[B4 2.3 NG] jaki najwiekszy rozmiar kol.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
[B4 2.3 NG] jaki najwiekszy rozmiar kol.
witam. zamierzam dokupic do mojej audi felgi aluminiowe najlepiej z oponami niskoprofilowymi, i mam pare pytan jakie mozna umiescic najwiekszy rozmiar, oraz czy mozna na te same alufelgi zalozyc normalne opony i niskoprofilowe???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
No moze przesadziłe z tym 20 ale chciałem dać dobre wizualne porównanie :mrgreen:
Na 16 polecam dwa rozmiary które sa kompromisem pomiedzy dobra trakcja a dziurami na naszej nawierzchni, pierwsza opcja to 195/55/16 lub 205/50/16 co wybierzesz powinno zalezeć równiesz od szerokosci felgi bo jak kupisz 9" to raczej zaden z tych wymiarów nie bedzie nomalny ale dla przykladu 7" to 195 ale juz 7.5" to proponuje 205 <ok>konieczkoo18 pisze:ja wlasnie tez myslalem nad 16, lepiej opony niskoprofilowe czy normalne?? a jesli dam niskoprofilowe to nie bedzie za duzego odstpeu miedzy blotnikiem a opona???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:06
E tam, ja mam 225/40/18 i w sumie nie ma wiekszych problemow, komfort jazdy nie jest taki zly, jezeli masz zawieszenie w dobrym stanie - takze ja bym polecal nizszy profil ;]noorbi pisze: ja osobiście pomykam na 205/55/16 i myślę że na polskie drogi niższy profil to juz głupota i męczarnia. Fakt, wyglądałoby o niebo lepiej ale komfort jazdy zerowy.
Nie przesadzaj huk, w twoim rozmiarze nie ma jazdy po naszych drogach. Wiem co mówie, miałem okazje jechać na takim profilu, tragedia pod kazdym względem, fakt - wygląda fajnie ale co z tego jak trzeba jechać 40 km/h...
konieczkoo18, jak załołżysz niski profil będzie duża dziura między kołem a błotnikiem, licznik bedzie przekłamywał, łatwiej uszkodzić felgę, o wjechaniu na krawężnik nie wspomnę...Aha i są jeszcze koleiny....
konieczkoo18, jak załołżysz niski profil będzie duża dziura między kołem a błotnikiem, licznik bedzie przekłamywał, łatwiej uszkodzić felgę, o wjechaniu na krawężnik nie wspomnę...Aha i są jeszcze koleiny....
Ja mam 205 przód i tył 215 na profilu 50 i 17 cali i szczerze - 30 tys i cos tam juz z amorami sie dzieje ale jezeli jezdzi sie normalnie tzn. nie jak dzik ze po kazdej studzience i dziurze to juz drugi sezon jezdze i nawet nie ma mowy ze sa do prostowania, nie wiem jak u innych z nadkolami bo ja mam poszerzane
Ja mam 225/50/16'' - na przod to za szeroko, rzuca na koleinach, aquaplanning, itp Dlatego na wiosne planuje kupic 205, z tylu narazie zostawie, bo autko "od tylca" wyglada bosko :mrgreen: Ewentualnie jak sie zedra to zastanowie sie nad 215, bo jednak czuc zamulke w porownaniu z seria... No i lyka litra wiecej..
Wedlug mnie sensowne jest maksimum 17 - ja bym tak teraz zrobil chyba - wiadomo apetyt rosnie :lol: Ale to chyba minimalnie wolalbym zwiekszyc srednice kola zeby nie przeginac z profilem, 50 to minimum, mniej to sie nadaje jedynie do stania albo smigania po torach do formuly, ewentualnie do jazdy bulwarowej...
Pozdro i pamietaj ze kola to polowa wygladu samochodu
Wedlug mnie sensowne jest maksimum 17 - ja bym tak teraz zrobil chyba - wiadomo apetyt rosnie :lol: Ale to chyba minimalnie wolalbym zwiekszyc srednice kola zeby nie przeginac z profilem, 50 to minimum, mniej to sie nadaje jedynie do stania albo smigania po torach do formuly, ewentualnie do jazdy bulwarowej...
Pozdro i pamietaj ze kola to polowa wygladu samochodu