieś spotkać. Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Witam.miałem podobny problem, też jadę zgasł i koniec, wymieniłem cewkę i było ok. tyle że ja wieczorem zobaczyłem że świeci bo miała przebicie pod większym obciążeniem motoru, czyli podgazowałem szybko (nagle) i w tedy dawała znać o sobie, zu ciebie może być również to samo, chociaż nie wykluczam również czujnika halla.
Dobra wiecie w końcu wyszło, że to nie cewka że nie chciał zapalić spadła tam taka guma nie wiem jak to się nazywa i powietrza ssało i właśnie jak najwidoczniej spadła to tata jeszcze troche podjechał i akurat był strzał az ludzie sie obejrzeli a że on czasami i tak potrafi zgasnąć to się wydawało że to cewka musi być ze palic nie chciał. Następnego dnia już to zobaczyliśmy ale dopiero teraz piszę. Na szczęście po strzale nic w silniku nie rozwaliło bo mamy na gazie tylko jeden zawór pykał bo sie, że nagar dostał pod zawór. A i na gazie był ten strzał to chyba niezłą szkodę mogło narobić. Ponawiam pytanie o tą cewkę bo z tym paleniem to jest cięzko z nim a ciężko znależć taką samą do mojego silnika i czy może z większego by pasowała?? Pozdrawiam