[B4 2.0 115KM] Przegrzewanie z komplikacjami
Jakich kropek? Dajcie spokój z tymi kropkami - to jest teoria tylko. Pierwsza kropka jest przed 110 chyba - to coś niezbyt na pierwszy bieg.
Mniej więcej jaka to jest temperatura przy włączaniu wentylatorów? Czujnik temp w chłodnicy (jeżeli jest sprawny) jest tak nastawiony, że załącza pierwszy bieg wentylatorów przy 92-95 stopni.
Jeżeli nie jesteś pewien czy dobrze pokazuje wskaźnik, albo czy czujnik temp w chłodnicy jest dobry, to termometrem zmierz jaka jest temperatura płynu w momencie załączenia wentylatorów; jak pokaże między 92 a 95 to wskaźnik kłamie, a jak pokaże tyle co na wskaźniku to czujnik w chłodnicy zły.
Mniej więcej jaka to jest temperatura przy włączaniu wentylatorów? Czujnik temp w chłodnicy (jeżeli jest sprawny) jest tak nastawiony, że załącza pierwszy bieg wentylatorów przy 92-95 stopni.
Jeżeli nie jesteś pewien czy dobrze pokazuje wskaźnik, albo czy czujnik temp w chłodnicy jest dobry, to termometrem zmierz jaka jest temperatura płynu w momencie załączenia wentylatorów; jak pokaże między 92 a 95 to wskaźnik kłamie, a jak pokaże tyle co na wskaźniku to czujnik w chłodnicy zły.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
dempsey83, nie krzycz proszę! Przeczytaj Regulamin: viewtopic.php?t=6284
Witam ponownie. Jak pisałem o moim problemie zostały poczynione lekkie postepy, wymieniłem czujnik na chłodnicy od wentylatora.
zastanawiają mnie te dwie kropki przed kreską 110 stopni i za tą kreską, jeśli jadę na trasie to temperatura utrzymuje się na pierwszej kropce czyli jakieś 105 stopni,
gdy stoi w korku to grzeje się do drugiej kropki to chyba 115 stopni, wtedy załącza się wentylator bo czujnik wymieniłem i działa,
....jednak dlaczego łapie taką temperaturę, czy tak ma być?
bo te kropki chyba po coś są, z drugiej strony koledzy piszą że do 90 stopni i trochę ponad, i to mnie zastanawia, mogę mieć źle dobrany czujnik no albo wskaźnik na desce oszukuje, ale czy napewno?
jak złapię konkretny sprzęt to dokonam pomiaru temperatury, jak to jest u Was koledzy z tymi wskazaniami?
[ Dodano: 2008-06-20, 15:22 ]
Kolego Bondek, pewnie wiesz więcej niż ja, ale u mnie wszystko oscyluje wokół tych kropek i wskazania 110. to według tego co czytam w innych temtach to dużo za dużo, ale jeśli chodzi o 90 stopni to dopiero ok jedna trzecia skali, tyle to mam jak się rozgrzewa, zatem po co taki rozstrzał za dziewięćdziesiątką?
zastanawiają mnie te dwie kropki przed kreską 110 stopni i za tą kreską, jeśli jadę na trasie to temperatura utrzymuje się na pierwszej kropce czyli jakieś 105 stopni,
gdy stoi w korku to grzeje się do drugiej kropki to chyba 115 stopni, wtedy załącza się wentylator bo czujnik wymieniłem i działa,
....jednak dlaczego łapie taką temperaturę, czy tak ma być?
bo te kropki chyba po coś są, z drugiej strony koledzy piszą że do 90 stopni i trochę ponad, i to mnie zastanawia, mogę mieć źle dobrany czujnik no albo wskaźnik na desce oszukuje, ale czy napewno?
jak złapię konkretny sprzęt to dokonam pomiaru temperatury, jak to jest u Was koledzy z tymi wskazaniami?
[ Dodano: 2008-06-20, 15:22 ]
Kolego Bondek, pewnie wiesz więcej niż ja, ale u mnie wszystko oscyluje wokół tych kropek i wskazania 110. to według tego co czytam w innych temtach to dużo za dużo, ale jeśli chodzi o 90 stopni to dopiero ok jedna trzecia skali, tyle to mam jak się rozgrzewa, zatem po co taki rozstrzał za dziewięćdziesiątką?
Zgadzam się to możliwe, też tak myslałem bo kupiłem niezbyt drogi coś koło 30zł, ale mam drugi który niby był uszkodzony, tak stwierdził mechanik dziś go założyłem dla sprawdzenia i jest takie samo wskazanie jak na nowym, może przekłamywać, ale silnik jest dziwnie gorący, może jestem przewrażliwiony,bo w golfie 3 tego nie było, a łapał przecież 90 stopni.
Jeśli ma być ok 90 stopni w audiku to po co takie dokładnie wyskalowanie powyżej tej temperatury?
Jeśli ma być ok 90 stopni w audiku to po co takie dokładnie wyskalowanie powyżej tej temperatury?
Kolego dempsey83 nie myśl nad tymi kropkami, to że wskazówka oscyluje w pobliżu nich, to przypadek. Jak masz pod ręką jakiegoś kolegę z Audikiem to "pożycz" sobie czujnik od wskaźnika albo i sam wskaźnik - będziesz wiedział co się popsuło.
Nie wiem po co są te kropki i wcale się nie będę zastanawiał.
Masz tu stronę z książki z temperaturami załączania się wentylatorów. Książka jest do ściągnięcia w download.
Nie wiem po co są te kropki i wcale się nie będę zastanawiał.
Masz tu stronę z książki z temperaturami załączania się wentylatorów. Książka jest do ściągnięcia w download.
Dzięki Bondek, wyczaiłem termometr cyfrowy i dokonalem pomiaru temperatury na gorącym silniku, co się okazało to temperatura, oscyluje ok 90 stopni, w zbiorniczku mierzyłem ale wskazanie jest dobre gdy trochę się juz pojeździ bo płyn musi się dobrze wymieszać wtedy jest 90-92 stopnie dla porównania sprawdziłem też temperaturę na odpowietrzniku nagrzewnicy, wykręciłem go i tam pomierzyłem płyn było jakieś 92-93 stopnie, dodam jeszcze że na desce było ok 110 stopni wtedy dla porównania, mam nieorginalny czujnik zamontowany, czy może tak przekłamywać czy trzeba szukac oryginalu, a może trzeba regulować wskaźnik, b wyczytałem że jest taka możliwość,