[80 B3 1.6TD RA] pompa wtryskowa i turbosprężarka - oznakow.
[80 B3 1.6TD RA] pompa wtryskowa i turbosprężarka - oznakow.
[80 B3 1.6TD RA] - pompa wtryskowa, turbosprężarka - oznaczenia...
Pomocy!!! Jakie oznaczenia (symbole?, numery?) mają pompa wtryskowa i turbosprężarka do mojego autka??? Chcę kupić przez internet, a jestem z motoryzacji ciemny jak tabaka :oops:
Pomocy!!! Jakie oznaczenia (symbole?, numery?) mają pompa wtryskowa i turbosprężarka do mojego autka??? Chcę kupić przez internet, a jestem z motoryzacji ciemny jak tabaka :oops:
Wtrące się. Skoro w oznaczeniu pompy te 3 ostatnie cyfry znacza ze jest do silnika RA czyli 1,6td
to jak mam rozumieć, że w moim silniku jaki był w moim audi (teraz mam inny silnik założony) jest pompa o oznaczeniu 068 130 081 H i jest to silnik JK czyli 1,6d. Czyli tzn że może ona byc do td czyli musi być mocniejsza od zwykłej do diesla. Czy może się myle.
W jakim programie moge sprawdzić jakie mam pompy wtryskowe? Albo niech ktoś mi sprawdzi co to za pompy:
1) 068 130 018 N
2) 068 130 107 J
3) 068 130 081 H
Dziekuje i pozdrawiam. <ok>
to jak mam rozumieć, że w moim silniku jaki był w moim audi (teraz mam inny silnik założony) jest pompa o oznaczeniu 068 130 081 H i jest to silnik JK czyli 1,6d. Czyli tzn że może ona byc do td czyli musi być mocniejsza od zwykłej do diesla. Czy może się myle.
W jakim programie moge sprawdzić jakie mam pompy wtryskowe? Albo niech ktoś mi sprawdzi co to za pompy:
1) 068 130 018 N
2) 068 130 107 J
3) 068 130 081 H
Dziekuje i pozdrawiam. <ok>
[80 B3 1.6TD RA] pompa wtryskowa i turbosprężarka - oznakow.
Dzięki za szybką odpowiedź!kikut104 pisze:Tutaj masz :
[url=http://img179.imageshack.us/img179/6436/63013365vq9.th.jpg]Obrazek[/URL]
Np w w pompie wtryskowej liczy sie sama koncówka, w Twoim przypadku to bedzie 081.
Znalazłem na necie pompę z nuperami:
1.: 0460 494 241
2.: 333 BS 4008
3.: 068 130 081 N
Czyli teoretycznie - powinna wg Twoich oznakowań pasować... Ale - kontaktowałem się telefonicznie z mechanikiem od pomp - jego interesował tylko ten pierwszy numer (podobno jest to numeracja Boscha) i okazuje się, że w mojej pompie zainstalowanej w samochodzie te cyfry "boschowskie", to 0460 494 237 - i że muszą być takie same na nowej... No i teraz nie wiem, czy mam nieoryginalną w samochodzie, czy też na znaleziona w necie jednak będzie pasować ???!!! :cry:
Aha - a jeśli można - gdzie w necie szukać ttych danych, które mi udostępniłeś??
i co oznaczają te literki za numerem - w tych danych od Ciebie litery "KX", a te powyżej "N"
Skoro masz teraz w aucie pompe z numerami 0460 494 237 to takiej samej powinienes szukac. Ja u siebie mam pompe z koncowka 211 (silnik SB) tydzien czasu na szrotach szukalem i znalazlem jedna sztuke ktora roznila sie tylko sama koncowka numeru bodajze miala 182 koncowke a z wygladu byla identyczna jak moja oryginalna. Co sie okazalo po zalozeniu 182 ? Owczem silnik zaczal palic jak nalezy ale... Turbo tak ciagneło ze zal d...pe sciskal, silnik nie wchodzil na wyzsze obroty, no i sikala ropa ze ho ho... Po tych doswiadczenieach pojechalem do pompaiarza, z moja oryginalana pompa i powiedzialem mu ze zakladalem inna z koncowka 182. On na to ze koncowka musi byc identyczna jak w oryginalnej bo na innycjh to raczej jazdy nie bedzie... Oddalem orygianl do regeneracji i narazie jest git.
W Twoim przypadku musisz szukac pompy z koncowka 237, ewentualnie oddac ja do regeneracji... Mozliwe ze silnik miales kiedys przekladany z jakiegos passata, jetty badz golfa. Zdaje sie ze w tych samochodach sa identyczne silniki.
Te dane co ci udostepniałem mozna znalezc w programie "ETKA", zajmuje około 2GB dla VW i AUDI. Wiecej szczegolow o nim dam ci na PW.
A co oznaczaja te literki to nie mam pojecia...
Z turbosprezarka to juz nie wiem jak bedzie, nie wiem czy tam liczy sie koncowka czy poczatek...
Aha i pompa do TD jest z "grzybkiem" np taka http://allegro.pl/item386379456_pompa_w ... iwice.html a do golego diesla np taka http://allegro.pl/item381925255_pompa_w ... _1_6d.html
W Twoim przypadku musisz szukac pompy z koncowka 237, ewentualnie oddac ja do regeneracji... Mozliwe ze silnik miales kiedys przekladany z jakiegos passata, jetty badz golfa. Zdaje sie ze w tych samochodach sa identyczne silniki.
Te dane co ci udostepniałem mozna znalezc w programie "ETKA", zajmuje około 2GB dla VW i AUDI. Wiecej szczegolow o nim dam ci na PW.
A co oznaczaja te literki to nie mam pojecia...
Z turbosprezarka to juz nie wiem jak bedzie, nie wiem czy tam liczy sie koncowka czy poczatek...
Aha i pompa do TD jest z "grzybkiem" np taka http://allegro.pl/item386379456_pompa_w ... iwice.html a do golego diesla np taka http://allegro.pl/item381925255_pompa_w ... _1_6d.html
He he nie ma sprawy, z audiczki zawsze mozna cos zrobic Zobacz jeszcze tutaj http://www.vagcat.com/ to jest taka etka online.
Przyznaję ze wstydem :oops: - jestem cienki Bolek z motoryzacji.... :oops:Krzylu pisze:jak ci padla turbina zakladaj KKK K24 troche wieksza niz te wyzej podkrecaj na 1bar i zobaczysz jak to zacznie jezdzic
Ale w momencie zakupu "80", poczułem, że "to jest to"! Tylko że "to" jest w opłakanym stanie... trochę podratowałem u różnych fachmanów, jednak "pompiarz powiedział mi, że koniecznie przydałaby się lepsza pompa wtryskowa, bo moja jest na wykończeniu, no i turbina niestety tez nie działa jak trzeba - ktoś tam z poprzedników próbował poskładać z nieoryginalnych części... no i jako sztuka jest, ale sztuka z nią wytrzymać - prawie wogóle nie działa, więc autko mam mułowate z lekka...
Mechanik mówi - tylko podzespoły z numerami - jak te oryginały! tymczasem czytam tutaj posty - i widzę: zamiast turbiny takiej - turbina taka... :cry: To czego ja mam w końcu szukać ??!!!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
kaytekk, nie łam się. Ja jak swoją kupiłem to też nie śmigała tak jak trzeba a o turbognojkach to ja widziałem tyle co nic. Też trochę nawalczyłem z tym silnikiem. Na początku wymiana tłoku, potem (prawdopodobnie po przez zatkany któryś kanał olejowy) wymiana wału - na szczęście dla mnie miałem zapasowy. Turbina tez nie chodziła tak jak trzeba - na szczęście przyczyna jej nieprawidłowego działania była banalna - zacięty zawór upustowy spalin w pozycji otwartej.
Dziś wiem o tym silniku prawie wszystko - a po tych naprawach, po wymianie filtrów i oleju na półsyntetyczny, podkręceniu turbiny i LDA chodzi rewelacyjnie. Zapłon od pierwszego cyknięcia, jest bardzo cichy a 90 konne benzyny nie mają z nim startu :mrgreen:
Tak więc głowa do góry.
Dziś wiem o tym silniku prawie wszystko - a po tych naprawach, po wymianie filtrów i oleju na półsyntetyczny, podkręceniu turbiny i LDA chodzi rewelacyjnie. Zapłon od pierwszego cyknięcia, jest bardzo cichy a 90 konne benzyny nie mają z nim startu :mrgreen:
Tak więc głowa do góry.