Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6td] różnice pomiędzy RA i SB

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

[80 B3 1.6td] różnice pomiędzy RA i SB

Post autor: Wolf b4 » 28 cze 2008, 09:30

Witam wszystkich mam takie pytanie czym rózni sie silnik Sb od silnika Ra? Kiedyś słyszałem że w Ra wystarczy zamontowac IC i mamy Sb. Niech mi ktoś wyjaśni czy tak można
Ostatnio zmieniony 28 cze 2008, 09:57 przez Wolf b4, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 28 cze 2008, 09:52

oba maja ic

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 cze 2008, 09:52

Zrobić mozna, ale RA ma słabsza pompe wtryskową, ale w sumie nie przeszkadza to w dorównaniu osiągom SB. Tylko zastanawiam sie nad jednym czy przypadkiem RA nie miały również ori ICka? <ok> PS. Przemek - nadaj jakiś tytuł temu wątkowi bo bedzie zadyma :-P

[ Dodano: 2008-06-28, 09:53 ]
Krzylu, O kolego własnie rozwiałes moje watpliwosći <piwo> Wiec oba miały IC, czyli wychodzi na to ze RA ma tylko słabsza pompe wtryskowa.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 28 cze 2008, 09:57

co do pompy to moze sie roznic numerycznie ale parametry sa takie same 80PS i 155Nm dla obu silnikow
zdaje mi sie ze RA byl predzej produkowany niz SB
chyba roznia sie tez turbinami SB wiem ze na 100%ma chlodzone woda i olejem

Solskier, ;)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 cze 2008, 10:03

RA maja identyczne turbiny - chlodzone woda, wiem bo kolega miał i kiedys obczajałem, poma na bank jest inna nawet z obudowy jest nieco inna jak ta z SBka, ale jak napsiałem obydwa silnk spokojnie kreca sie tak samo. <piwo>

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 28 cze 2008, 12:13

Duzo mi rozjaśniliście Panowie <piwo> Jeszcze jedno czy pompa z Sb podejdzie do Ra?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 cze 2008, 12:50

Jak najbardziej TAK. <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 28 cze 2008, 13:09

hmm ciekawe, myslalem ze sa to blizniacze silniki

po co zmieniac pompe skoro legitymuja sie takimi samymi parametrami technicznymi

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 cze 2008, 13:42

Pompa w SB jest wydajniejsza, o ile sie nie myle RA ma rozdzielacz 8mm a SB 10mm.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 28 cze 2008, 14:38

znalazlem na allegro b3 tdic i przypatrzylem sie pompom to widac ze jest inna bez grzybka i chyba jest to RA dobrze gadam??

co do srednicy tloczka to w TD byly max 9mm w 1V 60KM byly 8mm w reszscie 9mm

10mm byly tylko w TDI ;)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 cze 2008, 14:44

No to masz racje ale wiem ze sie rózniły własnie ta średnica tylko nie pamietalem jaka wartoscia <piwo> A co do grzybka to nie ma reguły bo wiedziałem juz nie raz SB bez grzybka (LDA) to zalezy od producenta pompy.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 28 cze 2008, 20:48

dokladnie bo byly dwie pompy bosha z grzybkiem i CAV bez grzybka z wbudowany lda

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 06 lip 2008, 10:38

U mnie RA z ori ic,turbo chłodzone olejem i płynem. :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lip 2008, 10:42

Z tą różnicą między RA i SB to jest czarna magia. Chyba już nigdy nie dowiemy sie jak to z ty mi silnikami jest naprawdę.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 lip 2008, 11:43

Labiel, SB ma inna pompe od RA reszta ta sama <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl