Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG]Brak wolnych obrotów na beznzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

[80 B4 2.0 ABK LPG]Brak wolnych obrotów na beznzynie

Post autor: kaz6 » 21 maja 2008, 10:26

Witam
Mam to auto juz ponad 8 lat i nie było problemu nie zawodziło mnie
zaczeło słabo palic na ciepłym i zimnym silniku zgodnie z tym co wyczytałem na forum sprawdziłem regulator cisnienia paliwa z wezyka pociekło-wymieniłem regulator strzał w dzieiatke auto pali na dotyk

nastepnie mechanik wymienil pasek rozrzadu i termostat poniewaz otwieral za szybko i silnik by niedogrzany
po wymianie paska ustawil zapłon zgodnie z procedura dla ABK z odpieciem niebieskiego czujnika i blokowaniem sterownikaprzy obrotach ok 2300 (Dzieki czarekj masz człopie wiedze na temat ABK)
wszystko bylo extra auto chodzilo pieknie na wolnych dosłownie cykało na gazie i benzynie pieknie sie zbierało myslaem ze pekne z dumy dzieki forum AUDI doprowadzilem auto do dobrego stanu w tym samym dniu bach..... silnik przerwał na chwile i koniec bajki
objawy-brak wolnych obrotów na beznzynie i gazie( mam instalacje I generacji)dziwny zapach pliwa z rury taki duszacy i strasznie śmiredzacy jak chodzi na benzynie
co zrobiono wymieniono kopułke palec przewody świece sprawdzono czujnik temp niebieski opornośc przy wyłaczeniu sie wentylatorów 250 przepływka ok klapka chodzi extra nic sie nie zacina porzekaznik 30 pod nogami kierowcy podlutowałem nózke nic nie dało bez zmian zamieniłem przekaznik na inny zero poprawy
odłaczyłem silnik krokowy na gazie chodzi na benzynie nie, podpiety krokowy na gazie nie chodzi i na benzynie -przeczyscilem krokowy w benzynie nic nie pomogło odłaczylem sonde bez zmian nadal brak wolnych onrotow odpiąłem niebieski czujnik nie chciał zapalic na benzynie . walcze juz kilka dni i nic
Jescze podepne pod VAG zobacze jakie błedy ale dopiero w poniedziłek dostane program i interface. Po mechaniorach nie bede jezdzil brak mi pomyslu co dalej moze wy macie jakies sugestie?

Pozdr
Kaz6

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 maja 2008, 10:40

A nie strzelił ci przypadkiem na gazie? Sprawdź jeszcze przepływomierz może to być jego wina.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 21 maja 2008, 10:45

kaz6 pisze:przepływka ok klapka chodzi extra nic sie nie zacina
Co do przepływki sprawdz czy potencjometr sie nie spierniczył.

Tak to wyglada
Obrazek
a druga sprawa to dekiel z dołu przepływki. U mnie po wystrzale lekko popuścił i ciągnął lewe powietrze.

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 22 maja 2008, 19:46

a druga sprawa to dekiel z dołu przepływki. U mnie po wystrzale lekko popuścił i ciągnął lewe powietrze.
dzieki Grzegorzbielsko

bingo-dekiel popuscił skleiłem jutro bede zakładał i zobaczymy co to da. sprawdziłem jeszcze gumę od antywybuchu jest podejrzana bardzo luzna wymienie jutro dam znac jak się zachowuje silnik

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 22 maja 2008, 21:04

kaz6 pisze:dzieki Grzegorzbielsko
<piwo> proszę bardzo.
Posprawdzaj wszystkie przewody i połączenia do kolektora ssącego, szczególnie tą harmonijkę, po takim strzale mogło jeszcze coś popuścić. No i po sklejeniu/uszczelnieniu przepływki jeszcze raz zobacz czy nie trze/zacina się klapka.

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 27 maja 2008, 07:50

Witam
przepływka sklejona - dalej brak wolnych obrotów więc szukamy dalej
przewody WN do wymiany -sprawdzone w ciemnosci popryskalem woda z sola i odpaliłem silnik swiecilo jak w dyskotece kopułke tez wymienie dla pewnosci jeszcze raz. Przewody zamowiłem BERU
dziwny objaw zaobserwowałem gdy wpinam krokowy przy właczonym zapłonie to przy wpinaniu i ruszaniu wtyczka zaczyna buczec i uruchamia sie pompa bezynowa tak jak przy przekreceniu kluczykiem bardzo dziwne cos chyba jes nie tak. czyzby przekaznik 30 nawalal ale sprawdzalem go nawet podmienilem na chwile. Co o tym sadzicie ma ktos jakis pomysł?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 maja 2008, 08:08

kaz6 pisze:przepływka sklejona - dalej brak wolnych obrotów więc szukamy dalej
a potencjometr sprawdzony?
kaz6 pisze:gdy wpinam krokowy przy właczonym zapłonie to przy wpinaniu i ruszaniu wtyczka zaczyna buczec i uruchamia sie pompa bezynowa
wydaje mi się, że to normalne zachowanie.

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 27 maja 2008, 09:44

dzieki Danek z krokowym sprawa jasna jezeli tak ma byc to niech bedzie
co do potencjometru to dzisiaj bede sie nim zajmował musze tylko poczytac o co chodzi

[ Dodano: 2008-05-28, 08:00 ]
przewody WN wymienione na BERU

potencjometr przepływomierza zdjąłem czarna klapke i zmieniłem naciag sprezyny na lzejszy o 6 zabków na czarnym kółku i o dziwo na benzynie zagadal na wolnych obrotach.
zauwazyłem zmieniając naciagi przy pracujacym silniku ze na odcinku 1 cm od poczatku czarnej sciezki nie chce pracowac na wolnych obrotach na benzynie.


silnik pracuje na benzynie na wolnych i pod obciazeniem
na gazie tez extra pracuje
pieknie odpala rowno pracuje dobrze sie zbiera nie smierdzi saplinami na benzynie
ale to chyba nie koniec bo tak byc nie moze prawda?

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 29 maja 2008, 11:00

Z tego co wiem naciąg jest ustawiany fabrycznie i inwidualnie do każdej przepływki!!!
Szukałbym dalej dziury/nieszczelnosci w układzie dolotowym, ciągnie lewe powietrze i nie może otworzyć klapki w przepływomierzu, popuszczenie naciągu to zniwelowało ale teraz ECU będzie dostawał błędne informacje o ilości zasysanego powietrza.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 maja 2008, 11:14

kaz6 pisze:zauwazyłem zmieniając naciagi przy pracujacym silniku ze na odcinku 1 cm od poczatku czarnej sciezki nie chce pracowac na wolnych obrotach na benzynie.
To może świadczyć o wytarciu ścieżki potencjometru w miejscu najczęstszego położenia suwaka i stąd problemy. Poszukaj wątku o naprawie przepływki przez przesunięcie ścieżek powinno pomóc na jakiś czas.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 29 maja 2008, 11:41

Grzegorzbielsko, jesli ma sonde lambda sprawna, to nie bedzie zle... Sonda jest zawsze nadrzednym czujnikiem. Ale zanim zacznie probkowac moze faktycznie miec problem.

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 02 cze 2008, 08:26

Witam Panowie
pomierzyłem napiecia potencjometru
na właczonym po wychyleniu klapki zmienia sie od 0,26 V do 4,46 V na odcinki feralnego centymetra tez płynnie se zmienia
na pracujacym silniki na wolnych obrotach 1,12 V 3000 obr 2,26,-2,40V zmienia sie płynnie Po ostrym nacisnieciu pedału gazu powyzej 3 V
Wszystko chyba działa

Co do lewego powietrza dzisiaj rozbebesze filtr rozkrece w drobny mak i popatrzymy co go boli moze jest jakies pekniecie ktorego nie widac z gory i rzeczywiscie ssie lewe powietrze

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 02 cze 2008, 11:03

kaz6, potencjometr wyglada w takim razie na sprawny.
tak jak piszesz i napisal Grzegorzbielsko, szukalbym nieszczelnosci...

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 10 cze 2008, 09:00

witam
znalazłem nieszczelnosc w pokrywie filtra powietrza uszczelnilem troszeczke pomogło silnik na benzynie pracuje stabilniej lecz naciagu w potencjometrze nie zmienilem

podłaczylem pod VAG i pokazal blad
1 Fault Found:
00525 - Oxygen Sensor (G39)
03-00 - No Signal

skasowalem i pojezdzilem tylko na benzynie i tez po ponownym podpieciu pokazal to samo
nie moge sprawdzic pod VAG dynamicznie bo wywala "too many communications to continue" z ABS i poduszka łaczy sie bezproblemowo
mam cos takiego

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 039 906 024 A
Component and/or Version: DIGIFANT 1.75 1583

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 cze 2008, 11:32

kaz6 pisze:skasowalem i pojezdzilem tylko na benzynie i tez po ponownym podpieciu pokazal to samo
Wygląda na to, że ECU nie dostaje sygnału z sondy. Na początek sprawdź czy sonda wogóle pracuje, następnie czy ma połączenie pomiędzy sondą a ECU, jeśli nie to szukaj przerwy - na początek w emulatorze sondy w instalacji LPG, potem w przewodach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl