Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe NG] Ubytek oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
topgear68

[coupe NG] Ubytek oleju

Post autor: topgear68 » 03 cze 2008, 16:35

jakie moga byc przyczyny ubytku dosyc znacznego oleju :?:
dodam ze olej wymieniany na ostatnim przegladzie w grudniu zeszlego roku, przejechal na nim nie cale 5 tys kilometrow ale nie wiem czym zostal zalany domyslam sie ze to polsyntetyk ale pewnosci niema, uszczelka pod glowica ok, nie kopci przy zapalaniu ani wogole, cisnienie na luzie na cieplym silniku dochodzi do 4 bar

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 03 cze 2008, 16:51

uszczelniacze?

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 03 cze 2008, 18:19

Sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku albo tak jak pisał kolega wcześniej uszczelniacze

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 cze 2008, 19:04

Sprawdź również uszczelniacz na wałku, ściąg osłonę rozrządu i popatrz czy zza koła nie cieknie, dobrze by było również zerknąć z pod spodu auta.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 04 cze 2008, 16:55

U minie jest podobnie tylko widać gdzie ucieka-tryska spod świec-Dlaczego :?:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 cze 2008, 17:25

Temat już wałkowany więc warto poszukac w "szukaczce"... Nie mniej jednak...uszczelniacze odpadają...przecież nei kopci więc one nei puszczają. Sprawdź pół księzyc na obudowie/pokrywie zaworów oraz uszczelkę miski czy czasem się nie poci... Dodatkowo co oznacza znaczny ubytek oleju...1 litr/1000km...czy 100ml/1000km?

topgear68

Post autor: topgear68 » 04 cze 2008, 17:33

wlalem 0,5 litra oleju, pojezdze troche i zobacze co sie bedzie dzialo

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 04 cze 2008, 17:47

Zwróć uwage czy przy przekraczaniu np. 6-7 tys obrotów czyli odcinka jak mocno Ci zakopci...a jeśli ktoś ci powie że nei powinien to się myli... Każde auto przy maksymalnych obrotach (jeśli oczywiscie przejechało juz sporo km) powinno zakopcic...to oznacza ze masz smaorwanie. Dymek powinien byc czysto niebieski. Sprawdź czy czem Ci się olej nei dostał do układu chłodzenia...może uszczelka pod głowicą?!

Awatar użytkownika
myszon90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 08 maja 2008, 19:20
Lokalizacja: WGM

Re: [coupe NG] Ubytek oleju

Post autor: myszon90 » 04 cze 2008, 23:28

topgear68 pisze: cisnienie na luzie na cieplym silniku dochodzi do 4 bar
:shock: :shock: :shock:


0,5 l na 5000km to prawie żaden ubytek.............

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 cze 2008, 07:38

Dokładnie, jesli masz taki ubytek to jest norma. Baaa można rzec że nic szczególnego. W moim który ma przejechane 300tys km bez remontu olej schodziw w ilosci 50ml na 1000km. A kopcić nie kopci... :P

topgear68

Post autor: topgear68 » 11 lip 2008, 14:23

dobra sprawdzilem ile bierze oleju ponad 1litr na 1000km przy troche dynamicznej jezdzie, moze pomoc wymiana na mineralny :?: dodam ze niewiem jaki jest olej w silniku a ja dolewam polsyntetyk

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 11 lip 2008, 15:54

jak bierze ci więcej jak bardziej żyłujesz silniczek to pierścienie :-( .
Jak zmienisz na mineralny to może trochę mniej brać, ale to chyba nie jest najlepsze rozwiązanie bo zaraz szklanki zaczną się tłuc :evil:

[ Dodano: 2008-07-11, 15:55 ]
a i spokojnie możesz dolewa półsyntetyk do mineralnego byle nie na odwrót <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl