Witam wszystkich.
Mam taki problem:
Moje autko to audi 80 b4 z 93 . Ostatnio akurat chcac sie wybrac do pracy nie moglem przekreczyc kluczyka w stacyjce, po prostu kluczyk jakby nie wchodzil do konca, nie dalo sie nic zrobic [to nie blokada kierownicy]. Nastepnego dnia udalo mi sie klucz przekrecic tak, ze moge odpalic auto normalnie, ale nie moge go teraz odkrecic do pozycji, w ktorej moglbym go wyjac. Slowem jest teraz zablokowany. Moge jezdzic autem ale nie moge go nigdzie zostawic [bo choc mam zapasowy wiec zamkne samochod to klucz jest ciagle w stacyjce, wiec wystarczy zbic szybe]. Dodam, ze mam immobilizer dokladany, ktory jest aktualnie non stop "nieaktywny" no bo zalaczy sie po paru sekundach od wycaigniecia kluczyka. Czy musze wymieniac cala stacyjke? czy wystarczy sama wkladke? Czytalem tez opis dostosowania nowej wkladki pod stary klucz, ale obawiam sie, ze sam sobie z tym nie poradze. To moj pierwszy samochod, nigdy nie mialem talentu do takiego majsterkowania, zwlaszcza, ze o elektryce i mechanice samochodowej nie mam praktycznie bladego pojecia.
Bardzo prosze o pomoc..
Pozdrawiam
Mateusz
[B4] Zablokowany kluczyk, wymiana stacyjki?
[B4] Zablokowany kluczyk, wymiana stacyjki?
Ostatnio zmieniony 09 cze 2008, 08:28 przez mates, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
najlepiej poszukaj warsztatu który zajmuje się naprawą stacyjek zrobią ći i będziesz miał dalej na ten sam kluczyk naprawa nie powinna przekroczyć 150 zł ale jak się nie mylę to gdzieś na forum powinny być zdjęcia jak to rozebrać poszukaj troszkę były już podobne tematy ale jeśli nie majsterkujesz to możesz sobie nieporadzić
Według mnie przydałoby sie sprawdzić , czy to bębenek zacina się i trzyma klucz czy blokada kierownicy lub kostka (to jest raczej mało prawdopodobne) blokuje bębenek z kluczem i nie chce sie przekręcić do pozycji, w której można wyjąć klucz. Jeśli zacina się bębenek - wystarczy naprawa lub wymiana samego bębenka, jeśli jednak mechanizm blokady, to trzeba wziąć sie za całą stacyjkę. Najłatwiej sprawdzić będzie wyciągając bębenek. żeby wyjąć bębenek (w b3, nie wiem czy w b4 jest taki sam) lub nawet całą stacyjkę nie trzeba być mechanikiem - jest to czynność dość prosta.
jeśli zdecydujesz sie na wyciąganie stacyjki, a w b4 jest tak samo jak w b3, to mogę Ci napisać jak to zrobić.
Możesz tez pozbyć sie klucza i stacyjki na stałe robiąc odpalanie "z przycisku" - wtedy immobiliser (wyłączany ukrytym przyciskiem lub "na dotyk" - nie wiem jaki masz) przejmie funkcję zabezpieczenia przed odpaleniem przez niepowołane osoby.
jeśli zdecydujesz sie na wyciąganie stacyjki, a w b4 jest tak samo jak w b3, to mogę Ci napisać jak to zrobić.
Możesz tez pozbyć sie klucza i stacyjki na stałe robiąc odpalanie "z przycisku" - wtedy immobiliser (wyłączany ukrytym przyciskiem lub "na dotyk" - nie wiem jaki masz) przejmie funkcję zabezpieczenia przed odpaleniem przez niepowołane osoby.
ja mialem tez problemy ze stacyjka, troszeczke gorzej bo rozrusznik odpalilem ale klucz sie zaciol i rozrusznik nie chcial przestać kręcic. złamał mi sie wtedy bolec wkładu stacyjki który przekręca kostke elektryczną nie wiem czy darady wyciągnąć wkład bez zdejmowania całej blokady, raczej nie bo trzeba wywiercic mały otworek w obudowie stacyjki w pewnym miejscu by mozna bylo odkryc zapadke wkładu by ja wyciągnąć. najgorsze jest to ze wiekszość zamienników wkladek do stacyjki róznych producentów nie pasuje do oryginału!!! także jeżeli sie chcesz pozbyć awari na stałe, nie obejdzie sie bez rozkręcenia i zajżenia do środka, ale najpierw ściągnij liczniki i odepnij część elektryczna i sprawdź ja, jest ona przykręcona do obudowy stacyjki dwoma małymi śrubkami z góry, zwykle zalepionymi czymś w postaci plasteliny! powodzenia, jak coś to pytaj