[All] Ciekawostka - elektryczne turbo
A jestem w stanie uwierzyć że ta dmuchawa ( bo o sprężarkę to jej nie podejrzewam ) dmuchnie więcej powietrza w dolot niż jeśli jej nie będzie, ale tu pojawia się problem bo moc nie bierze się z powietrza tylko z paliwa.. Więc jeśli dasz więcej powietrza musisz co najmniej pojechać na zmianę mapy wtrysku żeby dolać paliwka bo inaczej będzie po prostu za ubogo..
Ale kombinuj kolego i daj znać o efektach!
Ale kombinuj kolego i daj znać o efektach!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na "benzyniakach" to ja się znam tak jak kozia p*****... znaczy się nie znam, ale z tego co słyszałem to w benzyniakach ważne jest aby aby proporcje paliwa i powietrza były odpowiednie. Za dużo powietrza jest nie dobre jak i jego braki. Czyli tak jak koledzy wyżej pisali, trzeba by dobrać do tego nowe mapy paliwowe - tak przynajmniej sobie filozofuje tutaj Bo idąc za tym tokiem myślenia dodanie tej dmuchawy bez zmiany tych map może wręcz osłabić auto, zważywszy iż zamiast wykorzystywać wydzielaną przez silnik energie (tak jak jest to w dieslach z turbiną na przykład - wykorzystuje się energie kinetyczną spalin, czyli coś co i tak i tak powstaje), dmuchawa natomiast dodatkowo pobiera tą energie obciążając silnik.
Czy ja głupoty gadam?
Czy ja głupoty gadam?
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Myślę że byłoby to możliwe z tą turbiną elektryczną ale wyobrażam sobie że ten sprzęt powinien wyglądać troche bardziej solidnie i to co koledzy powiedzieli nie obeszłoby się bez ingerencji w elektronikę i elektrykę.
Mnie ten temat jednak natchnął do zastanowienia się nad tym czy nie dałoby się jakoś wykorzystać doładowania dynamicznego, tak jak w to jest w wielu motocyklach. Wiazało by się to z przeróbką maski i oczywiście zamontowaniem odpowiedniej elektroniki. Zastanawiam się tylko czy miałoby to sens w samochodzie? Jak myślicie?
Mnie ten temat jednak natchnął do zastanowienia się nad tym czy nie dałoby się jakoś wykorzystać doładowania dynamicznego, tak jak w to jest w wielu motocyklach. Wiazało by się to z przeróbką maski i oczywiście zamontowaniem odpowiedniej elektroniki. Zastanawiam się tylko czy miałoby to sens w samochodzie? Jak myślicie?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Problem stanowiłbym syf jaki niewątpliwie wpadałby przez ten "wiatrołap". Czyszczenie filtra obowiązkowo raz w tygodniu.
Sam myślałem nawet nad czymś takim u siebie w turbodieslu. Obecnie wlot umiejscowiony nam za prawym reflektorem. Niby powietrze nie powinno padać na niego tak bezpośrednio a i tak co jakiś czas wywalam z niego stada owadów i innego syfu.
Sam myślałem nawet nad czymś takim u siebie w turbodieslu. Obecnie wlot umiejscowiony nam za prawym reflektorem. Niby powietrze nie powinno padać na niego tak bezpośrednio a i tak co jakiś czas wywalam z niego stada owadów i innego syfu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
- Lokalizacja: Świdnica
Witam ja miałem dolot z pod zderzaka i nie bylo problemu z syfem co do tego czy turbina działa wystarczy obliczyć ile silnik potrzebuje powietrza na danych obrotach a ile jest w stanie wtloczyć turbina.silnik o pojemności 2.0 potrzebuje zassać około 2l powietrza na 2 0broty wału przy 2 tys obrotów potrzebował by już 1000 razy więcej taka turbinka przetłoczy około 33 m3/h (dane dla wentylatora komputerowego 92x92mm podejrzewam iz ta turbina ma podobną wydajność). moge sie mylić w obliczeniach ale z założenia turbina mogła by byc wydajna ale na niskich obrotach na
wyższych mogła by powodować zmniejszenie mocy. Co do dawek paliwa to komputer korzystając z sądy lambda powinien dobrac optymalna dawkę paliwa.
wyższych mogła by powodować zmniejszenie mocy. Co do dawek paliwa to komputer korzystając z sądy lambda powinien dobrac optymalna dawkę paliwa.
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Można by zrobić coś w stylu filtra cyklonowego czy jak to tam się nazywa. Trudno opisać o co w tym chodzi ale biega o to że powietrze wpada do cylindra odbija się od ścianki, tworzy się wir, powietrze dalej leci do rurki wylotowej a "zakręcone" w ten sposób zanieczyszczenia opadają na dół gdzie można by jakieś odkręcane denko czy cuś co by można wyrzucić syf raz na jakiś czas. Nie wiem tylko czy działało by to przy podwyższonym ciśnieniu.Labiel pisze:Problem stanowiłbym syf jaki niewątpliwie wpadałby przez ten "wiatrołap". Czyszczenie filtra obowiązkowo raz w tygodniu.
Sam myślałem nawet nad czymś takim u siebie w turbodieslu. Obecnie wlot umiejscowiony nam za prawym reflektorem. Niby powietrze nie powinno padać na niego tak bezpośrednio a i tak co jakiś czas wywalam z niego stada owadów i innego syfu.
Swoją drogą muszę sprawdzić jak wygląda ta sprawa w motocyklach z doładowaniem dynamicznym. Przecież niemożliwe żeby chłopaki codzienie siedzieli przy swoich Kawach i czyścili filtry z komarów
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak tak teraz sobie myślę, gnając 190 swoim turbognojkiem, mając 5 tyś obrotów, turbo daje dodatkowo jeszcze 1 bar... ile to on powietrza musi zasysać. Kurde, jutro muszę zajrzeć do filtra powietrza i wymienić go bo ma już rok. Właśnie zdałem sobie bowiem sprawę, jak jest ważne żeby miał on dobrą przepustowość.
Witam
Ja jeszcze wrócę do tej turbosprężarki. Wg mnie takie coś powinno mieć jakieś zawory na wylocie ,żeby się powietrze nie cofało a w tym czymś tego nie widać. W normalnej turbinie zrealizowane jest to odpowiednim ustawieniem wlotu i wylotu powietrza oraz konstrukcją łopatek. Tutaj jest na wprost przez wiatraczek. Gdyby to coś wytworzyło ciśnienie powiedzmy 0,5 bara to zatykając ręką wylot nie mógłbym tego zrobić bo powietrze odpychałoby mi rękę. Tutaj podejrzewam ,że wiatraczek zmieni tylko dźwięk (jak zatkany odkurzacz). Do tego widać ,że to konstrukcja z jakiegoś tworzywa. Moim zdaniem w okolicach gorącego silnika zrobi się z tego majonez (kolor nawet podobny).
Ale zawsze coś to powinno zmienić w pracy silnika. Radzę poczytać o współczynniku nadmiaru powietrza.
Ps. Dynamometrem mierzy się moment , a ciśnienie manometrem ( nie mylić z ciśnieniomierzem bo nim mierzy się ciśnienie tętnicze)
Tyle pisaniny. Chciałbym jednak poznać efekty działania tego urządzonka ponieważ ja i reszta kolegów może być w błędzie (a tak na marginesie to jak miałem naście lat to zakładałem wiatraczek od nawiewu nagrzewnicy do filtra powietrza w polonezie - efekt - nadmuch powietrza do filtra)
Ja jeszcze wrócę do tej turbosprężarki. Wg mnie takie coś powinno mieć jakieś zawory na wylocie ,żeby się powietrze nie cofało a w tym czymś tego nie widać. W normalnej turbinie zrealizowane jest to odpowiednim ustawieniem wlotu i wylotu powietrza oraz konstrukcją łopatek. Tutaj jest na wprost przez wiatraczek. Gdyby to coś wytworzyło ciśnienie powiedzmy 0,5 bara to zatykając ręką wylot nie mógłbym tego zrobić bo powietrze odpychałoby mi rękę. Tutaj podejrzewam ,że wiatraczek zmieni tylko dźwięk (jak zatkany odkurzacz). Do tego widać ,że to konstrukcja z jakiegoś tworzywa. Moim zdaniem w okolicach gorącego silnika zrobi się z tego majonez (kolor nawet podobny).
Ale zawsze coś to powinno zmienić w pracy silnika. Radzę poczytać o współczynniku nadmiaru powietrza.
Ps. Dynamometrem mierzy się moment , a ciśnienie manometrem ( nie mylić z ciśnieniomierzem bo nim mierzy się ciśnienie tętnicze)
Tyle pisaniny. Chciałbym jednak poznać efekty działania tego urządzonka ponieważ ja i reszta kolegów może być w błędzie (a tak na marginesie to jak miałem naście lat to zakładałem wiatraczek od nawiewu nagrzewnicy do filtra powietrza w polonezie - efekt - nadmuch powietrza do filtra)