Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[ALL 1,9 TDI 1Z] czujnik temperatury paliwa

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

[ALL 1,9 TDI 1Z] czujnik temperatury paliwa

Post autor: MARCIN 80B4 » 09 cze 2008, 23:32

mam takie małe pytanko do znawców tematu czy to ustrojstwo jest ważne
Obrazek
bo po podpięciu kompa wywala błąd tego czujnika a temperatura paliwa sami zobaczcie
Obrazek
i tu moje pytanie jak ważny jest ten czujnik :?: i czy warto go wymieniać

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 10 cze 2008, 07:53

MARCIN 80B4, warto wymienic bo na podstawie temp paliwa jest tez wyznaczany kat wtrysku

posprawdzaj dobrze czy na kablach nie masz gdzies przelamania (mialem kiedys taki przypadek ze wystarczylo ruszyc kablami i temp byla ok) a jak nie to wymien ten czujnik

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 10 cze 2008, 08:37

MARCIN 80B4, Przy takiej temperaturze to bedzie Ci dawał dość uboga mieszanke, ale czujnik jak najbardziej nalzey albo wymienić albo sprawdzić wiazke, w przypadku gdybys miał zawyżoną temperature w ów czas auto zaczeło by Ci wiecej palić ale miało by tez lepszego kopa (kiedys sam wstawiłem opornik na piny aby uzyskac +130 Stopni C aby komp dawał wieksza dawke paliwa - co prawda auto szło lepiej ale spalanie skoczyło sporo ponad 2l w góre no i dym sie powiekszył jeszcze bardziej :-P ) Tak wiec nalezy uporać sie z tym jak najszybciej. <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 cze 2008, 10:25

Marcin

Zwracam Twoją uwage ze termostat tez jest do wymiany.... chyba ze podczas robienia logow fura nie byla dogrzana.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 10 cze 2008, 10:31

wielkie dzięki panowie za informacje, czujnik oczywiście do sprawdzenia, gdzieś mam te dane o opornościach tego czujnika ew wymiana. Samochód to VW vento mojego teścia, jak skompletuje logi to wrzucę bo przy 3000 obr chyba turbinę przeładowuje
Obrazek

[ Dodano: 2008-06-10, 10:34 ]
przemik, no fakt, nie dogrzałem ale termostat jest ok, jak zrobię logi dynamiczne 10 grupy to wrzucę całość

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 10 cze 2008, 23:04

Witam
Dołączę się pytaniem czy wskazanie w vag w grupie 000 w pozycji 9 wartości 107 jest prawidłowe ? Ile to naprwdę jest stopni ?.I czy może zna ktoś jaka jest opornosc tego czujnika np przy tem 20 stopni .

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 10 cze 2008, 23:14

dane na temat czujnika jakie posiadam

Obrazek

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 11 cze 2008, 07:27

tutaj dane z serwisowki

nie patrz tylko ze kostka jest inna i 10ciopinowa, nr pinow powinny i tak sie pokrywac

Obrazek

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 cze 2008, 09:37

Marcin

Turbina przeładowuje - sprawdz czy zawór upustowy sie nie zacina albo podmien N75 z innego auta...

Dobrze by bylo jakbys zamiescil komplet logow.... widze ze szpryca jest ucinana na wyzszych obrotach.
Wyjasnilo by sie czy jest to zwiazane ze zła dynamika gazow w sprezarce czy z przeplywomierzem.

Pozdrawiam

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 15 cze 2008, 18:42

Dzisiaj zrobiłem dwa pomiary rezystancji czujnika temperatury .Na dworze jakieś 18 stopni .Pierwszy pomiar po 5 godzinach postoju od nagrzanego silnika odczyt 2100 ohm.Drugi pomiar po zakończenej jeździe na zegarach temperatura wody 85 stopni pomiar czujnika temepratury paliwa 1300 ohm.Czy takie rezystancje są prawidłowe ?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 15 cze 2008, 20:56

pico, a sprawdzic samemu na obrazku ktory zalaczylem nie mozesz?

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 15 cze 2008, 23:16

Gdybym wiedział jaka jest temperatura paliwa podczas gdy silnik jest optymalnie nagrzany nie pytał bym.Co mi z tego że mam zmierzoną rezystancję jak nie mam pewności czy wraz ze wzrostem temperatury silnika czujnik dobrze mierzy,Nie mam odniesienia jaka jest aktualnie temperatura paliwa.Może zapytam inaczej.Ile wynosi temperatura paliwa przy nagrzanym silniku około 85 stopni ?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 16 cze 2008, 15:15

mysle ze to pomoze :)

Obrazek

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 16 cze 2008, 15:53

Adamm dzięki za chęci niesienia wiadomości ale widzisz mam silnik 1Z 93 rok na przepływce Boscha udało mi sie połaczyć tylko deltaskanem grupę 000 więc manewru mam niewiele i to co podałeś to jest ok ale niestety nie sprawdzę w grupe 007 .W tej chwili interesują mnie dwie wartości rezystancji zmierzonej na zimnym silniku powiedzmy około 20 stopni i drugi pomiar na nagrzanym silniku 80- 90 stopni.W ten sposób mógłbym sie odnieść to tego czy te wartości są prawidłowe.Jak miałby ktoś chwilkę czasu i chęci to jest to sprawdzenia

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 16 cze 2008, 18:48

pico, zaraz Ci sprawdze :)

[ Dodano: 2008-06-16, 18:55 ]
przy uwstawieniu miernika na 200K wynik to 2,5 na nastawniku lezacym w garazu (taki sam odczyt jest w przypadku indukcyjnego i potencjometrycznego bo sprawdzilem)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl