Mam B4 94 na przeplywce Boscha,tak wiec polaczenie ze ster.silnika vagiem i na ukl.max 232 odpada.Polaczylem sie Deltascan1Z moj sterownik ma numery 8A0907401B 1.9 R4EDC A23 DO9.W tym programie sa dwie tabelk 1)na wolnych obrotach ,temp. chlodzenia nie przekracza 80 C.i 2)temp.chlodzenia nie przekracza 85 c,pedal gazu na 255 pelen gaz.W 1 tabelce wszystko sie zgadza tj.obroty,kat wtrysku,dawka ale zastanawia mnie cisnienie turbodoladowania bo pozycja ta jest podawana w 1000 mbar.A ja mam tam wartosc 116?Bo mechanicznie spr.manometrem jest 0,85 bar na postoju gaz do dechy.Natomiast w tabeli 2 pelen gaz na postoju wszystko sie zgadza ,ale nie dawka paliwa.Wszystkie warosci rosna w tabelce tj.obroty,kat doladowanie turbo,a jak nacisne pelen gaz to dawka rosnie z 23 jedn.do120 jedn(na sekunde) i szybko spada na 48 jedn.A w tabeli jest norma 160-172 !!!Filtr nowy,nie ma pecherzow powietrza,probowalem lewy uklad bez filtra, a itak opada do 49 jednostek.dlatego ze startu zrobie malego piska i nie zbiera sie od malych obrotow.Jak zlapie turbo od dwojki.Kiedys mialem uszczelniana pompe,dawke na wolnych mam wg. kts 3.Jeszcze pewna informacja wyskakuje mi blad 00523-czujnik temp. powietzra wlotowego (G 42), zbyt wysokawartosc sygnalu,usterka sporadyczna.Czy to ma jakis wplyw na dawke?Czy to jest ten czujnik za przeplywka na wezu?Radzcie czemu odcina ta dawke?
Prosze takze o weryfikacje kolejnosci przewodow podcisnieniowych.
Od strony filtra N18 u gory napis ATM NR 357906283-Od gory.1)Pierwszy krociec idzie do filtra 2)Ponizej drugi krociec tez do filtra.3)sa dwa -Lewy do EGR, Prawy taki plastikowy czarny z kawalkiem gumowedo pod akumulatorem do takiego kola od hamulcow kola wlewu plynu,Na tym kole napis Lucas 4A0612105 Q
N75-Od gory Sa dwa. 1)Ten od gory pionowo idzie do filtra powietrza 2)Ten w bok idzie do dzwigni upustowej3)U dolu metalowy idzie wezyk do miejsca pod wirnik,nie wiem co to jest?Czy porrawnosc jest dobra?To ktory idzie do kompa,bo podobno on otrzymuje info odoladowaniu i ucina dawki? :?:
[B4 1.9 TDi 1Z] Zla dawka na obrotach
W tym poscie jest lekki chaos
Ogarnijmy to :
1. Sprobuj sie podłaczyc VAG iem - pomocny moze okazac sie ten tutorial :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731
Odczytaj VAG iem grupe 000 Basic Settings oraz 000 normalnie w tescie statycznym i dynamicznym.
1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka
Test statyczny - temp. plynu >80 C - odczytujesz modul "Engine" grupa 000 powinno byc :
1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Według życzenia ciśnienie w dolocie
6. Ciśnienie atmosferyczne
7. Temp. cieczy chłodzącej
8. Temp. powietrza zewn.
9. Temp. paliwa
10. Do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99
Test dynamiczny - temp. plynu >80C - na 3 biegu od 1500 obrotów wciskasz gaz do dna i czekasz az obroty dojdą do 4200. TEST DYNAMICZNY POWINIEN BYC BEZWZGLEDNIE WYKONANY PRZEZ DWIE OSOBY - KIEROWCE I DIAGNOSTE.
Powinno byc:
1. 130...190 (190 = 4000 rpm)
2. 190...245
3. 255 (pedał wciśnięty do oporu)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)
6. ciśnienie atmosferyczne (zignorować)
7. temp. cieczy chłodzącej (zignorować, ale musi być testowane przy rozgrzanym silniku, min 85 st. C
8. temp. powietrza w dolocie (zignorować)
9. Temp. paliwa (zignorować)
10. do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania
Pozdrawiam i powodzenia
Ogarnijmy to :
1. Sprobuj sie podłaczyc VAG iem - pomocny moze okazac sie ten tutorial :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731
Odczytaj VAG iem grupe 000 Basic Settings oraz 000 normalnie w tescie statycznym i dynamicznym.
1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka
Test statyczny - temp. plynu >80 C - odczytujesz modul "Engine" grupa 000 powinno byc :
1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Według życzenia ciśnienie w dolocie
6. Ciśnienie atmosferyczne
7. Temp. cieczy chłodzącej
8. Temp. powietrza zewn.
9. Temp. paliwa
10. Do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99
Test dynamiczny - temp. plynu >80C - na 3 biegu od 1500 obrotów wciskasz gaz do dna i czekasz az obroty dojdą do 4200. TEST DYNAMICZNY POWINIEN BYC BEZWZGLEDNIE WYKONANY PRZEZ DWIE OSOBY - KIEROWCE I DIAGNOSTE.
Powinno byc:
1. 130...190 (190 = 4000 rpm)
2. 190...245
3. 255 (pedał wciśnięty do oporu)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)
6. ciśnienie atmosferyczne (zignorować)
7. temp. cieczy chłodzącej (zignorować, ale musi być testowane przy rozgrzanym silniku, min 85 st. C
8. temp. powietrza w dolocie (zignorować)
9. Temp. paliwa (zignorować)
10. do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania
Pozdrawiam i powodzenia
no tak ale ja niemam obrotka.Wiesz te dane z deltascan1Z to sa takie same jak ty poale
[ Dodano: 2008-05-29, 00:08 ]
czyli vag ma takie same wartosci.Nikt natomiast w notatkach z deltascan1Z nie napisal ze ma byc to w biegu?Wyraznie pisze w tabelce wolne obroty pedal 255.To jak to jest?Bo wszystkie wartosci z buta na postoju sie zgadzaja tylko nie dawka :!: Wszystkie nawet te ktore podales dla vaga.No doladowanie na postoju jest 196 na widelki 200-230.sprobuje zlapac laptopa i polaczyc vagiem :roll:
[ Dodano: 2008-05-29, 00:13 ]
z ustawka na 240 i 230 vag nie poszedl,polaczylem sie tylko z ABS :?: i co dalej robic :?: Czy moze poscic ja na deltascan1Z :?: Ale czy ktos puszczal swoja B4 jak w tabelce jest napisane wolne obroty :?:
[ Dodano: 2008-05-29, 00:08 ]
czyli vag ma takie same wartosci.Nikt natomiast w notatkach z deltascan1Z nie napisal ze ma byc to w biegu?Wyraznie pisze w tabelce wolne obroty pedal 255.To jak to jest?Bo wszystkie wartosci z buta na postoju sie zgadzaja tylko nie dawka :!: Wszystkie nawet te ktore podales dla vaga.No doladowanie na postoju jest 196 na widelki 200-230.sprobuje zlapac laptopa i polaczyc vagiem :roll:
[ Dodano: 2008-05-29, 00:13 ]
z ustawka na 240 i 230 vag nie poszedl,polaczylem sie tylko z ABS :?: i co dalej robic :?: Czy moze poscic ja na deltascan1Z :?: Ale czy ktos puszczal swoja B4 jak w tabelce jest napisane wolne obroty :?: