Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT 2.0] Butla zatkana? cały czas pełna, a nie da ..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[80 B4 ABT 2.0] Butla zatkana? cały czas pełna, a nie da ..

Post autor: MaXuS » 28 maja 2008, 20:20

Witam dziś skończył mi sie gaz jade na stację patrze a na butli wskazówka grubo ponad połowę mówię dobra wlejemy przeciez zrobilem juz 240 km a tu zonk weszło z a 1zł i nic dalej ;/ Co sie stało ?? wskazówka cały czas pokazuje ze jest butla prawie pełna :( Pomocy

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 28 maja 2008, 20:31

Zawiesil się tobie zawór. "pływak" (nie wiem czy w gazie nie nazywa sie inaczej) jest on w polozeniu takim jakby butla byla pełna co powoduje zamknięcie zaworu do tankowania. Czasami pomaga puknięcie w butle podobno, mialem podobnie lecz moj zawór sie poprostu skonczyl.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 28 maja 2008, 20:37

Do sprawdzenia masz cały wielozawór, bo nie możesz zatankować gazu ani też gaz nie wylatuje z butli pomimo że, z tego co sugerujesz, jeszcze jest w niej jest. Wizyta u gazownika powinna pomóc.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 28 maja 2008, 20:50

hmm nawalałem młotkiem i nic nie pomagało :( chyba jutro czeka mnie ciężki dzień z wyjęciem butli i wielozaworu, chyba ze macie jeszcze jakies propozycje

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 28 maja 2008, 21:10

po co wyciągać butle. Wez klucz, odkręć rurki od butli, wez imbusa poluzuj śrubki od wielozaworu poczekaj az gaz wyleci z butli (przerwa na papierosa :mrgreen: ) oczywiscie rob to na zewnątrz zdala od ognia, potem wykrecasz calkowicie wielozawór i patrzysz sobie co i jak. Dokonujesz wstepnych oględzin i ewentualnie odblokowujesz jak tylko sie zacielo i gotowe, albo jak stwierdzasz ze popsute to jedziesz do gazownika (lub na zlom gdzie kasuja auta) i kupujesz potrzebny zawor i juz. Ja jak mialem desperacką sytuacje bo bula sobota wieczor a potrzebowalem auto z gazem to rozebralem, wycielem plywak, zablokowalem zawór i po sprawie, jedyna wada bylo to ze nie moglem tankowac "do pelna" bo nie mialem odciecia w butli, a jak nie to odcinala pompa na cpn-ie ;-)

Wybor czy robisz sam nalezy do ciebie ;-) ja nie namawiam zeby nie bylo ze Sylwek zly i zle radzi :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 maja 2008, 22:05

Faktycznie zawiesił Ci się pływak. Skoro pukanie młotkiem nie pomogło to musisz wyjąć wielozawór. Butli nie musisz wyciągać. Zanim zabierzesz się do roboty proponuję wyjeździć najpierw gaz do końca. Raczej nie polecam takiego traktowania silnika ale w tym przypadku lepiej wyjeździć gaz niż zrobić sobie albo komuś kuku. Jak będziesz odkręcał wielozawór rób to w jakichś rękawiczkach dla bezpieczeństwa. Pod wielozaworem jest uszczelka, która zapewne nie będzie się nadawała do powtórnego użycia więc musisz kupić/dorobić drugą. Nie polecam blokowania zaworu tankowania, idzie lato i "przepełnienie" butli może być bardzo niebezpieczne. Jeśli coś jest nie tak z wielozaworem (np. w wielozaworach BRC zacina się przekładnia pływaka i zaworu tankowania) lepiej go wymienić na nowy.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 29 maja 2008, 00:01

Co ja bym bez Was zrobił.... jutro biorę się za to młody jestem wiec raczej wole pożyć i kupie nowe to co trzeba ;) Czyli butli nie muszę wyjmować to jakieś dobre 2h mniej roboty ;) Gaz wyjeździłem do końca więc nie będzie chyba aż tak zimno ale o rękawiczkach będę pamiętał;) no i jak tankowałem teraz przed ta usterką to mi weszło tylko 25 L a butla ma 34 i nie odbił ten pistolet tak jak powinien czyli takie strzelanie, tylko po prostu nie wchodziło więcej. Jutro dam znać co i jak.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 29 maja 2008, 05:45

przynajmniej jeden co nie dziaduje tylko kupi cos nowe i zrobi jak Pan Bóg przykazał... powodzenia <piwo>

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 29 maja 2008, 23:13

Darecki3037, nie rozumiem tego czy twój post wnosi cos do tematu. Jezeli masz aluzje do tego ze napisalem jak zrobilem tymczasowo u siebie to moglbys otwarcie to pisać. A co do "dziadowania" to moze i czasami to robie, ciekawe jak ty bys zdzialal cuda jako uczeń które ma śladowe dochody. A i tak pozostaje przy tym ze moze mu sie nic nie popsulo, a wymaga tylko konserwacji czy innego tego typu zabiegu, wiec po co kupować zawór skoro ma sie sprawny.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 30 maja 2008, 05:26

moja wypowiedź była ogólna z uznaniem dla kolegi, że kupi nowe a nie będzie rzeźbił stare ale jeśli wziąłeś to do siebie no to cóż... (uderz w stół...)

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 30 maja 2008, 23:57

NIE KłóCIć SIę BEZPRZEDMIOTOWO!!!! chłopak umiał to naprawił tanim kosztem. i to się chwali <ok> a jak ktoś woli "dobre" zamienić na "nowe" to jego sprawa. ważne że jeździ:) :lol:
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 maja 2008, 08:34

melomarcin pisze:ważne że jeździ:)
Tu się nie mogę zgodzić. Oprócz tego, że ma jeździć to jeszcze ma być bezpieczne, a to co zrobił Sylwek nie jest bezpieczne (chwali się, że o tym lojalnie uprzedził).
melomarcin pisze:NIE KłóCIć SIę BEZPRZEDMIOTOWO!
I na przyszłość nie krzycz proszę i nie używaj wielokrotnie wykrzykników.

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 31 maja 2008, 10:07

oki, na nikogo krzyczeć nie chcę, jedynie zwracam uwagę by złośliwości nie wymieniać.
wybaczcie audimaniacy niedoświadczonemu forumowiczowi ;-)

pozdrawiam melo

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 02 cze 2008, 20:07

Darecki3037, to dlaczego jezdzisz starą 80-siątką zamiast kupic nowy samochod i jak ci tuleje na wachaczach padną to zmienic na kolejny nowy? Ale widze ze nie ma o czym rozmawiać, i ze problem stwarza to ze ktos opisze jak mozna zrobic cos wymieniajac wszystkie tego wady itp, bo niekiedy potrzebna jest naprawa na poczekaniu kiedy nie ma czasu sie jezdzic po serwisach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl