mam takie małe pytanko do znawców tematu czy to ustrojstwo jest ważne
bo po podpięciu kompa wywala błąd tego czujnika a temperatura paliwa sami zobaczcie
i tu moje pytanie jak ważny jest ten czujnik :?: i czy warto go wymieniać
MARCIN 80B4, warto wymienic bo na podstawie temp paliwa jest tez wyznaczany kat wtrysku
posprawdzaj dobrze czy na kablach nie masz gdzies przelamania (mialem kiedys taki przypadek ze wystarczylo ruszyc kablami i temp byla ok) a jak nie to wymien ten czujnik
MARCIN 80B4, Przy takiej temperaturze to bedzie Ci dawał dość uboga mieszanke, ale czujnik jak najbardziej nalzey albo wymienić albo sprawdzić wiazke, w przypadku gdybys miał zawyżoną temperature w ów czas auto zaczeło by Ci wiecej palić ale miało by tez lepszego kopa (kiedys sam wstawiłem opornik na piny aby uzyskac +130 Stopni C aby komp dawał wieksza dawke paliwa - co prawda auto szło lepiej ale spalanie skoczyło sporo ponad 2l w góre no i dym sie powiekszył jeszcze bardziej ) Tak wiec nalezy uporać sie z tym jak najszybciej. <ok>
wielkie dzięki panowie za informacje, czujnik oczywiście do sprawdzenia, gdzieś mam te dane o opornościach tego czujnika ew wymiana. Samochód to VW vento mojego teścia, jak skompletuje logi to wrzucę bo przy 3000 obr chyba turbinę przeładowuje
[ Dodano: 2008-06-10, 10:34 ] przemik, no fakt, nie dogrzałem ale termostat jest ok, jak zrobię logi dynamiczne 10 grupy to wrzucę całość
Witam
Dołączę się pytaniem czy wskazanie w vag w grupie 000 w pozycji 9 wartości 107 jest prawidłowe ? Ile to naprwdę jest stopni ?.I czy może zna ktoś jaka jest opornosc tego czujnika np przy tem 20 stopni .
Turbina przeładowuje - sprawdz czy zawór upustowy sie nie zacina albo podmien N75 z innego auta...
Dobrze by bylo jakbys zamiescil komplet logow.... widze ze szpryca jest ucinana na wyzszych obrotach.
Wyjasnilo by sie czy jest to zwiazane ze zła dynamika gazow w sprezarce czy z przeplywomierzem.
Dzisiaj zrobiłem dwa pomiary rezystancji czujnika temperatury .Na dworze jakieś 18 stopni .Pierwszy pomiar po 5 godzinach postoju od nagrzanego silnika odczyt 2100 ohm.Drugi pomiar po zakończenej jeździe na zegarach temperatura wody 85 stopni pomiar czujnika temepratury paliwa 1300 ohm.Czy takie rezystancje są prawidłowe ?
Gdybym wiedział jaka jest temperatura paliwa podczas gdy silnik jest optymalnie nagrzany nie pytał bym.Co mi z tego że mam zmierzoną rezystancję jak nie mam pewności czy wraz ze wzrostem temperatury silnika czujnik dobrze mierzy,Nie mam odniesienia jaka jest aktualnie temperatura paliwa.Może zapytam inaczej.Ile wynosi temperatura paliwa przy nagrzanym silniku około 85 stopni ?
Adamm dzięki za chęci niesienia wiadomości ale widzisz mam silnik 1Z 93 rok na przepływce Boscha udało mi sie połaczyć tylko deltaskanem grupę 000 więc manewru mam niewiele i to co podałeś to jest ok ale niestety nie sprawdzę w grupe 007 .W tej chwili interesują mnie dwie wartości rezystancji zmierzonej na zimnym silniku powiedzmy około 20 stopni i drugi pomiar na nagrzanym silniku 80- 90 stopni.W ten sposób mógłbym sie odnieść to tego czy te wartości są prawidłowe.Jak miałby ktoś chwilkę czasu i chęci to jest to sprawdzenia
[ Dodano: 2008-06-16, 18:55 ]
przy uwstawieniu miernika na 200K wynik to 2,5 na nastawniku lezacym w garazu (taki sam odczyt jest w przypadku indukcyjnego i potencjometrycznego bo sprawdzilem)