Zakupiłem stosunkowo niedawno tą ślicznotkę... ( pewnie wtopiłem kasę... jednak się zakochałem ) niestety problemy dopadają mnie a w Gdańsku nie wiem gdzie są dobre ( naprawdę dobre ) warsztaty do NASZYCH samochodów. Proszę o diagnozę i może przybliżone koszty poszczególnych napraw lub części.
1. Problem. DRGANIA SILNIKA (bez względu na rodzaj paliwa)
Zachowanie:
- Przy odpaleniu do obrotów ( lekkie obciążenie, "powolne" otwieranie przepustnicy) do 2000obrotów silnik nie wibruje przyjemna praca i wchodzenie na obroty... zero stuków
- powyżej 2000obrotów do 5200 zaczynają się wibracje przypominające jazdę po tarce po 5200 wibracje stają się o wiele mocniejsze ...
- odpuszczenie gazu powoduje lekki spadek wibracji jednak nadal jest odczuwalny.
NIE MA DRGAŃ NA KIEROWNICY
2. Problem. BRAK OBROTÓW NA PB oraz NIERÓWNA PRACA NA ZIMNYM LPG
Instalacja LPG z ręcznym przełączaniem zasilania.
- Odpalenie przebiega mniej więcej tak. Lekkie otwieranie przepustnicy i kluczyk odpala zawsze i na PB i na LPG. Czasem trzeba przytrzymać kluczyk z 6-7 sekund do odpalenia... ( Nie mogę uznać ze palenie idealne... )
- Wolne obroty na zimnym silniku LPG nierówne spadek nawet do około 200 ... poo rozgrzaniu do 50-70 st silnik utrzymuje 900obrotów z wskazaniem na nierówną pracę ( chybotanie samochodzikiem ( odczuwalne dla kierowcy )
- Wolnych obrotów na PB brak... chyba ze się samochodzikowi zachce....
Dodatek:
1. Wymiana łożyska oporowego na 100% ( szumy przy ruszaniu ... załączaniu sprzęgła na 1 biegu na jałowym cisza )
2. Wchodzi dobrze na obroty...
3. Często strzela przy próbie zbytniego obciążenia... ( przy wejściu z niskich obrotów z z byt wysokiego biegu przy małej prędkości... )
Więcej wad jeszcze nie znalazłem... przynajmniej technicznych. O wygląd chcę zadbać potem ...
By nie było Byłem dobrym Klubowiczem w poprzednich klubach... KTP i TKT więc proszę traktujcie mnie poważnie ... kto nie wie co to za skróty niech pyta ... ( nie są to kluby tematyczne... )
[B3 90 Coupe 2.0E] Drgania silnika, brak wolnych obrotów PB,
z tym paleniem i drganiami, ja przyjrzałbym się układowi zapłonowemu - sam to przerabiałem niegdyś w swojej B3, ciążko palił i były drgania na wolnych obrotach, czasem przerywał podczas normalnej jazdy, wymiana kabli na Beru, Kopułki i palca Boscha, świec NGK i po drganiach ani śladu...
Na początek rozbierz aparat zapłonowy, przeczyść DROBNYM(!) papierem ściernym mosiężne styki w kopułce i na wierzchołku palca, weź sobie miernik do ręki, posprawdzaj oporność kabli zapłonowych, ruszając jednocześnie ich końcówki, powinieneś mieć około 2-10kΩ.
Sprawdź też jak wyglądają świece zapłonowe, czy nie są za bardzo wypalone.
Poza tym sprawdziłbym głowicę (czy na wałku rozrządu nie ma luzów).
Na początek rozbierz aparat zapłonowy, przeczyść DROBNYM(!) papierem ściernym mosiężne styki w kopułce i na wierzchołku palca, weź sobie miernik do ręki, posprawdzaj oporność kabli zapłonowych, ruszając jednocześnie ich końcówki, powinieneś mieć około 2-10kΩ.
Sprawdź też jak wyglądają świece zapłonowe, czy nie są za bardzo wypalone.
Poza tym sprawdziłbym głowicę (czy na wałku rozrządu nie ma luzów).