Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 NG]zalewa swiece, rozdzielacz niezawsze podaje paliwo

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
hamer204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2008, 09:05

[80 B3 NG]zalewa swiece, rozdzielacz niezawsze podaje paliwo

Post autor: hamer204 » 26 cze 2008, 23:51

witam wszystkich klubowiczow zwracam sie z proba o pomoc poniewaz mechanicy jjuz nie wiedza co robic z moja udiczka. Posiadam audi 90 2.3 NG w samochod zostala wsadzona turbawka .Samochod smigal pieknie lecz pewnego dnia nie chcial odpalic na cieplym silniku za pierwszym palil zawsze a jak sie zrobil troszke cieply silnik nie palil wogole oddalem do mechanika ktory wymienill mi rozdzielacz wpraz z przeplywka oraz czujnik temperatury i wtedy samochod juz wogole nie chcial palic .Zabralem audiczke do nastepnego mechanika ktory siedzi w samochodach z turbinami suparu mitsubishi itp mechanik ten odnalazl peknieta rurke ktora wymienil samochod zapalal lecz chodzil bardzo kulawo wymienilismy caly aparat zaplonowy .Po wymianie aparatu audi zapalila pieknie od pierwszego razu lecz pech chcial ze zabraklo benzyny po zalaniu ponownie uruchomilismy silnik lecz znow kulawo chodzil spradzilismy siwece swieca 3 i 4 zalana po wlozeniu nowych swiec auto ponownie pieknie zapalilo zecz po zgaszeniu silnika znow problem ktorego nie udalo sie rozwiazac do tej pory auto wogole nie zapala mechanik mowi tak :rozdzielacz nie podaje paliwa na wszystkie przewody ssace raz podaje paliwo a raz nie podaje i zalewa swiece panowie jesli wiecie gdzie moze byc przyczyna prosze o pomoc pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 cze 2008, 09:03 przez hamer204, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 cze 2008, 09:07

Kolego hamer204, na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z zasadami tu obowiązującymi: viewtopic.php?t=9608 . Proszę również uważnie przeczytać Regulamin: viewtopic.php?t=6284 i używać polskich znaków diakrytycznych. Następnym razem źle nazwany wątek poleci do kosza bez względu na jego objętość.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 28 cze 2008, 08:49

na mój gust jeszcze może kończyć się pompa paliwa. jak masz turbo w tym NG to wydajność układu paliwowego musi tez być przecież większa, żebyś nie miał zbyt ubogiej mieszanki bo ci stopi tłoki. Na www.Audi80.PL jest użytkownik jobu - on miał swego czasu zaturbione NG właśnie - pogadaj z nim, może udzieli ci cennych wskazówek. Sporą wiedzę na ten temat (10v turbo) ma też kefir200 z tego samego klubu.

hamer204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2008, 09:05

Post autor: hamer204 » 28 cze 2008, 19:02

mowisz pom pka paliwa ale paliwo pdawane jest do rozdzielacza ale ona nie do wszystkich wtryskiwaczy podaje hmmm czyzby rozdzielacz byl zepsuty? moze zapchany?a czy to moze byc przyczyna zalewania?? bo jak napisalem wczesniej jak juz silnik zapalil to zalewa 3 i 4 swiece

[ Dodano: 2008-06-28, 22:59 ]
czy jest na forum osoba ktora moglaby mi pomoc???

[ Dodano: 2008-06-29, 15:34 ]
moze ktoc mi powiedziec gdzie w ng znajduje sie czujnik polozenia walu moze to jest przyczyna

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 29 cze 2008, 17:33

No dobra, a jak z drożnością wtryskiwaczy? one jeszcze rozpylają czy już tylko leją paliwo? Sprawdź czy sam rozdzielacz jest szczelny. Jakby się okazało że potrzebujesz go naprawić albo wymienić to mam chyba taki w piwnicy - musiałbym sprawdzić. Nie wydaje mi się żeby NG miał w ogóle czujnik położenia wału, nigdy się z czyms takim w tym motorze nie spotkałem, z tego co pamiętam w KE-III-Jetronic nie ma takiego czujnika - popatrz do schematów w SSP95 - tam będziesz miał rozrysowany cały układ zasilania silnika.

hamer204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2008, 09:05

Post autor: hamer204 » 29 cze 2008, 19:44

jak poluzowalem troche wtryskiwacze to z trzech polecialo paliwo a z 2 wogole nie polecialo wiec wydaje mi sie ze to moze byc problem a rozdzielacz mam nowy po wymianie i wlasnie nie wiem czy mechanik mi go ddobrze ustawil:)jutro bede w warsztacie i sie wszystkiego dowiem od razu zdam sprawozdanie dzieki foxbat a jeszce takie pytanie czy jak ta guma oslonna co jest na przeplywce jest peknieta ma to jakies znaczenie bo u mnie jest tam dziura

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 30 cze 2008, 09:11

a jeszce takie pytanie czy jak ta guma oslonna co jest na przeplywce jest peknieta ma to jakies znaczenie bo u mnie jest tam dziura
<rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać. Szczelny dolot to ABSOLUTNIE PODSTAWOWA SPRWAWA w tym silniku. Wystarczy dziurka zrobiona szpilką, naprawdę malutka, żeby już powstał problem i silnik zaczął wariować.

Jak masz dziurawą prowadnicę ssącą powietrza to dobrze ci radzę wymień ją na nową, tylko popatrz dokładnie jaki masz typ tej prowadnicy, bo są chyba 3 czy 4 różne, różnice są w położeniu otworów do różnych wężyków i mocowaniu zaworu od filtra z węglem aktywnym. Ja za nową w ASO dałem 319zł ale można dorwać taniej.

Klejenia ani zalepiania taśmami/ silikonem nie polecam - nie zdaje egzaminu ze względu na wibracje.

OT: musisz poczytać trochę o tym silniku, ściągnij sobie SSP95 i książkę "reguluję i naprawiam Audi80", może jeszcze coś o układach wtrysku mechanicznego. Skoro masz w tym aucie dołożone turbo to masz najbardziej skomplikowaną konfigurację z możliwych. Na AudiKlubPolska poczytaj posty ludzi, którzy mają/mieli silniki MC i KG w Audi100/200

hamer204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2008, 09:05

Post autor: hamer204 » 01 lip 2008, 00:36

wiesz foxbat ja naprawde jestem laikiem jesli chodzi o ten silnik ale wiedzialem o szczelnym dolocie jednak gdy mowilem o tym mechanikowi powidzial mi ze to nie ma znaczenia widocznie tak zna sie na tym silniku wiec chyba mam przyczyne musze zrobic dwie podstawowe rzeczy po pierwsze dokladnie ustawic talezyk w przeplywce wiem ze to tylko 0.2 mm ale czlowiek uczy sie na bledch mam dwie przeplywki wiec moze jakos sobie poradze a zreszta jak ja tego nie zrobie to nikt za mnie tego nie zrobi a po drugie musze wymienic gume zobaczymy co to da zdam sprawozdanie zaraz po wymianie i ustawieniach dzieki bardzo pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga