[A80 B3] Radio w Audi - Jak wyjąć?
[A80 B3] Radio w Audi - Jak wyjąć?
Nie dawno moi przyszli teściowie kupili Audi A80 B3 (Co dziwne, w dokumentach jest wyraźnie napisane, że ma pojemność 1600, a na nadwoziu widnieje napis 16V i wydaje się oryginalny... A przecież 16V to modele z pojemnością 2000)
Jest w nim zamontowane nowe radio samochodowe (było już przed zakupem) . Wszystko było by pięknie, gdyby pewnego dnia mnie przestał działać prawy, przedni głośnik. Sprawdziłem przyrządami, że głośnik jest sprawny, więc wchodzi w grę tylko zerwany przewód lub spalona końcówka mocy w radiu. Niestety nie mogę tego sprawdzić, bo nie wiem jak wyjąć radio...
Szukałem jakiś zaślepek albo śrubek - nic. Udało mi się znaleźć pod schowkiem kilkucentymetrowy otwór, ale jedyne co mogę z nim zrobić, to przypatrywać się jemu
I tu się pojawia mój problem. Jak wyjąć to radio, tak aby można było spokojnie dotrzeć do końcówek przewodów, albo nawet je wyjąć w całości?
I mała przestroga - Nie próbujcie myć sami podsufitki, bo może ona dokonać żywota jak w tym Audi - Czyli wisi teraz na zszywkach Jest ona fabrycznie podwieszona na bardzo lichym kleju, który przy kontakcie z wodą traci chęć współpracy i nie trzyma podsufitki tam, gdzie powinna być
Z góry dzięki za pomoc.
Jest w nim zamontowane nowe radio samochodowe (było już przed zakupem) . Wszystko było by pięknie, gdyby pewnego dnia mnie przestał działać prawy, przedni głośnik. Sprawdziłem przyrządami, że głośnik jest sprawny, więc wchodzi w grę tylko zerwany przewód lub spalona końcówka mocy w radiu. Niestety nie mogę tego sprawdzić, bo nie wiem jak wyjąć radio...
Szukałem jakiś zaślepek albo śrubek - nic. Udało mi się znaleźć pod schowkiem kilkucentymetrowy otwór, ale jedyne co mogę z nim zrobić, to przypatrywać się jemu
I tu się pojawia mój problem. Jak wyjąć to radio, tak aby można było spokojnie dotrzeć do końcówek przewodów, albo nawet je wyjąć w całości?
I mała przestroga - Nie próbujcie myć sami podsufitki, bo może ona dokonać żywota jak w tym Audi - Czyli wisi teraz na zszywkach Jest ona fabrycznie podwieszona na bardzo lichym kleju, który przy kontakcie z wodą traci chęć współpracy i nie trzyma podsufitki tam, gdzie powinna być
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2008, 20:25 przez Dża, łącznie zmieniany 2 razy.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
A jakieś foto tego radia i co to za radio/firma/model?? zobacz czy jak zdejmiesz panel czy masz takie płaskie długie wycięcie po obu stronach radia przy ramce radia, jeśli tak to potrzebne Ci są klucze do jego wyjęcia które są dodawane do radyjek. Mozesz również mieć otworki okrągłe(dziurki x4,ale to raczej w starszych radiach, generalnie to jeśli to nowe radio to będziesz potrzebował kluczy antykradzieżowych no chyba że na siłe radio wyrwiesz bądź pożyczysz bądź dorobisz sobie takie pokaż z bliska foto tego radia wtedy da rade coś więcej powiedzieć 8-)
Chwilowo nie mogłem pojechać z Nikonem i porobi fotek, dlatego fotki robiła moja druga połówka aparatem. Są tragicznej jakości, ale lepszy rydz niż nic. Ja te zdjęcia nic nie dadzą, jutro powinienem być tam z aparatem i zrobić lepsze.
Co eksperci o tym sądzą? :
Ja szczerze mówiąc totalnie nic na tych zdjęciach nie widzę
Co eksperci o tym sądzą? :
Ja szczerze mówiąc totalnie nic na tych zdjęciach nie widzę
Kolego otwórz schowek po stronie pasażera i jak sie schylisz to zobaczysz tam szczeline. Wsadź tam łapke wymacaj radyjko i spróbuj je poprostu wypchnąć, jeżeli nie jest przykręcone tylko wsadzone w ramke powinno nie stawiać oporu jeżeli jest przykręcane to możliwe, że z tyłu na końcu ramki na środku na śrube m5, lub m6. Wtedy tylko kluczyk i kombinować. Schowek jakby przeszkadzał można dać niżej niż się otwiera normalnie nie trzeba go rozkręcać wystarczy się wpatrzeć :shock: zewnętrzne jego krawędzie ścisnąć (z wyczuciem :!: )i powinien opaść niżej
Powodzenia i się pochwal jak poszło
Powodzenia i się pochwal jak poszło
Cześć
Miałem tez problem z wyjęciem radia, u mnie okazało się ze do radia na zatrzaski jest włożona ramka taka ozdobna po której zdjęciu pokazało się miejsce za które można radio podważyć.
Zobacz czy nie ma jakiś otworków w które można włożysz np. gwoździa co odblokuje zaczepy w radiu i wyciągniesz je bez problemu.
powodzenia
Miałem tez problem z wyjęciem radia, u mnie okazało się ze do radia na zatrzaski jest włożona ramka taka ozdobna po której zdjęciu pokazało się miejsce za które można radio podważyć.
Zobacz czy nie ma jakiś otworków w które można włożysz np. gwoździa co odblokuje zaczepy w radiu i wyciągniesz je bez problemu.
powodzenia
No wiec podzielę się tym, jak z pomocą brata mojej (przyszłej) Teściowej dostaliśmy się do radia.
Zdjęliśmy wyloty powietrza z tapicerki na środkowej kolumnie. Następnie wyjęliśmy zapalniczkę i pokrętła od ogrzewania i nawiewu. Odkręciliśmy tą część tapicerki. Po wyciągnięciu jej, trzeba było podważyć po bokach kieszeń, aby ją wyjąć. Po ponad pół godzinnej zabawie udało się to zrobić. Natychmiastowo została zlokalizowana poszukiwana usterka - przepalony przewód prawego kanału. Został też zlokalizowany problem zakłóceń anteny- Zamiast przewodu koncentrycznego został zastosowany zwykły jak do głośników.
A jak teraz wyjmę radio?
Na szlifierce należy zeszlifować na płasko dwa gwoździe i wsadzić pomiędzy kieszeń a tapicerkę (dość głęboko), lub znaleźć wytrzymały pilnik kosmetyczny Dzięki temu, puszczą zaczepy kieszeni i możemy bez problemu wyjąć radio.
Problem tkwił w tym, że nic nie wskazywało na to, że może być użyte takie "zabezpieczenie" które można ominąć... Pilnikiem do paznokci..
Dziękuję wszystkim którzy próbowali mi pomóc, bo na prawdę każda rada byłą cenna!
Zdjęliśmy wyloty powietrza z tapicerki na środkowej kolumnie. Następnie wyjęliśmy zapalniczkę i pokrętła od ogrzewania i nawiewu. Odkręciliśmy tą część tapicerki. Po wyciągnięciu jej, trzeba było podważyć po bokach kieszeń, aby ją wyjąć. Po ponad pół godzinnej zabawie udało się to zrobić. Natychmiastowo została zlokalizowana poszukiwana usterka - przepalony przewód prawego kanału. Został też zlokalizowany problem zakłóceń anteny- Zamiast przewodu koncentrycznego został zastosowany zwykły jak do głośników.
A jak teraz wyjmę radio?
Na szlifierce należy zeszlifować na płasko dwa gwoździe i wsadzić pomiędzy kieszeń a tapicerkę (dość głęboko), lub znaleźć wytrzymały pilnik kosmetyczny Dzięki temu, puszczą zaczepy kieszeni i możemy bez problemu wyjąć radio.
Problem tkwił w tym, że nic nie wskazywało na to, że może być użyte takie "zabezpieczenie" które można ominąć... Pilnikiem do paznokci..
Dziękuję wszystkim którzy próbowali mi pomóc, bo na prawdę każda rada byłą cenna!