[B4 1Z] drewno, skóra + polerka... nowe mody str.3
[B4 1Z] drewno, skóra + polerka... nowe mody str.3
Witam wszystkich!
Od prawie roku jestem szczęśliwym posiadaczem B4 z 1994 roku z silnikiem 1Z.
Wcześniej kilka lat miałem B3 z 1987 roku z silnikiem 1,6 D (znaczy się bez turbo) – śladowe spalanie (4 do 5l) jakiegokolwiek paliwa, przyspieszenie 0-100 km/h liczone w kwadransach, poziom decybeli w środku zbliżony do C-330 bez kabiny - kto jeździł tym rocznikiem, zna te wrażenia . To tyle z historii...
Ponieważ kilometrów robiłem coraz więcej musiałem się przesiąść na coś z 5-ma biegami i po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem to oto sreberko.
Po zakupie wymieniłem wszystkie tarcze, klocki, łożyska, amorki (na gazowe Sachsa), płyny i inne duperele eksploatacyjne.
Fabryka wyposażyła autko w:
elektryczną dziurę w dachu (chłodno latem)
klimatyzację (jeszcze chłodniej)
webasto 8-) – odmarznięte szybki w zimowe poranki, ciepły silnik i cała reszta – to był - -- - warunek zakupu auta + oczywiście w miarę możliwy stan ogólny;
abs
fabryczne alufelgi 15’
wspomaganie
fabryczny alarm
Poza powyższym - golas.
Przez rok, długimi popołudniami tudzież wieczorami (podziękowania dla mojej lepszej połowy za cierpliwość i wyrozumiałość) – zrezałem w kolejności:
dodatkowy autoalarm
elektryczne lusterka (przerobiłem z manualnych – niech nikt nie mówi, że się nie da)
4 x elektryczne szybki
dodatkowe zegary VDO
skórzany mieszek + podświetlana gałka zmiany biegów
ringi
obrotomierz z TDI
ori termometr zewnętrzny
radyjko Blaupunkt Hamburg Mp57 z bluetooth (mikrofonik+uchwyt i mam wolne łapki w czasie nawijki)
głośniki Hertz z przodu (JBL z tyłu już były)
parapety bez dziur na korbki
kredens
podświetlane słoneczniki z cabrio
uchwyty podsufitki z lampkami
zamiana gumowych dywaników na welur z logo
obszycie/oklejenie skórą boczków, tunelu środkowego, środkowej konsoli, obu schowków, słupków środkowych, tylnej półki – potraktowałem to jako ćwiczenie i użyłem eko-skóry – w planach jest wymiana ‘ceraty’ na prawdziwą skórkę – choć ta obecna wyglądem bardzo nie odbiega od oryginału
roleta tylnej szyby
wymiana czarnego dywanu na popiel
wymiana kiery z poduchą na drewnianą momo (wypolerowano krążek środkowy na lustro)
felgi Borbet (kupione z ‘grosze’ w agonalnym stanie, zrobiona oczywiście polerka) + oponki 225/50/16
przy okazji polerki felg, zrobione lustro na tłumiku końcowym
W planach:
- spryskiwacze reflektorów (klamoty już czekają w piwnicy na założenie)
- fotele skórzane z podgrzewaniem dupska (też czekają –> jasny popiel – mniam, mniam...) :mrgreen:
- soczewki – będą lada chwila
W dalszej kolejności będą:
- lampy tył japan/usa (wciąż szukam w ‘normalnej’ cenie)
- końcówki wtryskiwaczy AXG + wizyta u Rogala (to pewnie jesienią jak się odłoży parę groszy)
- coś się wymyśli...
Tutaj tłusty zadek:
Prawy profil:
Trochę środeczka:
Jeszcze mordka:
Tłumikowi dostało się auto-maxem :mrgreen: :
A kto obszyje tunel środkowy bez połamania igieł i popsucia maszyny do szycia (mnie to spotkało) - ma mój szacun
Lustra jeszcze nie ma ale Autosol już dotarł pocztą więc już niedługo będzie blask :
Tutaj jedna z felg w dniu zakupu:
Powiem tylko, że polerkę rantu zaczynałem od papieru 36 :!: (to nie pomyłka).
nareszcie znalazłem chwilę i założyłem skórzane foteliki 8-)
trochę było pracy z regeneracją i montażem (cholernr imbusy przy tylnej kanapie) ale było warto
efekt poniżej:
<ok>
Zaznaczam, że wszystkie mody wykonałem własnoręcznie, więc proszę o wyrozumiałość...
Od prawie roku jestem szczęśliwym posiadaczem B4 z 1994 roku z silnikiem 1Z.
Wcześniej kilka lat miałem B3 z 1987 roku z silnikiem 1,6 D (znaczy się bez turbo) – śladowe spalanie (4 do 5l) jakiegokolwiek paliwa, przyspieszenie 0-100 km/h liczone w kwadransach, poziom decybeli w środku zbliżony do C-330 bez kabiny - kto jeździł tym rocznikiem, zna te wrażenia . To tyle z historii...
Ponieważ kilometrów robiłem coraz więcej musiałem się przesiąść na coś z 5-ma biegami i po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem to oto sreberko.
Po zakupie wymieniłem wszystkie tarcze, klocki, łożyska, amorki (na gazowe Sachsa), płyny i inne duperele eksploatacyjne.
Fabryka wyposażyła autko w:
elektryczną dziurę w dachu (chłodno latem)
klimatyzację (jeszcze chłodniej)
webasto 8-) – odmarznięte szybki w zimowe poranki, ciepły silnik i cała reszta – to był - -- - warunek zakupu auta + oczywiście w miarę możliwy stan ogólny;
abs
fabryczne alufelgi 15’
wspomaganie
fabryczny alarm
Poza powyższym - golas.
Przez rok, długimi popołudniami tudzież wieczorami (podziękowania dla mojej lepszej połowy za cierpliwość i wyrozumiałość) – zrezałem w kolejności:
dodatkowy autoalarm
elektryczne lusterka (przerobiłem z manualnych – niech nikt nie mówi, że się nie da)
4 x elektryczne szybki
dodatkowe zegary VDO
skórzany mieszek + podświetlana gałka zmiany biegów
ringi
obrotomierz z TDI
ori termometr zewnętrzny
radyjko Blaupunkt Hamburg Mp57 z bluetooth (mikrofonik+uchwyt i mam wolne łapki w czasie nawijki)
głośniki Hertz z przodu (JBL z tyłu już były)
parapety bez dziur na korbki
kredens
podświetlane słoneczniki z cabrio
uchwyty podsufitki z lampkami
zamiana gumowych dywaników na welur z logo
obszycie/oklejenie skórą boczków, tunelu środkowego, środkowej konsoli, obu schowków, słupków środkowych, tylnej półki – potraktowałem to jako ćwiczenie i użyłem eko-skóry – w planach jest wymiana ‘ceraty’ na prawdziwą skórkę – choć ta obecna wyglądem bardzo nie odbiega od oryginału
roleta tylnej szyby
wymiana czarnego dywanu na popiel
wymiana kiery z poduchą na drewnianą momo (wypolerowano krążek środkowy na lustro)
felgi Borbet (kupione z ‘grosze’ w agonalnym stanie, zrobiona oczywiście polerka) + oponki 225/50/16
przy okazji polerki felg, zrobione lustro na tłumiku końcowym
W planach:
- spryskiwacze reflektorów (klamoty już czekają w piwnicy na założenie)
- fotele skórzane z podgrzewaniem dupska (też czekają –> jasny popiel – mniam, mniam...) :mrgreen:
- soczewki – będą lada chwila
W dalszej kolejności będą:
- lampy tył japan/usa (wciąż szukam w ‘normalnej’ cenie)
- końcówki wtryskiwaczy AXG + wizyta u Rogala (to pewnie jesienią jak się odłoży parę groszy)
- coś się wymyśli...
Tutaj tłusty zadek:
Prawy profil:
Trochę środeczka:
Jeszcze mordka:
Tłumikowi dostało się auto-maxem :mrgreen: :
A kto obszyje tunel środkowy bez połamania igieł i popsucia maszyny do szycia (mnie to spotkało) - ma mój szacun
Lustra jeszcze nie ma ale Autosol już dotarł pocztą więc już niedługo będzie blask :
Tutaj jedna z felg w dniu zakupu:
Powiem tylko, że polerkę rantu zaczynałem od papieru 36 :!: (to nie pomyłka).
nareszcie znalazłem chwilę i założyłem skórzane foteliki 8-)
trochę było pracy z regeneracją i montażem (cholernr imbusy przy tylnej kanapie) ale było warto
efekt poniżej:
<ok>
Zaznaczam, że wszystkie mody wykonałem własnoręcznie, więc proszę o wyrozumiałość...
Ostatnio zmieniony 08 cze 2008, 23:26 przez majek13, łącznie zmieniany 4 razy.
generalnie co do jakości to raczej nie można się przyczepić i w sumie ciekawie to wyszło , ale jak zawsze mam kilka uwag.
Po pierwsze wyszła choinka kolorystyczna
2 rodzaje drewna ( popielniczki i dod zegary pewnie sobie dorezasz)
Deska rozdzielcza za duży kontrast po za tym 5 kolorów jest
1 granatowa deska
2 szare elementy obszywane przez Ciebie
3 popielata wykładzina dywanowa
4 ciemny szary dywan
5 jeszce ciemniejszy kolor siedzień
WG mnie to jest jednym z najbardziwej rażących aspektów w tym aucie
Po drugie nie podoba mi się przeszycie tych przełączników na konsoli środkowej i tylko 2 nawiewy za bardzo te przełączniki wystają. Może ładniej by to wyglądało jakby ten materiał był bardziej wypchnięty na zewnątrz
Po trzecie te srebrne obwódki to by ładniej na zegarach wyglądały niż na pokrętłach od nawiewów
Po czwarte lement przy ręcznym czyli ta zaślepka też strasznie kłuje w oczy , szkoda , że tego też nie obszyłeś.
no ale dość wybrzyszania
to co na plus to
fajnie wkomponowane sterowanie webasto , aczkolwiek ja tam wole inny przycisk z napisem DIFF
ładna kiera
jakość obszycia jest ok ( tak ze zdjęć bo nie macałem)
podoba mi się ciemne drewno czyli dekory po za popielniczką i dod zegarami ( tutaj to jest taki stary kredens )
fajnie spolerowane fele, wydech i zaślepka od momo
oraz bardzo mi się podoba to czego u mnie cholernie brakuje i nigdy nie zagości to podpórka lewej stopy
popraw środek (kolorystykę) a będzie to naprawdę bardzo ładnie wyglądało
pomyśl też nad wyglądem zewnętrznym tj gleba, zderzak, lampy na zespolone,
może zamiast tej środkowej kratki wrzucisz tam małą navi??
pozdro i mam nadzieje , że nie obrażasz się za moją konstruktywną krytykę
Po pierwsze wyszła choinka kolorystyczna
2 rodzaje drewna ( popielniczki i dod zegary pewnie sobie dorezasz)
Deska rozdzielcza za duży kontrast po za tym 5 kolorów jest
1 granatowa deska
2 szare elementy obszywane przez Ciebie
3 popielata wykładzina dywanowa
4 ciemny szary dywan
5 jeszce ciemniejszy kolor siedzień
WG mnie to jest jednym z najbardziwej rażących aspektów w tym aucie
Po drugie nie podoba mi się przeszycie tych przełączników na konsoli środkowej i tylko 2 nawiewy za bardzo te przełączniki wystają. Może ładniej by to wyglądało jakby ten materiał był bardziej wypchnięty na zewnątrz
Po trzecie te srebrne obwódki to by ładniej na zegarach wyglądały niż na pokrętłach od nawiewów
Po czwarte lement przy ręcznym czyli ta zaślepka też strasznie kłuje w oczy , szkoda , że tego też nie obszyłeś.
no ale dość wybrzyszania
to co na plus to
fajnie wkomponowane sterowanie webasto , aczkolwiek ja tam wole inny przycisk z napisem DIFF
ładna kiera
jakość obszycia jest ok ( tak ze zdjęć bo nie macałem)
podoba mi się ciemne drewno czyli dekory po za popielniczką i dod zegarami ( tutaj to jest taki stary kredens )
fajnie spolerowane fele, wydech i zaślepka od momo
oraz bardzo mi się podoba to czego u mnie cholernie brakuje i nigdy nie zagości to podpórka lewej stopy
popraw środek (kolorystykę) a będzie to naprawdę bardzo ładnie wyglądało
pomyśl też nad wyglądem zewnętrznym tj gleba, zderzak, lampy na zespolone,
może zamiast tej środkowej kratki wrzucisz tam małą navi??
pozdro i mam nadzieje , że nie obrażasz się za moją konstruktywną krytykę
dorezam - wciąż szukamDRED pisze:generalnie co do jakości to raczej nie można się przyczepić i w sumie ciekawie to wyszło , ale jak zawsze mam kilka uwag.
Po pierwsze wyszła choinka kolorystyczna
2 rodzaje drewna ( popielniczki i dod zegary pewnie sobie dorezasz)
deska jest czarna - balans bieli w aparacie ustawiony na 'auto' robi niespodziankiDRED pisze:
Deska rozdzielcza za duży kontrast po za tym 5 kolorów jest
1 granatowa deska
kolor siedzeń i obszyć będzie jednakowy - siedzenia już są z 90 tki - w skórce 8-)DRED pisze:
2 szare elementy obszywane przez Ciebie
3 popielata wykładzina dywanowa
4 ciemny szary dywan
5 jeszce ciemniejszy kolor siedzień
konstrukcyjnie/technicznie bardzo trudne...DRED pisze:
WG mnie to jest jednym z najbardziwej rażących aspektów w tym aucie
Po drugie nie podoba mi się przeszycie tych przełączników na konsoli środkowej i tylko 2 nawiewy za bardzo te przełączniki wystają. Może ładniej by to wyglądało jakby ten materiał był bardziej wypchnięty na zewnątrz
Po trzecie te srebrne obwódki to by ładniej na zegarach wyglądały niż na pokrętłach od nawiewów
Po czwarte lement przy ręcznym czyli ta zaślepka też strasznie kłuje w oczy , szkoda , że tego też nie obszyłeś.
soczewki będą na bank, zderzak zostaje (bo mi się podoba ), gleby tez nie będzie - robię codzień prawie 100 km po świętokrzyskich drogach - szkoda auta i moich plombDRED pisze:
no ale dość wybrzyszania
to co na plus to
fajnie wkomponowane sterowanie webasto , aczkolwiek ja tam wole inny przycisk z napisem DIFF
ładna kiera
jakość obszycia jest ok ( tak ze zdjęć bo nie macałem)
podoba mi się ciemne drewno czyli dekory po za popielniczką i dod zegarami ( tutaj to jest taki stary kredens )
fajnie spolerowane fele, wydech i zaślepka od momo
oraz bardzo mi się podoba to czego u mnie cholernie brakuje i nigdy nie zagości to podpórka lewej stopy
popraw środek (kolorystykę) a będzie to naprawdę bardzo ładnie wyglądało
pomyśl też nad wyglądem zewnętrznym tj gleba, zderzak, lampy na zespolone,
taki był zamiar zostawiając puste miejsce (navi Siemensa pasuje wymiarami jak ulał)DRED pisze:
może zamiast tej środkowej kratki wrzucisz tam małą navi??
krytyka wskazanaDRED pisze:
pozdro i mam nadzieje , że nie obrażasz się za moją konstruktywną krytykę
no to superancko , że zdajesz sobie z tego sprawę.
Poprawisz kolorki i będzie cacy, navi fajna sprawa i aż się prosi , żeby tam wtargać.
Co do gleby to nie przesadzaj , ładnie zawias -20 i auto poprawi się stylistycznie , a Ty nic nie odczujesz na stracie komfortu.
Soczewki jak najbardziej , ale nie przy zostawianiu zderzaka.To są lampy zespolone i będzeisz musiał albo zmienić sobie zderzak albo wyrezać miejsce na kierunek , np w miejscu postojówki , co będzie wyglądało nieciekawie
więc popatrz dokładnie jak to zrobić.
jak to poprawisz to zabierz się za resztę
powodzenia w kolejnych pracach
Poprawisz kolorki i będzie cacy, navi fajna sprawa i aż się prosi , żeby tam wtargać.
Co do gleby to nie przesadzaj , ładnie zawias -20 i auto poprawi się stylistycznie , a Ty nic nie odczujesz na stracie komfortu.
Soczewki jak najbardziej , ale nie przy zostawianiu zderzaka.To są lampy zespolone i będzeisz musiał albo zmienić sobie zderzak albo wyrezać miejsce na kierunek , np w miejscu postojówki , co będzie wyglądało nieciekawie
więc popatrz dokładnie jak to zrobić.
jak to poprawisz to zabierz się za resztę
powodzenia w kolejnych pracach