[80 B4] Problem z zegarami oraz świałami przednimi :/
[80 B4] Problem z zegarami oraz świałami przednimi :/
Witam wszystkich, to mój pierwszy post, także proszę o wybaczenie ewentualnych błędów :oops: Mam problem od pewnego czasu padł mi obrotomierz, razem z nim kontrolki, po przekręceniu zapłonu nic się sie świeci. Prędkościomierz, wskaźniki temp oraz paliwa działają, licznik kilometrów też. Teraz dodatkowo podświetlenie zegarów stało się bardzo słabe, również tych od temp oleju ciśnienia oleju oraz ładowania, w tym samym momencie lampy przednie zaczęły słabiej świecić (co nie jest winą żarówek, są nowe) a ładowanie skoczyło do prawie 16v :shock: Proszę o pomoc i w miare możliwości łopatologiczne wyjaśnienie przyczyny, z góry dziękuję pozdrawiam!
Skoro miałbyś ładowanie 16 wolt-to przednie lampy świeciłyby bardzo mocno i pewnie krótko,bo przy takim napięciu szybko przepaliłyby się.Najpierw uporaj się z ładowaniem,potem szukaj dalej.Kontrolka ładowania nie świeci -pewnie spaliła się podczas gdy poszło za duże napięcie w instalacje i w tej chwili prawdopodobnie nie ma ładowania-gdyż ta kontrolka wytwarza tzw.prąd startowy ładowania - minimalny ale wystarczający na podmagnesowanie wstępne wirnika,aby zastartował na większych obrotach.Kilka razy stwierdziłem naocznie,że przy spalonej lampce nie było ładowania,mimo,że teoretycznie alternator jest obcowzbudny :shock:
1.Zmierz napięcie na akumulatorze w spoczynku-powinno być 12,4-12,8 V(po dłuższym postoju)
2.zmierz napięcie w instalacji podczas pracy silnika -dla pewności na obrotach około 2000/min
3.użyj porządnego miernika(nie takiego za 15 zł z bazaru)
4.akumulator też może być uszkodzony
1.Zmierz napięcie na akumulatorze w spoczynku-powinno być 12,4-12,8 V(po dłuższym postoju)
2.zmierz napięcie w instalacji podczas pracy silnika -dla pewności na obrotach około 2000/min
3.użyj porządnego miernika(nie takiego za 15 zł z bazaru)
4.akumulator też może być uszkodzony
Ładowanie wzrosło w tym samym momencie gdy lampy i podświetlenie zegarów stały się słabe, także to musi mieć jakić związek. Jeżdzę na światłach i jak narazie żarówki są całe a ładowanie cały czas prawie 16v :-| Akumlator kupiony miesiąc temu, więc też powinien być ok. Nie wiem o jakiej kontrolce ładowania piszesz, nigdy mi się taka nie świeciła, wogóle nie wiem czy jest :?: Mi chodziło o kontrolkę oleju po przekręceniu zapłonu, ta padła dokładnie razem z obrotomierzem także o przepaleniu się nie ma mowy. Z tego co wiem to może być uszkodzenie jakiejś ścieżki na płycie licznika, no ale to sprawdzi elektryk w nast tygodniu, najbardziej mnie denerwują te słabe lampy i podświetlenie zegarów...
,gdyby uszkodziła się ścieżka na płycie -podczas zwarcia np.w podświetleniu nie byłoby podświetlenia,bo ścieżka nie wytrzymuje tego.Jeszcze mnie zastanawia włącznik świateł,on włącza i światła i podświetlenie ,może tam jest przyczyna.Z alternatorem i układem ładowania sprawa jest poważna-przy napięciu 18 Volt może ci szlag trafić komputer,a blisko jest tej granicy.william pisze:Z tego co wiem to może być uszkodzenie jakiejś ścieżki na płycie licznika,
Oddzielmy dwie awarie od siebie: obrotomierz i kontrolki padly juz sporo czasu temu i przyczyną tego jak mówił elektryk (miał już identyczny przypadek) jest przerwana ścieżka na płycie i to w nast tygodniu zrobi. Druga awaria zdarzyła się przedwczoraj i raczej z pierwszą nie ma nic wspólnego i tu chodzi o słabe podświetlenie i lampy oraz kosmiczne ładowniedenis44 pisze:dokładnie, jeżeli napięcie jest takie wysokie to sprawdź regulator napięcia... a może przy tak wysokim napięciu poszły bezpieczniki? powinny się zjarać szybciej niż ścieżki na płytce z liczników....
ppawlo, które styki? Gdzie mam ich szukać? Jak pisałem jestem laikiem w tych sprawach... :-|
Wszystkie połączenia grubych przewodów wychodzących z akumulatora. Do obejrzenia też klemy na akumulatorze. Jeśli gdziekolwiek przy połączeniach zobaczysz zielonkawy bądź niebieskawy nalot to należałoby to rozkręcić, przeczyścić i psiknąć jakim kontaktem lub czymśkolwiek do konserwacji styków.
A czy możesz uruchomić z kluczyka auto?
A czy możesz uruchomić z kluczyka auto?
Może znowu trzeba rozdzielić problemy? Może ktoś Ci pokręcił pokrętłem regulacji podświetlenia? To by Ci pozostawiało tylko z problemem słabych świateł... Tu bym stawiał na przyśniedziałe styki w przełączniku zespolonym. Nie będę sie o nim rozpisywał bo mam b3, u Ciebie jest inny. Zapuść szukajkę. Pozdrawiam.