Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] tuning tdi

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

[B4 TDI] tuning tdi

Post autor: Krzylu » 22 cze 2008, 18:37

Witam
przesiadajac sie z golfa TD80PS w standardzie (po lekkich dlubnieciach 100ps) do audi B4 tdi 90ps jednak brakuje mocy

z tego co wiem potrzebne sa
-wtryski AFN/ASV
-turbo vnt
-ic wiekszy
-16bitowy komp
-program
chcialbym osiagnac 150PS i cos kolo 330Nm

i teraz pytania
-co do turbo jak zaadaptowac vnt czy od A4 daloby rade cos zamontowac bez przeszkod??
-jaki komp wybrac czy te od nowszych Tdi sie nadadza czyli ASV
-ic od TDS bedzie dobry czy raczej szukac czegos od VW T4
-na wtryskach AFN chyba da rade osiagnac 150PS ??
-jaka bedzie bardziej wiarygonda opinia o stanie silnika czy hamownia czy pomiar cisnienia w tlokach??

dzieki z gory

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 cze 2008, 20:51

Post chyba nie do tego dzialu... ale z tego co wymieniles to taniej byloby kupic A4 z AFN em lub z AJM em i zrobic na 150 kucy i 330 Nm.

Zeby cos konkretnego dowiedziec sie o stanie silnika i osprzetu - zrob komplet logów.

Pozdr

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 22 cze 2008, 23:28

jaki rok masz tego auta

wtryski AFN nic nie dadza bo sa takie same jak masz teraz komp metalowy musi byc od AHU albo passata AFN (passat b4)

zaden ic ci nie podejdzie jak nie zmienisz zderzaka wic szkaj najpierw zderzak

[ Dodano: 2008-06-22, 23:32 ]
ty masz to ato z 92 r wiec zapomnij o czyms wiecej jak 110 KM i to tez nic pewnego
masz na przeplywce boscha a z tym sie nic nie zrobi

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 23 cze 2008, 07:37

hct, od kiedy wtryski od AFNa nic nie daja w 1Z?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 23 cze 2008, 09:21

... i od kiedy sa takie same ?????

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 23 cze 2008, 10:34

Mam 1Z z 94 r na przeplywaku BOSCH z ciekawosci pojechalem na hamownie i wyszlo 103 KM i 203 NM dodam ze nie ma zadnych modyfikacji w silniku i jego osprzecie mam wyciety jedynie katalizator i zaslepiony EGR. Powiedzcie czy to mozliwe aby kapec majacy przejechane 303 tyś. km osiagnal taki wynik ? Pomiar oczywiscie wykonany w profesionalnej hamowni mam wydruk w reku z przebiegiem mocy i momentu.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 23 cze 2008, 12:37

od zawsze koledzy wtryski afn maja cisnienie takie samo jak odi 1z

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 23 cze 2008, 12:51

hct pisze:od zawsze koledzy wtryski afn maja cisnienie takie samo jak odi 1z
tu ci się trochę pomyliło mianowicie wtryski od AHU mają takie samo ciśnienie co 1Z

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 23 cze 2008, 13:05

hct, to jak wyjasnisz mi przyrost mocy w aucie kumpla gdzie wsadzone zostaly tylko wtryski od AFN :P

auto hamowane na tej samej hamowni przed i po wymianie

przed 96 KM po 110 KM

to ze maja cisnienie wtrysku to samo, nie zanczy ze maja otwor i wydajnosc ta sama

MARCIN 80B4, z tego co pamietam wtryski AFN / 1Z maja po 190 bar pierwszego cisnienia ale roznia sie wydajnoscia

[ Dodano: 2008-06-23, 13:06 ]
hct, poza tym jesli bylyby takie same to nie bylyby inaczej oznaczane (zielona kropka)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 cze 2008, 16:35

Oczywiscie ze wtryski AFNa są wydajniejsze od ori wtrysków 1Z, czy AHU. Kolejan sprawa jestli chodzi o adaptacje VNT to tylko na sterowniku od AFNa bo od AHU tez nie da rady gdyż nie ma odpowiedniego sterownia turbina. Co do modów, wtrychy wal od AXG, Kompa AHU, FMIC, a co do turbo to juz jest przerabianie i tu albo koloektory ori z VNT - w Audi wiaze sie taka przeróbka z przespawaniem łapy silnka albo flansze do tego kolektora co jest ori + oczywiscie w obydwu wariantach ciecie wydechu, co do FMIC to tylo pod inny zderzak albo cabrio albo eSka inaczje zapomnij. Ogólnie cizka sprawa ja sam stanowłem narazie na FMIC i VNT ale powaznie sie zastanwaim nad pakowaniem zmiennej geometrii bo to jak by nie patrzył jest bardzo duza rzeźba. I na koniec jest jeszcze druga strona medalu - przeniesienie napedu - zwikszajac moc musisz sie i ztym liczyc + oczywiscie lepsze hamulce bo te ori to same z sibie nie daja rady. <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 23 cze 2008, 17:34

Dzieki wszystkim za rady
z tego co wyczytalem to raczej vnt odpadnie bo raz ze nikt niechwali gt17 a z gt20 ciezko jest w dodtaku takie przerobki wiec chyba zostane przy Garecie tyle ze T3 lub cos innego co moglibyscie polecic??
co do fmic to zderzak od coupe podejdzie?? czy koniecznie musi byc cabrio
zglebiam dopiero co tajniki audi wiec wybaczcie moja niewiedze co do audi ;)

co do metalowych kompow to czy od asv bedzie dobry czy szukac konkretnie od afn??


pozdroo

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 cze 2008, 18:16

Kompa szukaj od AHU - 16 bitowy, badz od 1Z po 96roku z golfa MK3 tam też jest juz 16btiów, ale AHU ma wieksze mozliwosci - wiecej limiterów da sie podniesc. Kazdy inny komp odpada bo albo nie jest do tego auta albo ma sterownianie zmienna geo. <ok>

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 23 cze 2008, 18:32

ale po co on ma szukac kompa od ahu czy afn skoro on ma auto z 92roku to gdzie sobie wepnie tego kompa

[ Dodano: 2008-06-23, 18:34 ]
a co do wtryskow to moze sie myle i sa wydajniejsze ale jesli placic jz za zmiane i koncowki to lepiej takie jak solskier ma a nie AFN

a umnie po zmianie samych wtryskow tyszlo 97KM a mam ASV

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 23 cze 2008, 19:02

wreszczie się przekonałem i dziś umówiłem się na czipowanie mojej b4 u Rogalottiego heheh mocy przybywaj <ok> (virus będzie 1 lipca robiony)

oczywiście wkleje wykres na forum ciekawe ile wyjdzie (mam przepływkę bosha) :roll:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 23 cze 2008, 20:16

hct, tyle ze komplet AFNow uzywek to 450 - 500 zl + przekladka 100

a hybrydy to koszt korpusow + koncowki + poskladanie + montaz

jesli zmieni kompa, nastawnik i przeplywke to moze juz cos wyrzezbi :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl