[80 B4 2.0 ABK LPG]Brak wolnych obrotów na beznzynie
Co do postu @Danka,
moge podzielic sie cennym doswiadczeniem w temacie sondy, otoz po kupnie auta okazalo sie ze silnik ACE w mojej C4 pali 17L w trasie Podlaczylem wiec miernik do sondy - faktycznie nie pracuje.
Kupilem wiec sonde Boscha, zabieram sie do wymiany, wykrecam sonde, a tu okazuje sie ze sonda cała w sadzy (jakies 1cm grubosci !!!). Zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela, okazalo sie ze od sprowadzenia autka jezdzil tylko po miescie, przez rok czasu, robiac dziennie do pracy 2km i z pracy 2km. oczyscilem wiec stara sonde, skasowalem bledy VAGiem, po przegonieniu autka z Warszawy do Wrocka cala sadza sie wydmuchała i sonda pracuje bardzo dobrze (stara). VAG nie wykrywa juz bledu sondy a spalanie spadlo do 10L w trasie (czyli norma dla avanta).
Warto wiec zwracac uwagę na takie rzeczy.
moge podzielic sie cennym doswiadczeniem w temacie sondy, otoz po kupnie auta okazalo sie ze silnik ACE w mojej C4 pali 17L w trasie Podlaczylem wiec miernik do sondy - faktycznie nie pracuje.
Kupilem wiec sonde Boscha, zabieram sie do wymiany, wykrecam sonde, a tu okazuje sie ze sonda cała w sadzy (jakies 1cm grubosci !!!). Zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela, okazalo sie ze od sprowadzenia autka jezdzil tylko po miescie, przez rok czasu, robiac dziennie do pracy 2km i z pracy 2km. oczyscilem wiec stara sonde, skasowalem bledy VAGiem, po przegonieniu autka z Warszawy do Wrocka cala sadza sie wydmuchała i sonda pracuje bardzo dobrze (stara). VAG nie wykrywa juz bledu sondy a spalanie spadlo do 10L w trasie (czyli norma dla avanta).
Warto wiec zwracac uwagę na takie rzeczy.
wczoraj bezproblemowo połaczylem sie z sterownikiem ( zmienilem ustawienia portu i poszlo)
sonda chyba nie pracuje
na wolnych obrotach 858 RPM napiecie sondy 0,46 V ( group 001)i labda factor 0,87 (group 006) i sie nie zmienia silnik rozgrzany do 90
sprawdzilem jescze miernikiem napiecie na czrnym kabelku sondy 0,45 V i sie nie zmienia
Group 000 lambda probe voltage tez stoi w miejscu
wykrece sonde i zobacze co tam sie dzieje moze tak jest ze jest oblepiona sadza ale ja sadze ze chyba powiedziala pa pa
sonda chyba nie pracuje
na wolnych obrotach 858 RPM napiecie sondy 0,46 V ( group 001)i labda factor 0,87 (group 006) i sie nie zmienia silnik rozgrzany do 90
sprawdzilem jescze miernikiem napiecie na czrnym kabelku sondy 0,45 V i sie nie zmienia
Group 000 lambda probe voltage tez stoi w miejscu
wykrece sonde i zobacze co tam sie dzieje moze tak jest ze jest oblepiona sadza ale ja sadze ze chyba powiedziala pa pa
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
kaz6, na jakim paliwie pracował silnik jak miałeś podpiętego VAG-a. Pytam dlatego, że jeśli pracował na LPG to emulator sondy mógł ją odłączyć i dlatego nie widziałeś jej reakcji w VAG-u (VAG czyta dane już z emulatora). Jeśli jednak silnik pracował na benzynie to ja bym jeszcze podpiął się co najmniej z miernikiem bezpośrednio do sondy i upewnił się, że sonda "stoi w miejscu".
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
to jeszcze sprawdź czy nie ma jakiegoś przekaźnika odcinającego lub zwierającego do masy sondę. Kiedyś jak nie było emulatorów w powszechnym użyciu to stosowano przekaźniki, które odcinały wtryski benzyny i ewentualnie odłączały/zwierały sondę. Zdarzało się też, że gazowniki całkiem odłączali sondę przecinając przewód :evil: , żeby ECU nie łapał błędów.kaz6 pisze:instalacja jest I generacji bez emulatora
no coz jeszcze raz sprawdzilem sonde nie działa do wynmiany ja przez 8 lat nie wynmienialem sondy a poprzednik tez nie a wiec czas juz na nia
jeszcze jedna sprawa VAG group 02 voltage to jest napiecie instalacji czy napiecie jakie wychodzi z ECU?
oto logi
Wednesday,11,June,2008,19:00:10
039 906 024 A ,,DIGIFANT 1.75 1583,
Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'006
,,,,,,,RPM,Inj. On Time,Voltage,Temperature,,RPM,Lambda Factor,Fuel Consump.,Ign. Timing
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,, ms, V,°C,STAMP,,, l/h,°
,,,,,,0.64,806,4.00,12.19,37,3.55,910,0.87,0.4,8.0
,,,,,,7.22,780,4.50,7.88,36,10.11,780,0.87,0.4,2.0
,,,,,,13.78,832,4.00,4.59,37,16.64,806,0.87,0.4,11.0
,,,,,,20.31,780,2.50,16.13,37,23.16,858,0.87,0.4,11.0
,,,,,,26.83,936,2.50,4.88,37,29.70,858,0.87,0.4,15.0
,,,,,,33.37,780,2.50,14.25,37,36.25,910,0.87,0.4,10.0
,,,,,,39.94,806,2.50,14.25,37,42.83,780,0.87,0.4,21.0
,,,,,,46.47,858,4.00,9.19,37,49.37,780,0.87,0.4,11.0
,,,,,,53.06,780,4.00,12.38,37,55.94,806,0.87,0.4,16.0
,,,,,,59.62,858,4.00,4.50,37,62.51,858,0.87,0.4,1.0
,,,,,,66.23,806,4.50,11.91,37,69.12,806,0.87,0.4,11.0
,,,,,,72.80,806,4.50,2.81,37,75.67,910,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,79.39,884,4.00,4.59,37,82.28,780,0.87,0.4,7.0
,,,,,,85.95,780,3.50,6.66,37,88.83,884,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,92.48,858,4.50,1.22,37,95.36,780,0.87,0.4,1.0
,,,,,,99.03,806,4.00,1.88,37,101.91,910,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,105.55,806,4.50,12.00,37,108.44,806,0.87,0.4,2.0
,,,,,,112.08,585 3.50,3.47,37,115.03,2834,0.87,0.0,12.0
,,,,,,118.72,884,4.50,11.72,37,121.58,3978,0.87,0.2,17.0
,,,,,,125.23,832,2.50,12.75,37,128.14,2002,0.87,0.0,7.0
,,,,,,131.83,884,4.50,13.78,37,134.69,910,0.87,0.4,2.0
,,,,,,138.37,936,3.00,2.53,37,141.25,884,0.87,0.4,4.0
,,,,,,144.95,936,4.00,12.75,37,147.84,806,0.87,0.4,12.0
silnik pracowal i nagle zacząl sie cyrk napiecie zaczeło skakać i inne parametry tez potem przez godzine wszysko było ok tylko lekki spadek napiecie po właczeniu sie wentylatorów ok 0,3 V
co o tym sadziecie przekaznik 30?
jeszcze jedna sprawa VAG group 02 voltage to jest napiecie instalacji czy napiecie jakie wychodzi z ECU?
oto logi
Wednesday,11,June,2008,19:00:10
039 906 024 A ,,DIGIFANT 1.75 1583,
Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:,'002,,,,Group C:,'006
,,,,,,,RPM,Inj. On Time,Voltage,Temperature,,RPM,Lambda Factor,Fuel Consump.,Ign. Timing
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP,, ms, V,°C,STAMP,,, l/h,°
,,,,,,0.64,806,4.00,12.19,37,3.55,910,0.87,0.4,8.0
,,,,,,7.22,780,4.50,7.88,36,10.11,780,0.87,0.4,2.0
,,,,,,13.78,832,4.00,4.59,37,16.64,806,0.87,0.4,11.0
,,,,,,20.31,780,2.50,16.13,37,23.16,858,0.87,0.4,11.0
,,,,,,26.83,936,2.50,4.88,37,29.70,858,0.87,0.4,15.0
,,,,,,33.37,780,2.50,14.25,37,36.25,910,0.87,0.4,10.0
,,,,,,39.94,806,2.50,14.25,37,42.83,780,0.87,0.4,21.0
,,,,,,46.47,858,4.00,9.19,37,49.37,780,0.87,0.4,11.0
,,,,,,53.06,780,4.00,12.38,37,55.94,806,0.87,0.4,16.0
,,,,,,59.62,858,4.00,4.50,37,62.51,858,0.87,0.4,1.0
,,,,,,66.23,806,4.50,11.91,37,69.12,806,0.87,0.4,11.0
,,,,,,72.80,806,4.50,2.81,37,75.67,910,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,79.39,884,4.00,4.59,37,82.28,780,0.87,0.4,7.0
,,,,,,85.95,780,3.50,6.66,37,88.83,884,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,92.48,858,4.50,1.22,37,95.36,780,0.87,0.4,1.0
,,,,,,99.03,806,4.00,1.88,37,101.91,910,0.87,0.4,-1.0
,,,,,,105.55,806,4.50,12.00,37,108.44,806,0.87,0.4,2.0
,,,,,,112.08,585 3.50,3.47,37,115.03,2834,0.87,0.0,12.0
,,,,,,118.72,884,4.50,11.72,37,121.58,3978,0.87,0.2,17.0
,,,,,,125.23,832,2.50,12.75,37,128.14,2002,0.87,0.0,7.0
,,,,,,131.83,884,4.50,13.78,37,134.69,910,0.87,0.4,2.0
,,,,,,138.37,936,3.00,2.53,37,141.25,884,0.87,0.4,4.0
,,,,,,144.95,936,4.00,12.75,37,147.84,806,0.87,0.4,12.0
silnik pracowal i nagle zacząl sie cyrk napiecie zaczeło skakać i inne parametry tez potem przez godzine wszysko było ok tylko lekki spadek napiecie po właczeniu sie wentylatorów ok 0,3 V
co o tym sadziecie przekaznik 30?
wczoraj dokładniej zajałem sie przekaźnikiem 30 podpiąłem sie do VAG ustawiłem VAG scope na napiecie ECU i lekko poruszylem przekaznikiem i ...... zaczeło sie napiecie wariowało po chwili uspokoiło (czas otwarcia wtrysków tez zwariował)
Silnik wczoraj pracował ze 2 godziny i w tym czasie kilka razy napiecie wariowało i samoistnie wracało do normy działo sie to losowo bez wykresu trudno bylo to wychwycic Ja juz kiedys zamontowałem inny przekaznik ale tylko na chwile niestety na "ucho" nic nie stwierdziłem -niestety czas diagnozy na "oko i ucho" minał bezpowrotnie. a tak było fajnie pokrecic srubkami
polutowałem torche ten przekaznik i zamontowałem teraz jest spokój z napieciem -mam nadzieje
mało tego dzisiaj odbieram nowy i go zamontuje aby raz na zawsze wyeliminowac ten rodzaj usterki po zamontowaniu zajme sie innymi problemami wczesniej nie ma co ten przekaznik wszysko rozwala
Silnik wczoraj pracował ze 2 godziny i w tym czasie kilka razy napiecie wariowało i samoistnie wracało do normy działo sie to losowo bez wykresu trudno bylo to wychwycic Ja juz kiedys zamontowałem inny przekaznik ale tylko na chwile niestety na "ucho" nic nie stwierdziłem -niestety czas diagnozy na "oko i ucho" minał bezpowrotnie. a tak było fajnie pokrecic srubkami
polutowałem torche ten przekaznik i zamontowałem teraz jest spokój z napieciem -mam nadzieje
mało tego dzisiaj odbieram nowy i go zamontuje aby raz na zawsze wyeliminowac ten rodzaj usterki po zamontowaniu zajme sie innymi problemami wczesniej nie ma co ten przekaznik wszysko rozwala
przekaznik 30 wymieniony na nowy napiecie ECU stabilne Jeden problem z głowy
dzieki Wam panowie z forum, wiedomo bylo czego szukac i gdzie.
A z tym przekaznikiem w ABK to czarekj ma racje przelutowac albo zamienic natychmiast
Czekam na sonde jeszcze nie dotarła jak dotrze to wymienie i zobaczyny co bedzie dalej
------------------------12,07,08---------------------
Kolejny problem z samochodem objawy nastepujace:
po odpaleniu zimnego silnika wszystko ok przejade kilkaset metrow i silnik przestaje pracować ( na gazie i na benzynie) po zgasnieciu silnika nie mozna go uruchomic ponownie
po ok 10 - 15 minutach odpala i pracuje bez problemow taki stan trwa juz ok 2 tyg i powtarza sie regularnie codziennie -silnik ciepły pracuje zimny gasnie w czasie jazdy
po zgaśnieciu silnika sprawdziłem iskrę na swiecy i okazało sie ze jej brak
VAg nie pozazuje błędów
przewody,kopułka, palec były wymienione
Co to może być cewka, hall?
Macie pomysły?
[ Dodano: 2008-07-14, 08:50 ]
vsvsvsdv
dzieki Wam panowie z forum, wiedomo bylo czego szukac i gdzie.
A z tym przekaznikiem w ABK to czarekj ma racje przelutowac albo zamienic natychmiast
Czekam na sonde jeszcze nie dotarła jak dotrze to wymienie i zobaczyny co bedzie dalej
------------------------12,07,08---------------------
Kolejny problem z samochodem objawy nastepujace:
po odpaleniu zimnego silnika wszystko ok przejade kilkaset metrow i silnik przestaje pracować ( na gazie i na benzynie) po zgasnieciu silnika nie mozna go uruchomic ponownie
po ok 10 - 15 minutach odpala i pracuje bez problemow taki stan trwa juz ok 2 tyg i powtarza sie regularnie codziennie -silnik ciepły pracuje zimny gasnie w czasie jazdy
po zgaśnieciu silnika sprawdziłem iskrę na swiecy i okazało sie ze jej brak
VAg nie pozazuje błędów
przewody,kopułka, palec były wymienione
Co to może być cewka, hall?
Macie pomysły?
[ Dodano: 2008-07-14, 08:50 ]
vsvsvsdv