[B4 TDI] tuning tdi
[B4 TDI] tuning tdi
Witam
przesiadajac sie z golfa TD80PS w standardzie (po lekkich dlubnieciach 100ps) do audi B4 tdi 90ps jednak brakuje mocy
z tego co wiem potrzebne sa
-wtryski AFN/ASV
-turbo vnt
-ic wiekszy
-16bitowy komp
-program
chcialbym osiagnac 150PS i cos kolo 330Nm
i teraz pytania
-co do turbo jak zaadaptowac vnt czy od A4 daloby rade cos zamontowac bez przeszkod??
-jaki komp wybrac czy te od nowszych Tdi sie nadadza czyli ASV
-ic od TDS bedzie dobry czy raczej szukac czegos od VW T4
-na wtryskach AFN chyba da rade osiagnac 150PS ??
-jaka bedzie bardziej wiarygonda opinia o stanie silnika czy hamownia czy pomiar cisnienia w tlokach??
dzieki z gory
przesiadajac sie z golfa TD80PS w standardzie (po lekkich dlubnieciach 100ps) do audi B4 tdi 90ps jednak brakuje mocy
z tego co wiem potrzebne sa
-wtryski AFN/ASV
-turbo vnt
-ic wiekszy
-16bitowy komp
-program
chcialbym osiagnac 150PS i cos kolo 330Nm
i teraz pytania
-co do turbo jak zaadaptowac vnt czy od A4 daloby rade cos zamontowac bez przeszkod??
-jaki komp wybrac czy te od nowszych Tdi sie nadadza czyli ASV
-ic od TDS bedzie dobry czy raczej szukac czegos od VW T4
-na wtryskach AFN chyba da rade osiagnac 150PS ??
-jaka bedzie bardziej wiarygonda opinia o stanie silnika czy hamownia czy pomiar cisnienia w tlokach??
dzieki z gory
jaki rok masz tego auta
wtryski AFN nic nie dadza bo sa takie same jak masz teraz komp metalowy musi byc od AHU albo passata AFN (passat b4)
zaden ic ci nie podejdzie jak nie zmienisz zderzaka wic szkaj najpierw zderzak
[ Dodano: 2008-06-22, 23:32 ]
ty masz to ato z 92 r wiec zapomnij o czyms wiecej jak 110 KM i to tez nic pewnego
masz na przeplywce boscha a z tym sie nic nie zrobi
wtryski AFN nic nie dadza bo sa takie same jak masz teraz komp metalowy musi byc od AHU albo passata AFN (passat b4)
zaden ic ci nie podejdzie jak nie zmienisz zderzaka wic szkaj najpierw zderzak
[ Dodano: 2008-06-22, 23:32 ]
ty masz to ato z 92 r wiec zapomnij o czyms wiecej jak 110 KM i to tez nic pewnego
masz na przeplywce boscha a z tym sie nic nie zrobi
Mam 1Z z 94 r na przeplywaku BOSCH z ciekawosci pojechalem na hamownie i wyszlo 103 KM i 203 NM dodam ze nie ma zadnych modyfikacji w silniku i jego osprzecie mam wyciety jedynie katalizator i zaslepiony EGR. Powiedzcie czy to mozliwe aby kapec majacy przejechane 303 tyś. km osiagnal taki wynik ? Pomiar oczywiscie wykonany w profesionalnej hamowni mam wydruk w reku z przebiegiem mocy i momentu.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
hct, to jak wyjasnisz mi przyrost mocy w aucie kumpla gdzie wsadzone zostaly tylko wtryski od AFN
auto hamowane na tej samej hamowni przed i po wymianie
przed 96 KM po 110 KM
to ze maja cisnienie wtrysku to samo, nie zanczy ze maja otwor i wydajnosc ta sama
MARCIN 80B4, z tego co pamietam wtryski AFN / 1Z maja po 190 bar pierwszego cisnienia ale roznia sie wydajnoscia
[ Dodano: 2008-06-23, 13:06 ]
hct, poza tym jesli bylyby takie same to nie bylyby inaczej oznaczane (zielona kropka)
auto hamowane na tej samej hamowni przed i po wymianie
przed 96 KM po 110 KM
to ze maja cisnienie wtrysku to samo, nie zanczy ze maja otwor i wydajnosc ta sama
MARCIN 80B4, z tego co pamietam wtryski AFN / 1Z maja po 190 bar pierwszego cisnienia ale roznia sie wydajnoscia
[ Dodano: 2008-06-23, 13:06 ]
hct, poza tym jesli bylyby takie same to nie bylyby inaczej oznaczane (zielona kropka)
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Oczywiscie ze wtryski AFNa są wydajniejsze od ori wtrysków 1Z, czy AHU. Kolejan sprawa jestli chodzi o adaptacje VNT to tylko na sterowniku od AFNa bo od AHU tez nie da rady gdyż nie ma odpowiedniego sterownia turbina. Co do modów, wtrychy wal od AXG, Kompa AHU, FMIC, a co do turbo to juz jest przerabianie i tu albo koloektory ori z VNT - w Audi wiaze sie taka przeróbka z przespawaniem łapy silnka albo flansze do tego kolektora co jest ori + oczywiscie w obydwu wariantach ciecie wydechu, co do FMIC to tylo pod inny zderzak albo cabrio albo eSka inaczje zapomnij. Ogólnie cizka sprawa ja sam stanowłem narazie na FMIC i VNT ale powaznie sie zastanwaim nad pakowaniem zmiennej geometrii bo to jak by nie patrzył jest bardzo duza rzeźba. I na koniec jest jeszcze druga strona medalu - przeniesienie napedu - zwikszajac moc musisz sie i ztym liczyc + oczywiscie lepsze hamulce bo te ori to same z sibie nie daja rady. <ok>
Dzieki wszystkim za rady
z tego co wyczytalem to raczej vnt odpadnie bo raz ze nikt niechwali gt17 a z gt20 ciezko jest w dodtaku takie przerobki wiec chyba zostane przy Garecie tyle ze T3 lub cos innego co moglibyscie polecic??
co do fmic to zderzak od coupe podejdzie?? czy koniecznie musi byc cabrio
zglebiam dopiero co tajniki audi wiec wybaczcie moja niewiedze co do audi
co do metalowych kompow to czy od asv bedzie dobry czy szukac konkretnie od afn??
pozdroo
z tego co wyczytalem to raczej vnt odpadnie bo raz ze nikt niechwali gt17 a z gt20 ciezko jest w dodtaku takie przerobki wiec chyba zostane przy Garecie tyle ze T3 lub cos innego co moglibyscie polecic??
co do fmic to zderzak od coupe podejdzie?? czy koniecznie musi byc cabrio
zglebiam dopiero co tajniki audi wiec wybaczcie moja niewiedze co do audi
co do metalowych kompow to czy od asv bedzie dobry czy szukac konkretnie od afn??
pozdroo
ale po co on ma szukac kompa od ahu czy afn skoro on ma auto z 92roku to gdzie sobie wepnie tego kompa
[ Dodano: 2008-06-23, 18:34 ]
a co do wtryskow to moze sie myle i sa wydajniejsze ale jesli placic jz za zmiane i koncowki to lepiej takie jak solskier ma a nie AFN
a umnie po zmianie samych wtryskow tyszlo 97KM a mam ASV
[ Dodano: 2008-06-23, 18:34 ]
a co do wtryskow to moze sie myle i sa wydajniejsze ale jesli placic jz za zmiane i koncowki to lepiej takie jak solskier ma a nie AFN
a umnie po zmianie samych wtryskow tyszlo 97KM a mam ASV