[B3 1.6 TD SB] Szarpanie / gaśnięcie na średnich obrotach...
[B3 1.6 TD SB] Szarpanie / gaśnięcie na średnich obrotach...
Witam, mam mały problem ze swoją B3, mianowicie chodzi o to że kiedy jadę obojętnie na jakim biegu i mam pedał gazu wciśnięty mniej więcej do połowy to zaczyna szarpać całym autkiem ale jak dodam więcej gazu i turbina się załączy wtedy już jest git i śmiga normalnie, nie szarpie też wtedy gdy jadę na niskich obrotach. Szarpanie najbardziej daje się we znaki przed samym załączeniem turbiny... Dodam że około 2 tygodnie temu pompa wtryskowa była regenerowana, i po około tygodniu jazdy na niej tak zaczęło się dziać. W pompie nic nie kręciłem czy przestawiałem oprócz wolnych obrotów które regulowałem taką długą śrubką ze sprężynką po lewej stronie pompy patrząc od przodu silnika. Teraz mam pytanie do Was, czym może być spowodowane to szarpanie ? Pompa znowu siada?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mówisz że przy pompie było ostatnio grzebane, to znaczy była regenerowana więc na nią pada pierwsze podejrzenie. Może jednak nie została dobrze zrobiona. Ewentualnie dawka paliwa może być źle ustawiona bo mówisz że na wolnych jest ok, i gdy turbo zaczyna ciągnąć. A gdy turbo zaczyna ciągnąć pompa pod wpływem ciśnienia zaczyna dawać większą dawkę paliwa i dlatego szarpanie może zanikać.
Sprawdź jeszcze czy czasem nie masz bombelków powietrza w układzie. Może gdzieś jakaś nieszczelność sie pojawiła i zaciąga lewe powietrze.
Sprawdź jeszcze czy czasem nie masz bombelków powietrza w układzie. Może gdzieś jakaś nieszczelność sie pojawiła i zaciąga lewe powietrze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 lut 2008, 14:41
- Lokalizacja: Gdańsk
mam dokładnie ten sam problem -bez regeneracji pompy.
Ot po prostu nagle w pewnym zakresie zaczyna skakać jak żabka. Jak dostanie w tym momencie w gaz - to skoczy z dwa trzy razy troche mocniej i już rozpędza się normalnie.
Jesli ktoś miał taki problem i jakoś go rozwiązał, to proszę o odpowiedź w tym temacie.
pozdrawiam
Ot po prostu nagle w pewnym zakresie zaczyna skakać jak żabka. Jak dostanie w tym momencie w gaz - to skoczy z dwa trzy razy troche mocniej i już rozpędza się normalnie.
Jesli ktoś miał taki problem i jakoś go rozwiązał, to proszę o odpowiedź w tym temacie.
pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
beteseriada, Sprawdz filtr paliwa na poczatek, a jak nie to mierzenie cisnienia na pompie. kikut104, Sprawdz również filt paliwa, a jak nie to spróbuj tego co podpowiada Ci kolega Labiel, - rozgrzej auto do temperatury roboczej i zwieksz dawke paliwa - śróba na pompie (oczywiscie na zgaszonym silnku) małe obroty nie wiecej jak 180stopni i próba, ustaw do tego stopnia aby przy pełnym doładowaniu nie było dymu. Wkrecajac sróbe - zwiekszasz dawke + na koniec regulacja wolnych obrotów. Jak to nie pomoze, wal do gościa co regenerował pompe <ok> Chociaz nie wiem czy madzej nie bylo by uderzyć do niego odrazu bo potem moze płakać ze to Ty coś nakreciłeś i popsułeś
Filtr paliwa wymieniałem, lewego powietrza nie łapie. Dzwoniłem do faceta co robił mi pompę to gadał że po niedzieli mam do niego wpaść to zbada sprawę. Sam nic nie mogę przestawiać bo pompa jest na gwarancji i każda śrubka jest zapsikana sparyem i jakbym zaczął coś przestawiać to już by było po gwarancji. Dam znać co i jak z tą pompą. :roll:
EDIT: Okazało się że jakiś element w pompie wtryskowej był źle spasowany i cośtam się zacinało
EDIT: Okazało się że jakiś element w pompie wtryskowej był źle spasowany i cośtam się zacinało