Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL] Akumulator i problemy z nim zwiazane

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

[80 B4 ALL] Akumulator i problemy z nim zwiazane

Post autor: Canibal » 11 lip 2008, 08:40

Witam mam problem z moim aku wiem wiem na forum sporo tematow od tego ale wiadomo tyle ile 80-tek tyle roznych silnikow .

Moim problemem jest to ze np gdy krece auto a nie chce odpalic dajmy na to sproboje 10 razy to aku jest zdechly na maxa i juz nie kreci.

Zrobil mi tak juz 4 razy :
1-> Auto stalo wylaczone i przez 10-15 minut bylo wlaczone grzanie
2-> rano wstaje po podlaczeniu radia dzien wstecz i auto nie odpala
3-> kilka razy probowalem odpalic na benzynie i aku zdechl ;] okazalo sie bezpiecznik siadl
wiecej nie pisze bo byly jeszcze ze 2 niesmaczne incydenty

aku mam 50mhA silnik ABT 2,0 90Km i pytanie czy to normalne aby aku tak sie zachowywal ? czy cos z nim jest nie tak ?

I jaki aku byl montowany fabrycznie ?56mHA ? czy jak zakupie taki to mi wystarczy czy raczej wiekszy ?

w aucie mam cb radio , radio zwykle i nic poza tym .
i z jakimi parametrami zakupic nowy aku aby bylo wszystko ok jakie prad rozruchowy itp ?


dodam tylko ze altenator dobrze laduje aku i na wylaczonym silniku wczoraj jak sprawdzalem aku tez mial dobre napiecie

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 11 lip 2008, 08:54

o ile to wina aku (może mieć zwarcie a i czy sprawdzałeś czy jest w nim woda?)to radze zakupić 56 albo nawet deczko większy. Nie napisałeś czy masz LPG jeśli tak to radziłbym 60-65 :-P . Co do firm polecę ci tylko jeden Centre, a radze omijać z daleka białe Boshe

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 11 lip 2008, 08:59

tak mam LPG woda winna byc chyba ze paruje w trybie expresowym bo jakis czas temu dolewalem

[ Dodano: 2008-07-11, 09:07 ]
hmm sprawdzilem bez odpalania stan aku i mial 11,8V

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 11 lip 2008, 10:00

zazwyczaj jak się ma LPG to bierze się o 10-15mHA większy niż fabryka zaleciła. Ale nei wiem jakie montowali w ABT ;-)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 11 lip 2008, 10:10

ok czyli np wezme 65 mhA albo 75 ? i nie wiem jaki rozruch 65 ma 680 a 75 760 to sa namiary centra futura ;) ew moze byc jakis plus

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 lip 2008, 10:25

Canibal,
hmm sprawdzilem bez odpalania stan aku i mial 11,8V
- to zdecydowanie za mało. Powinien mieć około 12,4-12,8V. Masz już rozwiązanie.
Jeżeli masz za mało elektrolitu, i w takim stanie używałeś akumulatora choć przez kilka dni, masz zasiarczone płyty i musisz wymienić akumulator. Nie daj się naciągnąć na jakieś odsiarczanie itp, to nic nie daje.

misiek440, czemu piszesz ze białe BOSCHe omijac z daleka? Ostatnio taki akumulator wkładałem do auta teścia, uzywany, i działa bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 lip 2008, 10:41

misiek440, i ja też mam pytanie dlaczego piszesz, że jak jest LPG to aku powinien być większy o 10-15 Ah? Instalacje LPG nie pobierają wcale tak dużo prądu.
Poza tym w ABT były fabrycznie montowane akumulatory 45 Ah i taki powinien być założony. Kupowanie większego aku mija się z celem. Chyba, że ktoś sobie dorezał klimę i parę innych prądożernych bajerów ale w takim układzie pasowałoby również zmienić alternator gdyż fabryczny oryginał może niedoładowywać aku, a to też jest na dłuższą metę zabójcze dla akumulatora.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 11 lip 2008, 11:45

hmm i tu jest ciekawe zagadnienie poniewaz dluzszy czas temu dolewalem do aku destylowanej ale plytek nie bylo widac zerkne jeszcze raz poza tym u mnie w ABT nie ma ani klimy ani nic innego jest LPG cb , radio i w zasadzie nic wiecej tylko to co fabryka dala altenator jest napewno dobry i dobrze laduje fabryka moze dala 45 ale chyba nie przewidzieli pradozernych odmian Radia wiec mozna by sie pokusic o jakas 50tke ? nie znam sie na aku:) brak doswiadczenia takze

sprawdzalem i zadnych plytek nie widac wczesniej nie kojarze by bylo widac

sprawdzalem miernikiem i teraz w spoczynku mial 11,68 napiecie sam aku

skoro jestem przy takim problemie jak moge sprawdzic ile mi instalacja auta pobiera pradu ? gdzie musze tym miernikiem pomerdac ?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 11 lip 2008, 12:38

Czemu białe bosche, bo miałem dwa (jeden z wyboru jeden z autkiem kupiłem) i mi padały. 1 rok maksymalnie 2 lata , podobno te srebrne już lepsze ale tak się zraziłem że więcej tego nie kupie. Za to mam centre i działa rewelacyjnie mi jak i mojemu ojcu.

Instalacja przynajmniej drugiej generacji dość duży pobór prądu u mnie miała, nie pamiętam dokładnie, ale na rozładowanym akumulatorze na benzynie odpaliłem a na LPG nie. Gasły kontrolki sterownika. Rozmawiałem z znajomym gaziarzem na ten temat i mówił że instalacja troszeczkę prądu pobiera i zaleca się o 10mHA większy akumulator pod warunkiem że go alternator doładuje.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 11 lip 2008, 12:44

hmm czyli co jakbym wzial 62mhA to alternator naladuje mi go ?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 11 lip 2008, 13:40

misiek440,
Instalacja przynajmniej drugiej generacji dość duży pobór prądu u mnie miała, nie pamiętam dokładnie, ale na rozładowanym akumulatorze na benzynie odpaliłem a na LPG nie. Gasły kontrolki sterownika. Rozmawiałem z znajomym gaziarzem na ten temat i mówił że instalacja troszeczkę prądu pobiera i zaleca się o 10mHA większy akumulator pod warunkiem że go alternator doładuje.
- co za bzdura. Gosciowi nie chcialo sie szukac zasniedzialych przewodow zasilania centralki. Instalacja 2 generacji, jak napisal @Danek, nie bierze duzo pradu. Max to 1A, na wysterowanie elektrozaworów.

Canibal, akumulator ktory ma w stanie spoczynku 11,6V to TRUP. Nie ciagnij sprawy tylko go poprostu wymien - nie ma tu o czym pisac i bezsensownie ciagnac temat.

Co do poboru pradu, odkrecasz jadna elektrode, przyjmijmy dodatnia, ustawiasz miernik na pobor pradu na 10A, podlaczasz jedna koncowka do elektrody akumulatora, druga do odlaczonego przewodu.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 11 lip 2008, 22:50

Canibal pisze:Canibal, akumulator ktory ma w stanie spoczynku 11,6V to TRUP. Nie ciagnij sprawy tylko go poprostu wymien - nie ma tu o czym pisac i bezsensownie ciagnac temat.
wydaje mi sie ze jest sens poniewaz jak sie wczesniej pytalem nikt jeszcze nie odpowiedzial jaki wziasc aku z jakimi parametram i ? skoro fabryka dala 45mhA to czy przy podtlenku LPG =] wystarczy tez 45 czy wziasc 55 czy moze lepiej 62 ? chodzi o to czy jak wezme np 62 mi go doladuje alternator czy nie ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 lip 2008, 23:50

Canibal, ja śmigam na podtlenku LPG i aku jeszcze z Niemcowni 45 Ah już od 3 lat. Ile na nim jeździł poprzedni właściciel nie wiem, ale po jego wyglądzie (aku, nie właściciela :-) ) oceniam go na jakieś 7 latek co najmniej. Przez dwa lata woziłem w kufrze wzmaka 200W i suba 250W. Przez ten czas tylko raz udało mi się go rozładować. Radyjko grało cały dzień u Czarka jak robiliśmy głowicę :-) . Nie sądzę by był Ci potrzebny aku większy niż 50 Ah.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 12 lip 2008, 00:16

OK Danek ale niemcowny aku pewnie lepszy niz jakis GOLD Master cyz cholera wie co ja mam za cudo u mnie zostawisz grzanie odpalone na 10-15 minut aku rozladowany radio pogra pewnie tyle samo i aku rozladowany wiec cos jest nie tak

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 lip 2008, 01:18

Canibal pisze:cudo u mnie zostawisz grzanie odpalone na 10-15 minut aku rozladowany
Ale po pierwsze teraz masz już złom, a nie akumulator. Jak napisał k44761 napięcie na aku poniżej 12V może świadczyć o jego kiepskim stanie. Możesz się o tym przekonać, kupując areometr i mierząc stan naładowania w poszczególnych celach. Założę się, że jedna lub dwie będą praktycznie rozładowane przez co cały aku niedomaga. Możesz mieć też powyginane płyty w której celi i zwarcie wewnętrzne, to również może powodować bardzo szybkie samorozładowanie oraz napięcie niższe od nominalnego.
Druga sprawa to akurat ogrzewanie elektryczne jest bardzo prądożerne :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl