[80 b3 1.9E SD] grający rozrząd
k44761 minimetry, minimetry. po załorzeniu rozrządu i ustawieniu go gdy naciągamy pasek rolką napinającą znaczek może przesunąć się o minimetr w jedną czy w drugą stronę i nic na to nie poradzisz. Ząbki na pasku nie pozwolą ci by było inaczej.
- nie ma takiej puszki w silnikach z KE-Motronic. Tu jest elektronicznie.
teraz już będe wiedział :lol:
- nie ma takiej puszki w silnikach z KE-Motronic. Tu jest elektronicznie.
teraz już będe wiedział :lol:
Witam!Mam identyczny problem co kolega "qterek18" z tym że mi powyżej 2800obr/min włącza się czasem pomarańczowa kontrolka od czujnika spalania stukowego,był sprawdzany i jest sprawny,odczytywane były kody błyskowe i wyszło że coś nie tak z czujnikiem według komputera więc coś źle musi na czujnik wpływać może ten stukot tych zaworów?Do tego jeszcze falują obroty miedzy 925 a 950 obr/min.Wymieniłem olej,filtry,kable,świece,kopułkę,paleć ustawiany był zapłon,raz grały zawory a jak przestawiliśmy go to znów muł z niego był jak nie wiem co,szkoda że mieszkamy tak daleko od siebie,może razem byśmy coś wymyślili...? :cry:
w tej chwili mam opóźniony zapłon. Więc jest zamulony. Nawet jak niby mechanik ustawił jak ma być to też wielkiej rewelacji nie było. Teraz gdy zapalam go rano to zapala po trzecim obrocie wału (jak auto sprowadziłem z niemiec palił od pierwszego) a nawet potrafi się zdarzyć, że pali jakby na 3 gary przez pierwsze dwie sekundy lub (rzadko się to zdaża) jakby go zalało, czyli kręce łapie łapie łapie i chodzi i kupe dymu za autem. Ale tylko jak jest zimny (rano). Ciśnienie miał sprawdzane i we wszystkich cylindrach jednakowe 14 barów. Autko ma przebieg 154tyś i jest to oryginalny przebieg, bo szwagier te auto zna i jego pierwszego właściciela. Od 2000 do 2007 wyrejestrowany był. Męczy mnie to bo nie moge sobie sam z tym poradzić. Mysle że to coś jest z elektryką. Tak jak wcześniej pisałem te audi ma zrobione jakieś obejście. Być może to stanowi jakiś problem. Myśle że trzeba bedzie przekopać całą instalke
U mnie na 10 odpaleń samochodu 9 razy odpala mi na 3 gary,chodzi tak prze jakies 3-5s i potem jest normalnie.Ciśnienie u mnie też było sprawdzane i jest po 13 na każdym,przebieg 240tyś,autentyk.Odpala mi podobnie jak u kolegi wyżej.Tez z niemiec sprowadzone w 2006r.Wymieniony rozrząd przy 230tyś a przy 234tys zaczeły sie problemy z ta kontrolką i całą resztą,wątpie że to wina jakiegoś obejścia,mi się wydaje że może sterownik czujnika spalania stukowego lub cos w tym stylu może być nie tak...? :-x Ciekawe czy jest ktos w stanie to w jakikolwiek sposób naprawić,jak dojdziesz co było nie tak odrazu pisz!
sd to ke-jetronik . ustawiając zapłon nie musisz niczego blokować . ustawiasz lampą na nacięcie na kole zamachowym ( warunek - rozgrzany silnik ,sprawny czujnik stukowy). kręciłem aparatem kilka razy i z tego co zaobserwowałem najlepiej chodzi na takim ustawieniu . jeżeli nie możesz sobie poradzić ze znalezieniem znaków ustaw po prostu na słuch , kręć delikatnie aparatem aż silnik zacznie najładniej pracować , zrób jazdę próbną zobacz jak odpala ... skoryguj . przy dobrym ustawieniu będzie palił z półobrotu .
Kręceniem aparatem nic nie daje. Jak go delikatnie przyspiesze to zawory grają. Jest jeszcze to że rzuca delikatnie silnikiem. A czasem jest tak że chodzi naprawde równo. Przytej nie równej pracy minimalnie falują obroty. Krokowy jest ok, stukowy też nowy i czujnik temperatury cieczy od ECU też nowy
Dodam jeszcze że u siebie docierałem zawory jak wymienialem prowadnice i uszczelniacze zakładałem nowe hydro elementy niemieckie. Czujnik stukowy teżmam nowy i sonde Bosha. Dlatego też myśle że problem tkwi w elektronice. Moim zdaniem auto nie przyspiesza sobie zapłonu. Na 100% nie wiem, bo nie jestem fachowcem tylko samoukiem