[80 b3 1.9E SD] grający rozrząd
Witam. Ja też miałem taki problem ,po zwiekszeniu obrotów tz. 2500-3000 słychać było klekotanie tak jakby panewki albo zawory ,a okazało się że są walnięte panewki na korbowodach więc wymieniłem wszystkie łącznie z tymi na wale i problem zniknął.Przestał grać i jakby ma lepszego kopa.A mam pytanie bierze Ci olej?. Pozdrawiam:)
No w końcu ktoś coś napisał bo juz mnie coś strzelało z tej niewiedzy!No a jak przyspieszałeś to czasami zapalała CI się kontrolka ta pomarańczowa od silnika?No niestety bierze mi troche olej najwiecej na trasie,po miescie to tak nieznaczny jest ubytek.Do tego jeszcze leci woda z tłumika praktycznie cały czas nie mocno ale nie ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym...Ile kosztowała Cie wymianana tych panewek?A tak w ogóle to jak to stwierdziłeś że masz walnięte te panewki?A właśnie działo Ci się tak przy ciepłym czy przy zimnym silniku,bo mi tylko przy ciepłym czyli 90*C..
No witam! Bardziej pojawiały się komplikacje przy nagrzanym silniku. I na obrotach 2500-3000. Stwierdziłem to dopiero po rozebraniu silnika, a taką ewentualnośc podpowiedział mi mechanik. Jeżeli bierze Ci olej to prawdopodobnie uszczelniacze w silniku mogą być walnięte chociaż pewności nie mam. Wymiana panewek wyniosła mnie ok 400zł bo dodatkowo robiłem szlif wału. Przy okazji wymieniłęm uszczelniacze i wszystkie uszczelki. Koszt całkowity 600zł. Jeżeli zapala Ci się ta kontrolka może to być oznaką "błąd komputera" U mnie też się zapalała, ale ją zrobiłem. Po prawej stronie przy drzwiach w nadkolu jest komputer, który jest odpowiedzialny za obroty. U mnie mechanik odłączył wtyczkę, która najprawdopodobniej dobrze nie łączyła. Od komputera odchodzi wężyk, w który dmuchnął pare razy, podpiął wszystko i było już ok. Dla pewności sprawdź kodami gdzie Ci wykazuje usterkę. U mnie wykazywało właśnie w tamtym miejscu. Pozdrawiam.
Czy za każdym razem po odpaleniu samochodu zapala Ci się ta kontrolka? Sprawdź jeszcze wtyki czujnika. U mnie kiedyś też była taka przyczyna. Zapalała się kontrolka a opazało się, że we wtyczce był przerwany kabelek, który nie załączał czujnika. Raczej wątpię żeby czujnik był uszkodzony bo jest to część mało awaryjna w opinii mechanika, ale pewności nie mam. A jakie są dokładnie objawy jak już Ci się zapali?
Jak się zapali to dostaje przysłowiowego "muła"wtedy musze zgasić silnik i włączyc na nowo i już jest okey.Przeważnie już po takim manewrze się nie włącza kontrolka aczkolwiek zdarzy się że po kilkudziesięciu minutach znów się zapali ale nie za często,raz na jakiś czas takiego psikusa mi zrobi.Dziś wyjołem ten cały komputerek o którym mowa w ostatnich postach,przedmuchałem cały układ,wtyczke i gniazdo lecz przez tą rurkę do środka komputera nie dało się wpuscić powietrza no to poskręcałem spowrotem i jazda próbna,niestety marnie...dalej to samo Mówisz o tej zielonej wtyczce od czujnika co idzie zaraz?Czy o tej co jest przy komputerze?Sprawdze ją ale wątpie żeby była uszkodzona bo to się dzieje praktycznie zawsze przy tych samych obrotach i zawsze jak silnik jeszcze nie osiągnie 90*C.Ma ktos może jeszcze jakis pomysł?
Wszystko ładnie i pięknie tylko niech ktoś mi powie w jaki sposób ja mam je sprawdzić!? :roll:
[ Dodano: 2008-06-12, 13:10 ]
Jakie sa objawy uszkodzenia któregoś z czujników na tym rozdzielaczu?Wiem że jeden jest odpowiedzialny za wskazanie temp na tesce rozdzielczej a reszte dwa?Co się może dziac jeżeli one nie działają lub mają jakąś wade?
[ Dodano: 2008-06-12, 13:10 ]
Jakie sa objawy uszkodzenia któregoś z czujników na tym rozdzielaczu?Wiem że jeden jest odpowiedzialny za wskazanie temp na tesce rozdzielczej a reszte dwa?Co się może dziac jeżeli one nie działają lub mają jakąś wade?