Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM+lpg] brak wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

[B3 1.8 PM+lpg] brak wolnych obrotów

Post autor: maniek_s122 » 25 maja 2008, 07:37

Problem jest następujący. Gdy silnik się porządnie nagrzeje zawieszają się obroty na 2000. Sytuacja powtarza się zarówno na Pb jak i na gazie. Gdy silnik jest zimny wszystko jest w normie. Czy to może być wina silnika krokowego? Jeśli tak to czemu szwankuje zawsze gdy jest rozgrzany? A może jest to wina czujnika temperatury? Dodam że po zawieszeniu obrotów sytuacja się stabilizuje po ostygnięciu silnika. Może ma ktoś numery czujnika temperatury bo chyba od niego zacznę.

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 25 maja 2008, 15:18

Zacznij od czujnika. Ale ja stawiam na silniczek. On odpowiada za sterowanie ssaniem i pewnie zawiesił się w pozycji włączonego ssania. Czyli jak silnik jest zimny to chodzi normalnie bo ma zwiększoną dawke paliwa, Natomiast jak sie nagrzeje to silniczek krokowy powinien zmniejszyć dawke paliwa(wyłączyć ssanie). U Ciebie tak się nie dzieje więc silnik cały czas pracuje na ssaniu. A nie zwiększyło Ci się spalanie?

Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi

maniek_s122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 31 maja 2007, 13:16

Post autor: maniek_s122 » 26 maja 2008, 16:40

No tak tylko że to czujnik temperatury podaje sygnał o tym że to ssanie jest niepotrzebne bo silnik już jest rozgrzany i na jego podstawie krokowiec ustala wolne obroty. Jeżeli czujnik złe podaje sygnał to może powodować takie anomalia jakie istnieją. Mi się wydaje że dopóki samochód jest zimny to czujnik pracuje normalnie a ze wzrostem temperatury zaczyna przekłamywać. Ale oczywiście mogę się mylić

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 26 maja 2008, 22:01

Dlatego zacznij od sprawdzenia czujnika. A krokowca można wstępnie sprawdzić wzrokowo, czy pracuje czy nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga