Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 TD"i"] Resztki czegoś w misce olejowej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[B3 1,6 TD"i"] Resztki czegoś w misce olejowej

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2007, 22:51

Problem opisywałem już w innym poście, ale tamten dotyczył czego innego więc pisze jeszcze raz. Otóż coś zatkało mi pompe olejową przez co nie miałem smarowania w silniku (szczęście że stało mi sie to na postoju a nie w czasie jazdy). Rozebrałem miske olejową z której wyjąłem kilka popękanych elementów. Nie wiem co to jest. na jednym z tych elementó jest numer: 76St21. Reszta po złożeniu trochę przypomina tłok, ale nie mam pojecia co to jest. Silnik chodzi normalnie. Jeśli będzie ktoś zainteresowany to wyśle zdjęcia na poczte.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 mar 2007, 23:08

Powiem Ci że pierwszy raz widzę taki okaz w misce olejowej i nic poza tłokami nie przychodzi mi na myśl. Może to sa dolne krawędzie tłoka? Czy te kawałki sa aluminiowe?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2007, 23:14

No ja też się zdziwiłem go wyjąłem to z miski olejowej. Elementy te są z aluminium, więc też podejrzewam że to może być dolna część tłoka, no bo co innego? Pytanie tylko dlaczego to tam sie znalazło i czy powinienem sie bać :-/

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 mar 2007, 23:28

Jeżeli to tłoki to będą się sypać stopniowo, aż w którymś momencie tłok stanie poprzecznie i korbowód wyjdzie bokiem. W tym momencie powstaje brak równowagi mas, który powoduje dodatkowe przeciążenia i w konsekwencji dalsze uszkodzenia. Tłoki z korbowodami są oryginalnie wyważane. Dziwi mnie tylko dlaczego mając zdjętą miskę nie obejrzałeś tłoków od dołu. Czy przypadkiem na jednym z tych zdjęć nie ma fragmentu tłoka z miejsca gdzie styka sie ze sworzniem?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2007, 23:33

Kurcze właśnie nie mogłem zdjąć miski olejowej. Jest jakoś dziwnie zamontowana i żeby ją zdjać to pewnie musiałbym zupełnie wyjąć silnik. Udało mi się ją jedynie ucylić na tyle by trochę do niej zajrzeć. Coś mi się jednak wydaje że będe musiał zająć sie tym problemem. Mam w garażu taki sam silnik, bo jakis czas temu wujaszek wymieniał w swojej audi silniczeko, bo coś tamten juz mu nie grał, więc jak by co mógłbym ten uszkodzony tłok przełożyć od niego. Czy tak da sie zrobić??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 mar 2007, 23:45

Widziałem już większe "wynalazki" ale myślę że powinno Ci się udać. Trochę to niemetodyczne ale nie sądzę byś chcial robić jakiś większy remoncik. Ja bym zalożył cały drugi silnik, jeżeli tamten jest w dobrym stanie. Bo tylko patrzeć jak wymienisz jeden tłok a zaczną sie sypać następne. No i niestety aby zajrzeć do miski musisz przynajmniej unieść silnik.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2007, 23:48

Silnik unosiłem, uniosłem go maks ile sie dało, ale miska i tak nie chciał wyjść. Co do wymiany silnika to wole nie ryzykować, bo tamten był już słabiutki, coś w nim nie grało i nie było wiadomo co, dlatego poszedł do wymiany. A z tym swoim coś będę musiał zrobić. Z tego coś się domyślam to chyba nieźle roboty przy tym jest, bo będzie trzeba zdejmować głowice. No ale coś z tym zrobic muszę.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 01:15

76St21 - 76 % ALUMINIUM I 21 % KRZEMU - to elementy tłoka niestety.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2007, 12:30

Uuu, no to lipa, będę musiał kiedyś to rozebrać. Najdziwniejsze jest to, że te elementy które wyjąłem nie wyglądają na takie, które dopiero co by odpadły. Niektóre mają jeszcze ostre krawędzie, ale inne zupelnie wygłądzone, tak jak by w tej misce obijały sie tam juz od dłuższego czasu. Po za tym silnik chodzi normalnie, po za stukaniem popychaczy hydraulicznych. Wymieniłem 5, znacznie przycichł, ale pozostałe 3 też chyba kwalifikują sie do wymiany. Co o tym sądzicie??

[ Dodano: 2007-04-11, 21:44 ]
A więc potwierdziło się. Resztki które znalazłem w misce olejowej pochodziły od jednego z tłoków. Dzisiaj wyciagałem je i jeden z nich z jednej strony oberwany był aż do pierwszego pierścienia. W ten sposób miał zero wyważenia i być może stąd to stukanie w silniku. Jutro składam go do końca i zobacze. Tłok oczywiście wymieniłem ;-)

[ Dodano: 2007-04-12, 21:50 ]
A oto jak wygląda ów tłok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl