Witam
Co jakiś czas zaglądam pod maskę i kontroluje stan mojej niuni . Ostatnio zauważyłem że zbiornik wyrównawczy jest pusty :shock: . Nie bardzo wiem gdzie sie podziała ta woda bo z chłodnicy nic nie kapie, wszystkie przewody są szczelne, na osłonie silnika sucho . Przy włączonym ogrzewaniu w samochodzie para sie nie robi na szybie a dywaniki suche-mechanik powiedział że tak sie nagrzewnice sprawdza. Jedynym wyciekiem jakim sie zainteresowałem to jest wyciek wody z tłumika nawet na gorącym silniku po przejechaniu kilkunastu ładnych kilometrów . dodać musze że po uzupełnieniu wody zauważyłem że mam bardzo małe ciśnienie w układzie chłodzenia (przy około 80'C jak odkręciłem korek ze w/w zbiornika powietrze ledwie co sykło i troche podniósł sie poziom wody). Obroty silnika utrzymuja sie pomiędzy 825 a 850 obr/min - tak sobie falują. Jedyne co mi do głowy przychodzi to uszczelka pod głowicą ale nie chce jej ruszać zanim nie upewnie sie że to napewno ona. Silnik ma przejechane 122.000 km i raczej jakoś niechce mi się w to wierzyć żeby już uszczelka padła. Proszę o jakieś sugestie gdzie, jak i co mam sprawdzić żeby sie dowiedzieć co jest uszkodzone. Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy 80-tek <ok>
P.S. woda do oleju sie nie dostaje-poziom jest cały czas taki sam, kolor również.
[80 B3 1,8S PM] znika woda ze zbiornika wyrównawczego
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ja jednak szukałbym nieszczelności w układzie, np. przy króćcach z boku i z tyłu głowicy, przy płaszczu wodnym kolektora dolotowego (zdarza się, że tamtędy cieknie, a zupełnie tego nie widać bo kapie na wydech i od razu paruje), przy termostacie, jak masz gaz to na trójnikach do wpięcia reduktora, samym reduktorze. Podczas nagrzewania zimnego silnika i dojściu do 80*C to ciśnienia jeszcze w układzie nie będzie. Trzeba poczekać przynajmniej do włączenia wentylatora, żeby ciśnienie wzrosło. Jednak, jeśli gdzieś jest nieszczelność to może być tak, że tą nieszczelnością zassało Ci powietrze do układu kiedy silnik stygł i potem jak przegoniłeś niunię to płyn wywaliło korkiem bo się zrobił gejzer.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Dokładnie tak jak napisał DANEK sprawdz dokładnie przewody szczególnie od strony kolektora wydechowego miałem tak teraz u siebie delikatne pękniety przewód nawet nie było widać i kapało na kolektor wydechowy a co do głowicy może być też uszczelka właśnie wkładam dziśiaj u siebie głowice dodam że koszt naprawy takiej konkretnej to 850 zł nie licząc wyjęcia i włożenia dobrze że sam sobie to zrobiłem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
Witam
Na wstępie chciałem sprostować że gazu i masła w silniku nie mam . Zaglądam dość często od strony akumulatora na przewody, przy kolektorze wylotowym ale nigdy tam nic nie zauważyłem żeby kapało lub wilgotne było. Męczy mnie jednak ta woda w tłumiku :-| mam jeszcze pytanie czy w komorze silnika jak patrząc koło cewki zapłonowej wchodzą w blache przewody do nagrzewnicy są one skręcone cybandami do metalowych rurek to czy te rurki są już z nagrzewnicy czy za tą blachą są jeszcze jakieś łącza i gumowe przewody które idą do nagrzewnicy??? Wszystkie cybandy-zaciski musiałem podokręcać kiedyś bo kapało mi z nich po nalaniu DYNAGELU 2000 widocznie musiał mi kamień wypłukać i rozszczelnić co nieco i nie wiem właśnie co kryje sie za tą blachą. może tam mam jakiś mały wyciek bo jakiś czas temu zauważyłem że mam mokrą skrzynie biegów koło poduszki i na 100% nie był to olej ze skrzyni bo zaraz poziom sprawdziłem i dla zasady olej też wymieniłem na MOBIL 75W/90 :mrgreen: . A czy jest jakiś uniwersalny sposób żeby sprawdzić czy to napewno uszczelka???? Słyszałem że przewody twardną, mogą sie bombelki robić w zbiorniku wyrównawczym ale nic z tych rzeczy mi się nie dzieje .
Na wstępie chciałem sprostować że gazu i masła w silniku nie mam . Zaglądam dość często od strony akumulatora na przewody, przy kolektorze wylotowym ale nigdy tam nic nie zauważyłem żeby kapało lub wilgotne było. Męczy mnie jednak ta woda w tłumiku :-| mam jeszcze pytanie czy w komorze silnika jak patrząc koło cewki zapłonowej wchodzą w blache przewody do nagrzewnicy są one skręcone cybandami do metalowych rurek to czy te rurki są już z nagrzewnicy czy za tą blachą są jeszcze jakieś łącza i gumowe przewody które idą do nagrzewnicy??? Wszystkie cybandy-zaciski musiałem podokręcać kiedyś bo kapało mi z nich po nalaniu DYNAGELU 2000 widocznie musiał mi kamień wypłukać i rozszczelnić co nieco i nie wiem właśnie co kryje sie za tą blachą. może tam mam jakiś mały wyciek bo jakiś czas temu zauważyłem że mam mokrą skrzynie biegów koło poduszki i na 100% nie był to olej ze skrzyni bo zaraz poziom sprawdziłem i dla zasady olej też wymieniłem na MOBIL 75W/90 :mrgreen: . A czy jest jakiś uniwersalny sposób żeby sprawdzić czy to napewno uszczelka???? Słyszałem że przewody twardną, mogą sie bombelki robić w zbiorniku wyrównawczym ale nic z tych rzeczy mi się nie dzieje .
Witam Cię robertas1,8 tak to ja oglądałem Twoją czarną niunie
[ Dodano: 2008-06-25, 22:19 ]
mam jeszcze pytanie odnośnie tej mokrej skrzyni biegów - czy mniej więcej nad skrzynią jest jakaś dziurka w podłodze, taka jak w wielu miejscach która służy do odprowadzania ewentualnej wody z kabiny i bagażnika?? może to jednak być ta nagrzewnica tylko jeszcze nie wiem czy tam są jakieś przewody gumowe i łącza czy te rurki co z blachy wystają to już jest nagrzewnica....
[ Dodano: 2008-06-25, 22:19 ]
mam jeszcze pytanie odnośnie tej mokrej skrzyni biegów - czy mniej więcej nad skrzynią jest jakaś dziurka w podłodze, taka jak w wielu miejscach która służy do odprowadzania ewentualnej wody z kabiny i bagażnika?? może to jednak być ta nagrzewnica tylko jeszcze nie wiem czy tam są jakieś przewody gumowe i łącza czy te rurki co z blachy wystają to już jest nagrzewnica....