[80 B4 2.0 ABT] Odpalanie na ciepłym
[80 B4 2.0 ABT] Odpalanie na ciepłym
witam
mam problem z zapalaniem na rozgrzanym silniku (2,0 abt b4 92`). zimny bez problemu ,a ciepły szczególnie po długiej jeżdzie (ok.1-2 godziny) nie chce zapalić. czasami jest ok ale ostanio jest coraz gorzej. objaw jest taki że rozrusznik kręci a silnik powoli odpala jakby łapał obroty.
proszę o pomoc dzięki za podpowiedxi
mam problem z zapalaniem na rozgrzanym silniku (2,0 abt b4 92`). zimny bez problemu ,a ciepły szczególnie po długiej jeżdzie (ok.1-2 godziny) nie chce zapalić. czasami jest ok ale ostanio jest coraz gorzej. objaw jest taki że rozrusznik kręci a silnik powoli odpala jakby łapał obroty.
proszę o pomoc dzięki za podpowiedxi
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
pixel200, kolego skoro oczekujesz rady to podawaj proszę więcej szczegółów, żeby nie trzeba było się za każdym razem o każdy drobiazg dopytywać. Skoro masz LPG i dzieje się to po dłuższej jeździe to jeszcze napisz ile instalacja ma na karku, jaka to instalacja, kiedy ostatnio coś robiłeś przy niej i co, kiedy wymieniałeś filtry gazu i powietrza, Podejrzewam że może to być wina regulacji i/lub sondy (jeśli to LPG II generacji).
A co do czujnika to wymiana już dwóch w ciągu 5 lat nie przesądza o tym, że teraz kolejny nie jest zwalony, a objawy mogą być też takie jak opisałeś.
A co do czujnika to wymiana już dwóch w ciągu 5 lat nie przesądza o tym, że teraz kolejny nie jest zwalony, a objawy mogą być też takie jak opisałeś.
SORRY to mój pierwszy kontakt z forum
jesli chodzi o instalację lpg to nie ma znaczenia, bo często jeżdże na benzynie i jest to samo. a czujnik niebieski od temp. miałem dwa razy zespsuty i miał inne objawy. chodzi mi o to że np.jak stanę po przejechaniu 100 km na zamkniętym przejeżdzie kolejowym i zgaszę go na 1-2 min. to mam problem z opaleniem niezależnie czy jechałem na lpg czy benz., najgorsze że objaw pojawiał sie bardzo rzadko (2 razy na 10 w/w przykładów) a teraz jest często (8razy na 10 przypadków). gdysilnik ostygnie po ok.20-30 min jest ok.
jesli chodzi o instalację lpg to nie ma znaczenia, bo często jeżdże na benzynie i jest to samo. a czujnik niebieski od temp. miałem dwa razy zespsuty i miał inne objawy. chodzi mi o to że np.jak stanę po przejechaniu 100 km na zamkniętym przejeżdzie kolejowym i zgaszę go na 1-2 min. to mam problem z opaleniem niezależnie czy jechałem na lpg czy benz., najgorsze że objaw pojawiał sie bardzo rzadko (2 razy na 10 w/w przykładów) a teraz jest często (8razy na 10 przypadków). gdysilnik ostygnie po ok.20-30 min jest ok.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Skoro tak uważasz to ja wymiękam bo widzę, że wiesz już co dolega Twojemu autku.pixel200 pisze:jesli chodzi o instalację lpg to nie ma znaczenia, bo często jeżdże na benzynie i jest to samo
Skoro pytam o typ instalacji, piszę o czujniku temp. pytam o parę innych rzeczy to znaczy, że wg mnie (pewnie nie tylko) ma to znaczenie. Jeśli nie chcesz odpowiedzieć to sory ale ja w zgaduj zgadulę nie mam ochoty się zabawiać. Może ktoś inny Ci pomoże, ja wysiadam.
niestety nie znam odpowiedzi na pytania .
kupiłem 80 z założonym lpg firmy zavoli ale szczegółów nie znam. pod komputerem u mechanika pokazywał błąd potencjometru pedału gazu ale mechanik twierdzi że można tym jeżdzić i nie ma to wpływu na mój problem, filtry gazu powietrza wymienione. zapłon i gaz ustawiany przez warsztat jest niby ok. sprawdzali mi katalizator i jest ok. gdy jest zimny jest ok. po rozgrzaniu czasami traci trochę mocy po przejechaniu ok.20 km ale po następnych 20-30 km wraca mu moc. z tym że taki objaw to był z ubytkiem mocy był od początku a to dziwne odpalanie jest od niedawna.
kupiłem 80 z założonym lpg firmy zavoli ale szczegółów nie znam. pod komputerem u mechanika pokazywał błąd potencjometru pedału gazu ale mechanik twierdzi że można tym jeżdzić i nie ma to wpływu na mój problem, filtry gazu powietrza wymienione. zapłon i gaz ustawiany przez warsztat jest niby ok. sprawdzali mi katalizator i jest ok. gdy jest zimny jest ok. po rozgrzaniu czasami traci trochę mocy po przejechaniu ok.20 km ale po następnych 20-30 km wraca mu moc. z tym że taki objaw to był z ubytkiem mocy był od początku a to dziwne odpalanie jest od niedawna.
Witam serdecznie.
Kupiłem sobie dzisiaj moją audiczke i to mój pierwszy post na forum. Ale niestety zaczynam od problemu.
Podpinam się pod ten temat. Już opisuje...
Dzisiaj kupiłem autko. Sprawdzałem poprzednio no i wszystko było ok. Ale niestety na zimnym silniku.
Jeździłem dzisiaj troszke i okazało się, że samochód po nagrzaniu się (95stopni) nie chce odpalić. Całkowicie. Moge chechłać go do usr***j śmierci a i tak nie odpali. Musiał postać tak z 10-15 minut i dopiero odpalił. Problem pojawił się przed chwilą, ponieważ po meczu poszedłem przejechać się wieczorkiem po osiedlu no i ... pomimo zimnego silnika samochód nie odpalił
Wcześniej, przy ostygniętym kręcił na dodyt i tylko na rozgrzanym miał problemy. Szczerze powiem, że nie mam zielonego pojęcia o co chodzi...
Audi 90 B3 silniczek R5 2.0 10V 115KM + LPG II generacji.
Ponadto dodam, że auto stało nie ruszane przez 4 miesiące przez poprzedniego właściciela.
Chciałbym, jeżeli to możliwe, żebyście pomogli mi forumowicze. Od czego zacząć? Co to może być? Jak zdiagnozować, lub wykluczyć podstawowe rzeczy? No i przede wszystkim ile może to kosztować? Troche się spłukałem na autko... a stoi już popsuta pierwszego dnia
Pozdrawiam
Kupiłem sobie dzisiaj moją audiczke i to mój pierwszy post na forum. Ale niestety zaczynam od problemu.
Podpinam się pod ten temat. Już opisuje...
Dzisiaj kupiłem autko. Sprawdzałem poprzednio no i wszystko było ok. Ale niestety na zimnym silniku.
Jeździłem dzisiaj troszke i okazało się, że samochód po nagrzaniu się (95stopni) nie chce odpalić. Całkowicie. Moge chechłać go do usr***j śmierci a i tak nie odpali. Musiał postać tak z 10-15 minut i dopiero odpalił. Problem pojawił się przed chwilą, ponieważ po meczu poszedłem przejechać się wieczorkiem po osiedlu no i ... pomimo zimnego silnika samochód nie odpalił
Wcześniej, przy ostygniętym kręcił na dodyt i tylko na rozgrzanym miał problemy. Szczerze powiem, że nie mam zielonego pojęcia o co chodzi...
Audi 90 B3 silniczek R5 2.0 10V 115KM + LPG II generacji.
Ponadto dodam, że auto stało nie ruszane przez 4 miesiące przez poprzedniego właściciela.
Chciałbym, jeżeli to możliwe, żebyście pomogli mi forumowicze. Od czego zacząć? Co to może być? Jak zdiagnozować, lub wykluczyć podstawowe rzeczy? No i przede wszystkim ile może to kosztować? Troche się spłukałem na autko... a stoi już popsuta pierwszego dnia
Pozdrawiam
MaKu, Witaj. Zgodnie z obowiązującymi tutaj zasadami, nalezy przywitac sie w odpowiednim dziale.
Tak poza tym gratuluje zakupu i wybrania najlepszej marki na swiecie <ok>
Co do Twoich problemów, było juz na forum. Wystarczy uzyc opcji "szukaj".
Poniewaz jestes nowy, napisze: do sprawdzenia czujnik temperatury płynu chłodzacego, cały układ WN. To tak na początek.
Tak poza tym gratuluje zakupu i wybrania najlepszej marki na swiecie <ok>
Co do Twoich problemów, było juz na forum. Wystarczy uzyc opcji "szukaj".
Poniewaz jestes nowy, napisze: do sprawdzenia czujnik temperatury płynu chłodzacego, cały układ WN. To tak na początek.
Ja mam podobny problem ale przy letnim silniku. A mianowicie jak odpale zimny i przejade ze 300 metrów - tak że wskaźnik temp. zaczyna sie dopiero ruszać to po zgaszeniu kaplica. Trzeba czekać ze 20 min aż ostygnie albo męczyć na gazie (czasem ruszy, na benzie nie ma mowy). Ale to mniejszy problem niż twój pixel200. Poprostu nie gasze go dopuki wsakzówka nie pokaże 50stopni. Ale jak ktoś ma pomysł to mile widziane porady?
A może tak poprosu ma być??
A może tak poprosu ma być??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Domyślam się ale gasisz zapewne na LPG bo chyba nie przełączasz na benzynę przed zgaszeniem silnika . Dodatkowo jeśli masz źle ustawioną emulację lambdy to jeszcze Ci się mapa benzyny rozjechała i masz za bogatą mieszankę na benzynie, która w połączeniu z pozostałościami gazu w dolocie może dawać taki efekt. Żeby się przekonać czy wina leży po stronie LPG czy LPG i benzyny czy tylko benzyny spróbuj przed zgaszeniem auta odłączyć z elektrozaworu przed parownikiem przewód, żeby elektrozawór zamknął dopływ gazu i silnik sam zgasł z braku paliwa (nie gaś kluczykiem). Teraz spróbuj normalnie odpalić autko. Jeśli odpalisz bez problemu lub z dużo mniejszymi kłopotami to przyczyna może leżeć po stronie zalegającego gazu i/lub dodatkowo: uszkodzonego czujnika temperatury i/lub zmodyfikowanej mapy wtrysku z powodu emulacji i/lub samej sondy lambda. Jeśli jednak po tym zabiegu zupełnie nic się nie zmieni to problem leży po stronie zasilania benzyną i do sprawdzenia: czujnik temperatury (niebieski), ciśnienie paliwa, wtryskiwacz.dejaq pisze:Sparwa ma miejsce na benzynie. Gaz właczam dopiero jak się silnik nieco zagrzeje