Wiem że posiadam wtrysk mechaniczny ale czy gdzieś są podawane wartości (impulsy) do ecu i jak to przebiega w tym modelu silnika??? (pytanie trochę głupie ale chciałbym wiedzieć)
może źle się wyraziłem :cry:
chodzi mi czy komputer( ECU) ma dane o czasie otwarcia wtrysków czy jest to jakoś inaczej realizowane (jak, i jaki sygnał o ile jakiś jest)
....no to teraz to zagmatwałem
[B3 3a] wtryskiwacze
misiek440, silnik 3A to silnik z systemem KE-Motronic 1.1 lub 1.2. To "KE" znaczy, że jest to ciągły wtrysk benzyny, supportowany elektroniką.
Wtryskiwacze - jak juz wiesz są mechaniczne, działają na zasadzie ciśnienia działającego na sprężynkę, po przekroczeniu sprężynka puszcza, następuje wtrysk, ciśnienie spada, spręzynka się zamyka i cykl się powtarza.
ECU nie ma żadnego sygnału o tym, kiedy następuje wtrysk. Ponieważ jest to wtrysk ciągły, nie-sekwencyjny, wtryskiwacze pracują nawet przy zamkniętym zaworze dolotowym.
ECU sobie jednak tę dawkę potrafi wyliczyć, i robi to na podstawie dwóch czujników: sygnału ze środkowego pinu przepływomierza powietrza i z sondy lambda.
Natomiast steruje dawką paliwa, biorąc pod uwagę również czujnik temperatury płynu chłodzącego, za pomocą jedynego w tym silniku elementu wykonawczego dla benzyny, jakim jest elektrozawór przy wtrysku.
Być może uprzedzając nieco kolejne pytanie - ten sygnał o spalaniu jest dostępny dla użytkownika - napięcie proporcjonalne do ilości pochłanianego paliwa jest na pinie 10 ECU, jednak TYLKO w wersji KE-Motronic 1.2. Czyli w 3A nie występuje, uniemożliwiając np zamontowanie komputera pokładowego (choć ja to obszedłem).
Wtryskiwacze - jak juz wiesz są mechaniczne, działają na zasadzie ciśnienia działającego na sprężynkę, po przekroczeniu sprężynka puszcza, następuje wtrysk, ciśnienie spada, spręzynka się zamyka i cykl się powtarza.
ECU nie ma żadnego sygnału o tym, kiedy następuje wtrysk. Ponieważ jest to wtrysk ciągły, nie-sekwencyjny, wtryskiwacze pracują nawet przy zamkniętym zaworze dolotowym.
ECU sobie jednak tę dawkę potrafi wyliczyć, i robi to na podstawie dwóch czujników: sygnału ze środkowego pinu przepływomierza powietrza i z sondy lambda.
Natomiast steruje dawką paliwa, biorąc pod uwagę również czujnik temperatury płynu chłodzącego, za pomocą jedynego w tym silniku elementu wykonawczego dla benzyny, jakim jest elektrozawór przy wtrysku.
Być może uprzedzając nieco kolejne pytanie - ten sygnał o spalaniu jest dostępny dla użytkownika - napięcie proporcjonalne do ilości pochłanianego paliwa jest na pinie 10 ECU, jednak TYLKO w wersji KE-Motronic 1.2. Czyli w 3A nie występuje, uniemożliwiając np zamontowanie komputera pokładowego (choć ja to obszedłem).
nie wiem czemu ale tak sądziłem że odpowiesz mi na to pytanie (ty to masz łeb)
wielkie dzięki, a zdradzisz mi twój sekretny sposób jak obszedłeś??
bo to planuje właśnie zamontować BC tylko rozkminiam różne warianty
skoro elementem wykonawczym jest elektrozawór to można jakoś się do niego wpiąć i sprawdzać czy jest otwarty, czy zamknięty (jeśli sie mylę to proszę mnie poprawić)
wielkie dzięki, a zdradzisz mi twój sekretny sposób jak obszedłeś??
bo to planuje właśnie zamontować BC tylko rozkminiam różne warianty
skoro elementem wykonawczym jest elektrozawór to można jakoś się do niego wpiąć i sprawdzać czy jest otwarty, czy zamknięty (jeśli sie mylę to proszę mnie poprawić)
misiek440, nie polewaj sobie ze mnie ))
A tak na powaznie, to jesli chcesz zamontowac sobie BC, musisz zmienic komputer na taki od silnika AAD OT-cała filozofia
Jesli znasz sie na elektronice, mozesz sobie dorobic koncowy stopien, ktorego w kompie od 3A nie ma. Kwestia wlutowania tranzystora i kilku rezystorów.
Mozna utworzyc sobie sygnal spalania z srodkowego pinu potencjometra przeplywomierza, musisz dobrac tak dzielnik, zeby przy biegu jalowym otrzymac 0,3V, przy maksymalnie otwartej przepustnicy okolo 1,5V.
ps: dzieki za punkcik
A tak na powaznie, to jesli chcesz zamontowac sobie BC, musisz zmienic komputer na taki od silnika AAD OT-cała filozofia
Jesli znasz sie na elektronice, mozesz sobie dorobic koncowy stopien, ktorego w kompie od 3A nie ma. Kwestia wlutowania tranzystora i kilku rezystorów.
- zawor sterowany jest analogowo, nie otwiera się skokowo tylko liniowo. Nie za bardzo mozna z niego brac sygnal, poniewaz jest sterowany pradowo, a Ty musisz miec sygnal napieciowy. Wlozenie rezystora, nawet malego, i pomiar na nim napiecia tez nie wchodzi w gre, bo napiecia tam sa male.skoro elementem wykonawczym jest elektrozawór to można jakoś się do niego wpiąć i sprawdzać czy jest otwarty, czy zamknięty (jeśli sie mylę to proszę mnie poprawić)
Mozna utworzyc sobie sygnal spalania z srodkowego pinu potencjometra przeplywomierza, musisz dobrac tak dzielnik, zeby przy biegu jalowym otrzymac 0,3V, przy maksymalnie otwartej przepustnicy okolo 1,5V.
ps: dzieki za punkcik
dzięki wielkie chyba będe kombinował bo zmiana sterownika na AAD to zbyt duży koszt
http://allegro.pl/item370832660_sterown ... 7404a.html
w ostateczności nie będę miał pokazywanego spalania(najmniej mi zależy na tej funkcji) tylko to zero będzie mnie denerwować, ale pokombinuje z tym tranzystorem (w końcu to tylko 3 nóżki) :mrgreen:
http://allegro.pl/item370832660_sterown ... 7404a.html
w ostateczności nie będę miał pokazywanego spalania(najmniej mi zależy na tej funkcji) tylko to zero będzie mnie denerwować, ale pokombinuje z tym tranzystorem (w końcu to tylko 3 nóżki) :mrgreen:
misiek440, u nich sie nie kupuje. Maja zabojcze ceny.
Ja 2 sterowniki do AAD na gieldzie w Lubinie kupilem za 100 zł (jeden mial byc sprawny, jeden uszkodzony, jednak 2 byly ok).
Szukaj na gieldach/szrotach. Koszt do 200 pln. Do tego dochodzi modul BC - ja sprzedalem 2 w granicach 400 pln za sztukę. Wiec srednio sie to oplaca...
Jak bedziesz kombinowal z tranzystorem, podaj mi dokladny numer sterownika jaki posiadasz, to powiem Ci jaki tranzystor i wartosci rezystorow. Bo w 100% nie masz sygnalu spalania na pinie 10 jak masz 3A.
Ja 2 sterowniki do AAD na gieldzie w Lubinie kupilem za 100 zł (jeden mial byc sprawny, jeden uszkodzony, jednak 2 byly ok).
Szukaj na gieldach/szrotach. Koszt do 200 pln. Do tego dochodzi modul BC - ja sprzedalem 2 w granicach 400 pln za sztukę. Wiec srednio sie to oplaca...
Jak bedziesz kombinowal z tranzystorem, podaj mi dokladny numer sterownika jaki posiadasz, to powiem Ci jaki tranzystor i wartosci rezystorow. Bo w 100% nie masz sygnalu spalania na pinie 10 jak masz 3A.