Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] gaśnie przy wyższych obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mirusm1_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29

[80 B4 2.0 ABT] gaśnie przy wyższych obrotach

Post autor: mirusm1_audi » 18 lip 2008, 13:03

Przeczytałem juz dużo opisów związanych z ukł zaplonowym.

U mnie objawy są dziwne - silnik pracuje normalnie do 4000obr/min przy okolo 4000obr nagle gaśnie nawet w trakcie jazdy np na autostradzie nagle obrotomierz wskazuje 0obr zapala sie kontrolka ciś oleju i koniec. Po chwili obroty spadaja i znów wszystko jest w normie.
Nie wiem czym to moze być spowodowane - wygląda jakby moduł odcinał zasilanie do cewki.

Czy ktoś może mi pomoc moze miał podobne objawy.

Obecnie padł całkowicie tzn nie chce odpalić ale juz tak było i odpalał po czasie - moze to jest pomocne??? Nie wiem co mu jest.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 lip 2008, 13:52

A może by tak kolega napisał czy sprawdzał czy dochodzi paliwo i czy jest iskra.
Jak silnik nie chce wogóle zapalić to od tegho trzeba zacząć, jak paliwo dochodzi i jest iskra to należy sprawdzić czy rozrząd sie nie przestawił do tego czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo. Aha jakby nie dochodziło paliwo to sprawdź czy pompka pracuje i czy przypadkiem nie jest zapchany filtr paliwa. Bo to tak wygląda jakby mu paliwa brakkowało. To na początek.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2008, 13:54 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Narki1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 27 maja 2008, 14:43
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Narki1 » 18 lip 2008, 13:53

Moim zdaniem przegrzany moduł od zużytych świec.

mirusm1_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29

Post autor: mirusm1_audi » 18 lip 2008, 14:00

Jeśli chodzi o paliwo to dochodzi poza tym mam tez gaz i dzieje sie dokladnie tak samo.
Rozrząd też odpada bo do 4tys obrotów pracowal bardzo dobrze - ale sprawdzilem pasek jest ok i ustawienie rownież

Jeśli chodzi o przegrzanie modułu od zużytych swiec co miałeś na myśli??

[ Dodano: 2008-07-18, 14:03 ]
Zatkany filtr też raczej odpada bo on nie muli tylko momentalnie gaśnie po przekroczeniu 4tyś obrotów. Tak jak pisałem wskazywał bym na uklad zapłonowy - tylko nie wiem co padło.
Może mój opis był niezbyt dokładny - silnik momentalnie pada - tak jakby wyłączyć zasilanie czasem można go odpalić po jakimś czasie (pali wtedy na dotyk)
Jak można przegrzać moduł???

[ Dodano: 2008-07-18, 14:08 ]
Mam takie pytanie hall jest zasilany z ECU ???
Jeśli tak to czy ECU może odcinać zasilanie do hall-a z jakiegoś powodu. ??
Czy ktoś wie jak sprawdzić moduł??

Awatar użytkownika
Narki1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 161
Rejestracja: 27 maja 2008, 14:43
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Narki1 » 18 lip 2008, 14:19

Mój kolega miał podobny przypadek w ABK. Kręcił sporo kilometrów i nie zaglądał do świec, które zużywając się zwiększały przerwę pomiędzy elektrodami. Im większa przerwa tym więcej energii było trzeba na zapalenie iskry. W silniku tym moduł jest zaopatrzony w radiator ale on czasami nie wystarcza. Zakończyło to się tak ,że na trasie moduł klęknął na amen (i to w Częstochowie) :lol:

mirusm1_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29

Post autor: mirusm1_audi » 18 lip 2008, 14:38

No rozumię, że potrzebna jest większa energia ale przecież moduł nie może skontrolować
odstępu na elektrodach świec zaplonowych i może się mylę ale moduł zasila cewke zapłonową która ma stałą oporność.

Aczkolwiek ja też podejrzewam moduł tylko powód mi nie pasuje - rozumiem np zwarcie w uzwojeniach cewki - ale może się mylę.

Dzieki za pomoc - a gdzie mogę znaleźć moduł i jak go zdiagnozować???
Jeszcze jedno - czy hall powinien być zasilony na stałe po przekręceniu stacyjki??
Jeśli tak - to czy to jest zasilanie z modułu???
Gdzie znajdę moduł w B4 ABT 92r???
Sprawdziłem wcześniej zasilanie na cewce, przewody, świece, palec, ustawienie rozrządu ok. Co jeszcze mogę sprawdzic?? Czy ktoś może mi doradzić bo już nie wiem co mu jest?? Z góry dziękuje za pomoc

[ Dodano: 2008-07-18, 15:51 ]
Mam wielką prośbę czy ktoś jest w posiadaniu schematów do silnika ABT
Wiem, że sa w dziale download - probowałem ściągnąć ale bez efektu - zacina sie w połowie

[ Dodano: 2008-07-18, 18:21 ]
Witam ponownie wszystkich

Sprawdziłem czujnik halla i brak napicia na zewnętrznych przewodach tzn 1 i 3
Z tego co znalazlem w archiwum to powinno być napięcie pomiedzy tymi pinami???
Udało mi się ściągnąć schemat do ABT z działu downolad i wygląda że hall jest zasialny bezpośrednio z ECU
Czy to na pewno oznacza uszkodzony komputer???
Jeśli tak to jak go znaleźć - nie mam pojecia gdzie jest.

Czy np uszkodzenie hall-a albo cewki mogło spowodować uszkodzenie modułu ???

Proszę o pomoc doświadczonych kolegów - moja wiedza z tej dziedziny chyba nie jest wystarczająca:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl