Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG]Brak wolnych obrotów na beznzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 10 cze 2008, 19:23

Co do postu @Danka,
moge podzielic sie cennym doswiadczeniem w temacie sondy, otoz po kupnie auta okazalo sie ze silnik ACE w mojej C4 pali 17L w trasie :) Podlaczylem wiec miernik do sondy - faktycznie nie pracuje.
Kupilem wiec sonde Boscha, zabieram sie do wymiany, wykrecam sonde, a tu okazuje sie ze sonda cała w sadzy (jakies 1cm grubosci !!!). Zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela, okazalo sie ze od sprowadzenia autka jezdzil tylko po miescie, przez rok czasu, robiac dziennie do pracy 2km i z pracy 2km. oczyscilem wiec stara sonde, skasowalem bledy VAGiem, po przegonieniu autka z Warszawy do Wrocka cala sadza sie wydmuchała i sonda pracuje bardzo dobrze (stara). VAG nie wykrywa juz bledu sondy a spalanie spadlo do 10L w trasie (czyli norma dla avanta).

Warto wiec zwracac uwagę na takie rzeczy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 cze 2008, 20:08

k44761, może być i tak <ok> zwłaszcza jak sonda jest daleko od kolektora (tak jak w ABK).

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 11 cze 2008, 07:29

wczoraj bezproblemowo połaczylem sie z sterownikiem ( zmienilem ustawienia portu i poszlo)

sonda chyba nie pracuje
na wolnych obrotach 858 RPM napiecie sondy 0,46 V ( group 001)i labda factor 0,87 (group 006) i sie nie zmienia silnik rozgrzany do 90
sprawdzilem jescze miernikiem napiecie na czrnym kabelku sondy 0,45 V i sie nie zmienia

Group 000 lambda probe voltage tez stoi w miejscu

wykrece sonde i zobacze co tam sie dzieje moze tak jest ze jest oblepiona sadza ale ja sadze ze chyba powiedziala pa pa

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 cze 2008, 08:07

kaz6, na jakim paliwie pracował silnik jak miałeś podpiętego VAG-a. Pytam dlatego, że jeśli pracował na LPG to emulator sondy mógł ją odłączyć i dlatego nie widziałeś jej reakcji w VAG-u (VAG czyta dane już z emulatora). Jeśli jednak silnik pracował na benzynie to ja bym jeszcze podpiął się co najmniej z miernikiem bezpośrednio do sondy i upewnił się, że sonda "stoi w miejscu".

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 11 cze 2008, 09:14

pracowal cały czas na benzynie

instalacja jest I generacji bez emulatora zakładana dawno dawno temu temu

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 cze 2008, 12:10

kaz6 pisze:instalacja jest I generacji bez emulatora
to jeszcze sprawdź czy nie ma jakiegoś przekaźnika odcinającego lub zwierającego do masy sondę. Kiedyś jak nie było emulatorów w powszechnym użyciu to stosowano przekaźniki, które odcinały wtryski benzyny i ewentualnie odłączały/zwierały sondę. Zdarzało się też, że gazowniki całkiem odłączali sondę przecinając przewód :evil: , żeby ECU nie łapał błędów.

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 12 cze 2008, 10:34

no coz jeszcze raz sprawdzilem sonde nie działa do wynmiany ja przez 8 lat nie wynmienialem sondy a poprzednik tez nie a wiec czas juz na nia

jeszcze jedna sprawa VAG group 02 voltage to jest napiecie instalacji czy napiecie jakie wychodzi z ECU?
oto logi
Wednesday,11,June,2008,19:00:10
039 906 024 A ,,DIGIFANT 1.75 1583,

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'006
,,,,,,,RPM,Inj. On Time,Voltage,Temperature,,RPM,Lambda Factor,Fuel Consump.,Ign. Timing
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,, ms, V,°C,STAMP,,, l/h,°
,,,,,,0.64,806,4.00,12.19,37,3.55,910,0.87,0.4,8.0
,,,,,,7.22,780,4.50,7.88,36,10.11,780,0.87,0.4,2.0
,,,,,,13.78,832,4.00,4.59,37,16.64,806,0.87,0.4,11.0
,,,,,,20.31,780,2.50,16.13,37,23.16,858,0.87,0.4,11.0
,,,,,,26.83,936,2.50,4.88,37,29.70,858,0.87,0.4,15.0
,,,,,,33.37,780,2.50,14.25,37,36.25,910,0.87,0.4,10.0
,,,,,,39.94,806,2.50,14.25,37,42.83,780,0.87,0.4,21.0
,,,,,,46.47,858,4.00,9.19,37,49.37,780,0.87,0.4,11.0
,,,,,,53.06,780,4.00,12.38,37,55.94,806,0.87,0.4,16.0
,,,,,,59.62,858,4.00,4.50,37,62.51,858,0.87,0.4,1.0
,,,,,,66.23,806,4.50,11.91,37,69.12,806,0.87,0.4,11.0
,,,,,,72.80,806,4.50,2.81,37,75.67,910,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,79.39,884,4.00,4.59,37,82.28,780,0.87,0.4,7.0
,,,,,,85.95,780,3.50,6.66,37,88.83,884,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,92.48,858,4.50,1.22,37,95.36,780,0.87,0.4,1.0
,,,,,,99.03,806,4.00,1.88,37,101.91,910,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,105.55,806,4.50,12.00,37,108.44,806,0.87,0.4,2.0
,,,,,,112.08,585 3.50,3.47,37,115.03,2834,0.87,0.0,12.0
,,,,,,118.72,884,4.50,11.72,37,121.58,3978,0.87,0.2,17.0
,,,,,,125.23,832,2.50,12.75,37,128.14,2002,0.87,0.0,7.0
,,,,,,131.83,884,4.50,13.78,37,134.69,910,0.87,0.4,2.0
,,,,,,138.37,936,3.00,2.53,37,141.25,884,0.87,0.4,4.0
,,,,,,144.95,936,4.00,12.75,37,147.84,806,0.87,0.4,12.0


silnik pracowal i nagle zacząl sie cyrk napiecie zaczeło skakać i inne parametry tez potem przez godzine wszysko było ok tylko lekki spadek napiecie po właczeniu sie wentylatorów ok 0,3 V
co o tym sadziecie przekaznik 30?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 cze 2008, 11:07

kaz6 pisze:co o tym sadziecie przekaznik 30?
Tak mi się wydaje.

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 13 cze 2008, 08:39

wczoraj dokładniej zajałem sie przekaźnikiem 30 podpiąłem sie do VAG ustawiłem VAG scope na napiecie ECU i lekko poruszylem przekaznikiem i ...... zaczeło sie napiecie wariowało po chwili uspokoiło (czas otwarcia wtrysków tez zwariował)
Silnik wczoraj pracował ze 2 godziny i w tym czasie kilka razy napiecie wariowało i samoistnie wracało do normy działo sie to losowo bez wykresu trudno bylo to wychwycic Ja juz kiedys zamontowałem inny przekaznik ale tylko na chwile niestety na "ucho" nic nie stwierdziłem -niestety czas diagnozy na "oko i ucho" minał bezpowrotnie. a tak było fajnie pokrecic srubkami

polutowałem torche ten przekaznik i zamontowałem teraz jest spokój z napieciem -mam nadzieje
mało tego dzisiaj odbieram nowy i go zamontuje aby raz na zawsze wyeliminowac ten rodzaj usterki po zamontowaniu zajme sie innymi problemami wczesniej nie ma co ten przekaznik wszysko rozwala

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 cze 2008, 20:25

Kolejna ofiara włoskiego przekaźnika numer 30. Po przelutowaniu styków powinno być wszystko OK. Wszystkim innym posiadaczom ABK, jak to już wielokrotnie powtarzałem polecam nawet profilaktycznie przelutować ten przekaźnik.

kaz6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2008, 15:03

Post autor: kaz6 » 23 cze 2008, 09:42

przekaznik 30 wymieniony na nowy napiecie ECU stabilne Jeden problem z głowy
dzieki Wam panowie z forum, wiedomo bylo czego szukac i gdzie.
A z tym przekaznikiem w ABK to czarekj ma racje przelutowac albo zamienic natychmiast

Czekam na sonde jeszcze nie dotarła jak dotrze to wymienie i zobaczyny co bedzie dalej

------------------------12,07,08---------------------

Kolejny problem z samochodem objawy nastepujace:
po odpaleniu zimnego silnika wszystko ok przejade kilkaset metrow i silnik przestaje pracować ( na gazie i na benzynie) po zgasnieciu silnika nie mozna go uruchomic ponownie

po ok 10 - 15 minutach odpala i pracuje bez problemow taki stan trwa juz ok 2 tyg i powtarza sie regularnie codziennie -silnik ciepły pracuje zimny gasnie w czasie jazdy

po zgaśnieciu silnika sprawdziłem iskrę na swiecy i okazało sie ze jej brak
VAg nie pozazuje błędów
przewody,kopułka, palec były wymienione
Co to może być cewka, hall?
Macie pomysły?

[ Dodano: 2008-07-14, 08:50 ]
vsvsvsdv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl