[Audi 80 1.6 TDi SB] przy jakiej tem. wlaczna sie wiatrak
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 gru 2007, 18:21
- Lokalizacja: Lublin
Pozwole podpiąc się do tematu.
U mnie wentylatory włączają się jak na wskaźniku koło obrotomierza mam prawie 110 stopni. i wyłączaja zaraz jak spadnie poniżej 95 stopni.
Wedłóg wskaźnika temperatury.
Samochód grzeje sie szybciutko i ogrzewanie teraz w zimie jest idealne, termostat się otwiera bo przewody i chłodnica są gorące.
podczas jazdy ciągłe temperatura nie spada poniże 85 stopni, więc tez jest chyba OK.
Martwi mnie tylko ze wentylatory właczają sie tak późno.
Co i w jaki sposób powinienem sprawdzić.
TEST:
Odpalenie samochodu , luz , obroty ustawione na 3000 , i czekanie.
Temperatura rosła a wentylatory się nie włączały , dopiero gdy wskażnik wskazał niemal 110 stopni właczyły się oba.
U mnie wentylatory włączają się jak na wskaźniku koło obrotomierza mam prawie 110 stopni. i wyłączaja zaraz jak spadnie poniżej 95 stopni.
Wedłóg wskaźnika temperatury.
Samochód grzeje sie szybciutko i ogrzewanie teraz w zimie jest idealne, termostat się otwiera bo przewody i chłodnica są gorące.
podczas jazdy ciągłe temperatura nie spada poniże 85 stopni, więc tez jest chyba OK.
Martwi mnie tylko ze wentylatory właczają sie tak późno.
Co i w jaki sposób powinienem sprawdzić.
TEST:
Odpalenie samochodu , luz , obroty ustawione na 3000 , i czekanie.
Temperatura rosła a wentylatory się nie włączały , dopiero gdy wskażnik wskazał niemal 110 stopni właczyły się oba.
Jeżeli koledzy wymieniali czujnik temperatury odpowiedzialny za wskazania temp.w liczniku czyli ten w plastikowym króćcu przy głowicy (u mnie 3 pinowy)na czujnik firmy topran(hans preis)to stwierdzam z całą pewnością że zawyża i to powyzej 10 stopni ...sam zmieniłem ale zaraz włozyłem orginał bo topran pokazywał temperatury których wczesniej nigdy niewidziałem ...mi też niewłanczał sie wentylator wykreciłem więc czujnik z chłodnicy i do kubeczka na kuchenkę ...załączył sie dopiero jak woda zaczeła sie gotować i to pierwszy stopień (na czujniku 95st.)drugi (105st)niewłączył sie mimo dłuższego gotowania...robiłem to bo wolę byc pewny że coś działa jak należy pomimo że temperatura nawet latem lekko "wychodzi"za 90st na wskazniku i nigdy niewłączył mi się wentylator
Schemat układu kabli masy wentylatora
Witam!!MAm pytanie posiada ktoś schemat lub zdjecie jak powinny byc podłaczone masy do wentylatorów??i czy jak włanczanie klimatyzajie to włanczaja sie wam na 2 biedu 2 wiatraki???silnik mam 2.0 e 115 km
[ B4 2,0 ABT ] jedno pytanie ?
Powiedzcie mi koledzy, czy w silniku 2,0 abt są dwa biegi wentylatora ? Pytam bo w moim przypadku włacza sie tylko jeden przy 98 st. Czy to jest ok ?
[ Dodano: 2008-07-18, 18:17 ]
Dodam jeszcze, że temp. trzyma sie ciągle w granicach 95 st. w mieście, a w trasie ok. 92 st.
[ Dodano: 2008-07-18, 18:17 ]
Dodam jeszcze, że temp. trzyma sie ciągle w granicach 95 st. w mieście, a w trasie ok. 92 st.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Raczej pierwszy to niest, bo wentylator chodzi jak by miał odlecieć, a czy da się jakoś to sprawdzić, czy dwa biegi działają poprawnie ? Wszyscy twierdzą, że normalna temperatura to max 92 - 95 st. :?:
[ Dodano: 2008-07-18, 19:25 ]
Spytam jeszcze czy za działanie biegów odpowiada czujnik przy wentylatorze ?
[ Dodano: 2008-07-18, 20:15 ]
[ Dodano: 2008-07-18, 19:25 ]
Spytam jeszcze czy za działanie biegów odpowiada czujnik przy wentylatorze ?
[ Dodano: 2008-07-18, 20:15 ]
Tylko, że mam oryginalny czujnik, jest to możliwe, żeby zawyżał ?Labiel pisze:Wszędzie są dwa biegi z tego co mi wiadomo. A tobie może wskaźnik zawyżać i przy tych 98 (licznikowych) włącza ci się dopiero pierwszy bieg.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nawet i oryginalny czujnik kiedyś kończy swój żywot. Oczywiście nie koniecznie musi być to wina czujniak, może to być również walnięty sam wyświetlacz, lub co gorsza naprawdę masz taką temperaturę.
Właściwa temperatura to 87 stopni. Taką temperaturę otwarcia ma termostat i taką też powinien trzymac silnik.
Tak, to czujnik przy chłodnicy za to odpowiada.
Właściwa temperatura to 87 stopni. Taką temperaturę otwarcia ma termostat i taką też powinien trzymac silnik.
Tak, to czujnik przy chłodnicy za to odpowiada.
zastanawiam sie na jakiej zasadzie spina sie wiatraki "na sztywno"? jak wyciagne wtyczke z czujnika w chlodnicy (ktry odpala wiatraki) to sa trzy szpary. Ktora z ktora polaczyc zeby odpalic 1 i 2 bieg wiatrakow? Czy jak polacze wszystkie razem lub niewlasciwe, to cos moge spieprzyc?
[ Dodano: 2008-08-19, 21:50 ]
doszedlem do tego juz sam, przed wyprawa do belgii. w sklepie feuvert znalazlem nawet taki sprytny przelacznik, 2-pinowy, ktory idelanie pasuje do wtyczki od wiatrakow, mozna nim manualnie wlaczyc/wylaczyc wiatrak.
[ Dodano: 2008-08-19, 21:50 ]
doszedlem do tego juz sam, przed wyprawa do belgii. w sklepie feuvert znalazlem nawet taki sprytny przelacznik, 2-pinowy, ktory idelanie pasuje do wtyczki od wiatrakow, mozna nim manualnie wlaczyc/wylaczyc wiatrak.
u mnei problem jest rodzaju takiego posiadam 2.0 ABK gdy powiedzmy auto zagrzeje sie do prawie 100 i wyjme kluczyk ze stacyjki zalączająsie wiatraki czyli prawidlowo po odpowiednim czasie przestaja sie krecic .
problem jest taki jak sie juz nei krecą za chwile zalącząsei znowu na pare sekund wyłącza jeszcze raz zalączą i juz jest niby ok co radzicie sprawdzic w czym tkwi problem?
problem jest taki jak sie juz nei krecą za chwile zalącząsei znowu na pare sekund wyłącza jeszcze raz zalączą i juz jest niby ok co radzicie sprawdzic w czym tkwi problem?
Tomek tak ma być poprostu chłodzi silniczek:) jest osobno podpiety wentyl... po czujnik temp silnika i działa niezaleznie od połozenia stacyjki (cos koło tego zeby benz sie nie zagotowala we wtryskach)
[ Dodano: 2009-10-29, 11:28 ]
przyłącze się do tematu i zapytam gdzie znajduje się włacznik termiczny wentylatora w audi coupe 2.3 NG 90 rok dodam ze w chłodnicy nic takiego nie mam
[ Dodano: 2009-10-29, 11:28 ]
przyłącze się do tematu i zapytam gdzie znajduje się włacznik termiczny wentylatora w audi coupe 2.3 NG 90 rok dodam ze w chłodnicy nic takiego nie mam
tygrysq wiem ale mi chodzi nie o to ze po wyjeciu klucza ze stacyjki wiatraki sie zalączaja bo to akurat wiem ze jest dobrze ze sie krecą tylko to ze jak pochodzą rozłączą sie to potrafią na chwile ze 2 lub 3 razy zalączyc sie znowu na chwilke doslownie wczesniej tego nie bylo i wydaje mi sie ze nie jest tak jak powinno byc nie wiem w czym wina czy w czujniku w chlodnicy czy ktorys przekaznik tego jeszcze nie przerabialem dlatego jestem troche w tym ciemny