Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,9E] Braki elementów obudowy filtra powietrza?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

[80 B3 1,9E] Braki elementów obudowy filtra powietrza?

Post autor: gocci » 20 cze 2008, 01:59

witam

dzisiaj oglądałem etke i pamiętając jak wygląda mój silnik zauważyłem pewne braki, mianowicie nie ma elementów takich jak krociec ssący, komory regulacji itp wszystkiego co zaznaczone na czerwono na załączony obrazku, pytanie teraz czy to jest potrzebne aby silnik prawidłowo pracował?

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 20 cze 2008, 02:43

Jak najbardziej potrzebne gdyby to było nie potrzebne to by Helmut tego nie zakładał.
Teraz zasysa ci powietrze z komory silnika czyli gdy zimo to zimne a gdy sie zagrzeje to gorące. Wiadome jest że im powietrze cieplejsze tym rzadsze i mniej tlenu dostaje sie do silnika(ktoś nawet wymyślił Intercooler-ang. "chłodnica pośrednia" do dodatkowego schładzania powietrza).
Tyle ględzenia i do rzeczy.
Właśnie te rury oraz zawór nr 27 odpowiedzialne są skąd zasysane jest powietrze, gdy silnik jest bardzo zimny bierze powietrze z nad kolektora wydechowego(ciepłe) jak już z jest dostatecznie ciepło zaczyna brać z wlotu przy lewej lampie bezpośrednio z zewnątrz(zimne).
Jak to pozakładasz powinieneś poczuć różnicę na ciepłym silniku-poprawę pracy.

Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 20 cze 2008, 08:49

...no to spoko, kolejny wydatek :/ życie...

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 20 cze 2008, 15:11

No właśnie że nie,tzw zawór 27 nie jest w każdym 1.9SD.I nie jest on konieczny do zakładania.Wystarczy Ci kolanko 28,guma 29 i obudowa 31,32,37 i po kłopocie;)Jak widac element 27 i 28 nie mogą byc jednoczesnie założone,sprawdziłem u siebie :lol: Moim zdaniem wersje skandynawski mają ten zaworek 27 tylko...Także jedziemy na auto złom i kupujemy komplecik;)

Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 20 cze 2008, 17:08

no to będę kombinował, a czy brak tych elementów może być powodem przyduszania się silnika tak jakby na ja to mówie "pierwszym gazie" bo nie wiem czy to prawda ale słyszałem że w tych silnikach jest tak że jak jedziesz lajtowo to jedzie na dwóch garach a dopiero jak depniesz włącza się reszta.

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 21 cze 2008, 17:06

Jak Cie się dusi to wyreguluj skład mieszanki,wymień filtr powietrza i sprawdz drożność dolotu.To z tymi dwoma garami to bajka,jest takie coś że jak jedzie lajtowo to dostaje mniejszą dawke paliwa ale jak dasz pedał do podłogi to dostaje mocno zwiększona dawkę paliwa i wtedy idzie jak by miał ze 150KM :lol: :mrgreen: Super to jest przy wyprzedzaniu 8-) Nie wiem czy zauważyłś al;e pedał gazu ma dwa stopnie jeden taki że lekko pedał naciskasz mniej więcej do połowy a od połowy pedał gazu jest twardszy to jest właśnie ten moment,przetestuj sobie :lol:

Awatar użytkownika
gocci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 16 cze 2008, 00:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 21 cze 2008, 21:13

no to ja to właśnie nazywam "pierwszym" i "drugim" gazem, ale lata fajnie :D a co do regulacji to się nie znam za bardzo więc pozostawie to kumplowi mechanikowi.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 21 cze 2008, 22:53

Wątpie że w audiczce HEMI było montowane żeby działały tylko dwa cylindry(ewentualnie część calości) jeżeli coś to raczej bedzie działąć to jak Twinport w oplu na zasadzie dwóch przepustnic jedej malutkiej i drugiej już znacznie większej jak delikatnie naciskasz otwiera się tam mała i bardziej deptasz tym bardziej otwiera sie ta dużo u mnie w V-ce tak jest
ale do HEMI to jeszcze trochę brakuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl