Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8benzyna] brak mocy?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

[80 B3 1.8benzyna] brak mocy?

Post autor: Tajfun » 14 lip 2008, 19:10

jak najlepiej sprawdzic czy autko ma odpowiednia moc. wymienilem swiece przewody (wszystko suche) zero sladow wigoci , paski powymieniane, benzyne leje 95 i czasami dodaje do pelnego baku 10 litrow 98. spalanie jest na poziomie 8/ litrow po miescie , z odpalaniem nie mam klopotow, sprzeglo wymienione a mimo to jada cydaje mi sie ze autko nie ma takiej mocy jak powinno. kiedy jestem rozpedzony autko jedzie rowno i bez szarpania ale w trakcie przyspieszenia mam wrazenie ze audica jest jakby wolna:((( co to moze byc (blede zludzenie) jak sprawdzic poprawnosc mocy?

Proszę nie używać wielokrotnie znaków zapytania - Regulamin! Proszę natomiast używać polskich znaków diakrytycznych - Regulamin!
Ostatnio zmieniony 14 lip 2008, 19:42 przez Tajfun, łącznie zmieniany 1 raz.

master72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 18 lut 2007, 20:47
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: master72 » 14 lip 2008, 19:35

zmierz stoperem czas 0-100 km/h , porównaj z danymi katalogowymi . oczywiście nie będzie to bardzo dokładny wyznacznik , ale da jakiś punkt odniesienia . oczywiście pomiar zrób w jakimś bezpiecznym miejscu ;-)

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 14 lip 2008, 20:26

a może masz pasek rozrządu przestawiony o jeden ząbek,ostatnio czytałem podobny post gość miał podobne objawy i okazało się że ma pasek przestawiony o jeden ząbek.

Tajfun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 10 lut 2008, 14:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tajfun » 20 lip 2008, 11:12

a jak sprawdzic czy pasek jest przesuniety o jeden zabek. czytałem tez wiele postów na temat mocy i nie wiem czy zainwestowac w noew kable. moze wiecie jak sprawdzic kable czy sa ok bo wydac 300zł ot tak to wole wydacje je na cos innego.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 20 lip 2008, 11:32

ja znam tylko jeden bez żadnych przyrządów weź w nocy otwórz maskę i na odpalonym silniku spryskaj zraszaczem do szyb i zobacz czy masz dyskotekę. ale to nie zawsze się sprawdza

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 21 lip 2008, 04:21

Przewody WN nie maja az takiego wplywu. Dyskoteka moze byc tez na nowych kablach - czy kable sa sprawne to widac najlepiej po swiecach. Na zimnym silniku wykrec po kolei kazda swiece i zobacz jak jest okobcona ceramika wokol elektrody - jak jest biala badz ciut ciemniejsza to jest ok. jak brazowa/mokra wymien przewody. to jest najprostrzy i najskuteczniejszy sposob na ich sprawdzenie.
Mam ten sam silnik /tylko Pb/ i powiem ci ze najmocniejsze jest auto na 3. biegu. Najlepiej sie jezdzi tym autem samemu i wtedy od 3tys RPM przyspieszenie jest przyzwoite ale w 2 osoby tez da sie niezle pojezdzic. Jednak nie ma sie tu co oszukiwac - przy mocy 90KM z pojemnosic niespelna 1800cm3 nie wykszeszesz demona predkosci...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 07:50

Oofol pisze:Na zimnym silniku wykrec po kolei kazda swiece i zobacz jak jest okobcona ceramika wokol elektrody - jak jest biala badz ciut ciemniejsza to jest ok. jak brazowa/mokra wymien przewody.
Dlaczego tak sądzisz? Przecież równie dobrze brak pełnego spalania może być spowodowany zupełnie czym innym (np. za bogatą mieszanką). Podobnie biała, jasna ceramika to równie dobrze może być przy zbyt ubogiej mieszance. W obu przypadkach autko może być mułowate. Ocena samej ceramiki środkowej elektrody to trochę za mało moim zdaniem.
Jedynym wiarygodnym testem mocy auta jest hamownia, jedynym wiarygodnym testem ustawienia rozrządu jest sprawdzenie ustawienia znaków na kołach, jedynym 100% wiarygodnym testem przewodów jest badanie laboratoryjne. Metoda "na zraszacz" powie Ci tylko czy kable mają tendencję do przebić ale może się tak zdarzyć, że przebicia mieć nie będą ale ich wewnętrzna rezystancja będzie na tyle duża, że energia iskry będzie znacznie osłabiona przez co zapłon może zostać znacznie opóźniony lub nawet będzie wypadać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl