Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK]Zatkana odma

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

[80 b4 2.0 ABK]Zatkana odma

Post autor: japan » 06 mar 2007, 19:48

Mam taki problem, miałem zatkaną odmę odpowietrzającą miskę olejową a konkretnie metalową powyginaną rurkę wchodzącą do Grzybka wyrównującego ciśnienie na pokrywie zaworów. Z dużymi oporami udało mi się ją oczyścić i przywrócić przepływ. Jednak dalej muszę mięć coś przytkanego, gdyż na włączonym silniku prawie nią nie dmucha w przeciwieństwie do rurki wychodzącej z pokrywy zaworów. Dlatego mam pytanie Ta metalowa rurka wchodzi na dole do silnika (chyba nazywa się to odstojnik) i mam przypuszczenie, że tam musi być jeszcze coś niedrożnego. Czy macie moi drodzy jakieś doświadczenia w tym temacie co może być zapchane i jak to naprawić? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2007, 09:28 przez japan, łącznie zmieniany 1 raz.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 06 mar 2007, 19:53

Jezeli z odmy z dolu nie dmucha to sie ciesz, bo jeszcze masz szczelne pierscienie, ma tylko dmuchac u gory, ale powietrzem a nie spalinami, jak chcesz sprawdzic czy jest zatkane to wyjmij bagnet i zobacz czy dmucha, bo tam raczej nic nie jest zatkane.

japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 07 mar 2007, 07:31

No tak, sprawdziłem po wyjęciu bagnetu i masz rację prawie nie dmucha. Dzięki

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 02 lip 2008, 18:23

Wracając do tak dalekiego tematu, mam pytanie ?! bo nie zrozumiałem, ma dmuchać tam gdzie bagnet czy nie :?:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 lip 2008, 08:26

Jeżeli nie dmucha zbyt mocno to jest OK czyli pierścienie sa dobre i trzymaja kompresje

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 lip 2008, 22:09

Nie dmucha nic.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 04 lip 2008, 20:57

audiktom no to bardzo dobrze że nic nie dmucha :mrgreen:

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 31 mar 2010, 20:41

Dzisiaj spedzilem 2h na dokladnym wyczyszczeniu calego ukladu odpowietrzajacego miske olejowa. Przeplukalem w benzynie dokladnie cala metalowa rure, grzybek, krotkie gumowe przewody laczace oraz ta duza gume wchodzaca do przepustnicy. Na samym wejsciu do przepustnicy mialem olej, zatrzymywal sie na tych 2 ruchomych klapkach przepustnicy. Czy to normalne? Po dokladnym wymyciu grzybka odmy widac bylo ze membrana w srodku jest juz martwa. Aktualnie po kilku uruchomieniach silnika po tej calej operacji silnik ma delikatnie podwyzszone obroty, okolo 900rpm, ktore po 2-3 minutach spadaja do okolo 750rpm. Przy czym silnik pracuje plynnie, nie szarpie, zarowno na benzynie jak i na gazie. Zrobilem jazde probna wokol bloku i generalnie nic zlego sie nie dzieje. Zobaczymy jutro na autostradzie. Wczesniej obroty byly zawsze max. 750rpm (na biegu jalowym). Czy oznacza to ze trzeba szukac nowego grzybka? Jesli tak to czy mozna jeszcze kupic taki ale nowy, czy juz tylko uzywki (pewnie tez padaki). Moze pasuje z innego auta grupy VAG (Golf, Passat). Prosze o info.

Awatar użytkownika
Aron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Brzeźno

Post autor: Aron » 04 lis 2016, 18:40

Sprawdzałem u siebie odmę oraz grzybek, jest cały ufajdany na biało lepkim smarem. Na dole przy odpowietrzeniu jest uwalony olejem na biało czarno. Dziś samochód mi zafundował podniesione ciśnienie, bo w ogóle stracił chęć do współpracy. Zaczął nierówno pracować, a na naciśnięcie pedała gazu reagował spadkiem obrotów. Zatrzymałem się otworzyłem maskę popatrzałem, podociskałem przewody, wyciągnąłem grzyba, przejrzałem. Odpalam - działa. Ale nadal delikatnie szarpie przy zwiększaniu obrotów, co ma już w nawyku. Gdy otworzy się wlew do oleju, silnik bardzo nierówno pracuje i dmucha. Rozumiem, że pierścienie są do wymiany? Jaki jest koszt takiej naprawy?

PS. Obawiam się, że kupiłem jeżdżącą minę :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 lis 2016, 18:57

Aron pisze:Sprawdzałem u siebie odmę oraz grzybek, jest cały ufajdany na biało lepkim smarem.
obczyścić i lać dobry olej i dbać o dogrzanie silnika znaczy termostat inaczej zaraz będzie tak samo.
Aron pisze:Gdy otworzy się wlew do oleju, silnik bardzo nierówno pracuje i dmucha. Rozumiem, że pierścienie są do wymiany?
nie, tak ma być. Chyba że dmucha jakoś nad wyraz mocno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl