Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ABT] Dziwnie zużywające się klocki hamulcowe z tyłu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 80 ABT] Dziwnie zużywające się klocki hamulcowe z tyłu

Post autor: Kokolino » 31 maja 2008, 21:43

Witam. Ostatnio przy małym przeglądzie zauważyłem że jedna z tarcz hamulcowych tylnych robi się czarna. Rozebrałem wię do hebli i okazało się, że klocki hamulcow zużywają się pod skosem, tzn. klocki ścierają się pod kątem a nie równolegle do blachy do której jest przyklejona okładzina cierna. Bardziej się ścierają od strony wewnętrznej koła. Okazało się że takie zużycie jest po obydwu stronach.
Spotkał się ktoś z takim problemem bo dla mnie to istny zonk.
Tarcze i klocki zakładane były nowe i mają przejechane z 10kkm. Na prowadnichach nie ma żadnych luzów hamulce nie blokują tłoczi pracują prawidłowo. Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 maja 2008, 22:14

Hmmm. Jedyne wytłumaczenie jakie mi się nasuwa to takie, że prędkość liniowa tarczy bliżej środka jest większa niż na obwodzie. Z tego powodu klocek jest mocniej ścierany bliżej osi, a słabiej przy zewnętrznej krawędzi tarczy. To taka moja teoria na szybko.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 31 maja 2008, 22:31

Danek pisze:że prędkość liniowa tarczy bliżej środka jest większa niż na obwodzie.
A nie na odwrót? Punkt znajdujący sie na obwodzie ma dłuższą drogę do wykonania pełnego obrotu i musi poruszać się szybciej niż ten bliżej środka.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 cze 2008, 09:28

Koldzedzy ale to chyba nie to. Zrozumiałbym gdyby to była niewielka różnica ale nie grubości połowy klocka. Wymieniałem już nie raz klocki i owszem są niewielkie różnice rzędu milimetra dwóch ale nie aż tyle.

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 01 cze 2008, 10:03

masz luz na prowadnicach zaciskow,sprawdz

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 01 cze 2008, 10:45

Marcin D pisze:masz luz na prowadnicach zaciskow,sprawdz
podzielam zdanie kolegi

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 cze 2008, 11:08

Grzegorzbielsko pisze:A nie na odwrót?
:oops: Rzeczywiście. Jakieś zaćmienie czy może ta temperatura na dworze :-)
Marcin D pisze:masz luz na prowadnicach zaciskow,sprawdz
ale przecież Kokolino napisał, że luzów brak
kokolino1 pisze:Na prowadnichach nie ma żadnych luzów hamulce nie blokują tłoczi pracują prawidłowo.
.

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 01 cze 2008, 11:57

a klocki w jarzmach zacisku nie blokuja sie? tzn, czy mozesz je włozyc , wyjąc reką bez podwazania srubokretem

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 01 cze 2008, 15:00

moze luz na lozyskach piasty
stozek na tarczach( zmierz grubosc tarczy w paru punktach)
krzywe jarzma zaciskow albo mocowanie jarzma do piasty
wiecej nic mi nie wpada do glowy

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 cze 2008, 15:44

Krzysiek18/ pisze:a klocki w jarzmach zacisku nie blokuja sie?
Po dłuższym zastanowieniu dochodzę do wniosku, że tu można upatrywać przyczyny, bo przy zewnętrznej krawędzi klocki opierają się o jarzmo, a bliżej osi klocek o nic się nie opiera. Jak klocki są mocno dopasowane i po jakimś czasie w tym miejscu zbierze się trochę syfu albo lodu zimą to klocek nie przesuwa się całością a tylko przekrzywia jedną krawędzią. Gdyby to miała być wina luzów w prowadnicach to nierówność byłaby wzdłuż dłuższej krawędzi, a nie w poprzek klocka.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 cze 2008, 19:59

Też się zastanawiałem czy przypadkiem nie blokują w jarzmach. Wyszły lekko było tam trochę "syfu" wyczyściłem go po przejechaniu paru kilometrów zobaczę czy tarcze się zabielą, a póki co zastanawiam sie nad nowymi klockami. Luzów na łożyska nie ma, tarcze też nie mają stożka( nie mierzyłem ale mają niewiele przejechanie i oględziny raczej to wykluczyły gdyż nie są nawet zużyte)

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 01 cze 2008, 20:18

klocki albo musisz zjechac na papierze sciernym do rownego lub wymienic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl