[80 B4 2.0 ABT] Pytanie o pomkę paliwa
[80 B4 2.0 ABT] Pytanie o pomkę paliwa
Witam! Moja Audiczka szwankuje na benzynie. Nie da sie jechać.Wygląda jak by nie było paliwa ale jest.Wymieniłem filtr paliwa ale bez zmian. Zastanawiam się czy może to wina pompki paliwa ale nie wiem jak to sprawdzić. Moje pytanie- jak domowym sposobem sprawdzic pompę paliwową czy jest dobra czy nie???
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Najlepiej to sprawdzić jakie daje daje ciśnienie. Powinno wynosić od 0.8-1.2 bar.
Domowym sposobem nalepiej to sprawdzić poprostu zdjąć przewód paliwowy i zobaczyć czy da się utrzymać palcem wylot. Jest to co prawdza trochę niebezpieczne gdyż benzyna może zapryskać całą komorę silnika i Ciebie, a i potrzebne są do tego dwie osoby. Najlepiej podjechać gdzieś żeby zmierzyć ciśnienie paliwa.
Jak masz LPG to odłącz kleme i zresetuj centralkę może coś z instalką nie tak i sterownik gubi parametry.
Poczytaj na forum bo na team nieprawidłowej pracy silników było bardzo dużo.
Domowym sposobem nalepiej to sprawdzić poprostu zdjąć przewód paliwowy i zobaczyć czy da się utrzymać palcem wylot. Jest to co prawdza trochę niebezpieczne gdyż benzyna może zapryskać całą komorę silnika i Ciebie, a i potrzebne są do tego dwie osoby. Najlepiej podjechać gdzieś żeby zmierzyć ciśnienie paliwa.
Jak masz LPG to odłącz kleme i zresetuj centralkę może coś z instalką nie tak i sterownik gubi parametry.
Poczytaj na forum bo na team nieprawidłowej pracy silników było bardzo dużo.
Witam. Mam Problem ze swoim Audi 80 b4. A wygląda on następująco:
Dzisiaj próbowałem odpalić auto, ono zaskoczyło ale zaraz po tym zgasło.
po kilku monotonnych próbach nie chciało odpalić.
Chciałbym się dowiedzieć czy to jest wina pompy paliwowej, gdzie się ona znajduje i ile może kosztować nowa.
Jeśli jest to wina pomki to jak się objawia to że ona zawiniła?
a jeśli to nie jest jej wina to czego?
Dzisiaj próbowałem odpalić auto, ono zaskoczyło ale zaraz po tym zgasło.
po kilku monotonnych próbach nie chciało odpalić.
Chciałbym się dowiedzieć czy to jest wina pompy paliwowej, gdzie się ona znajduje i ile może kosztować nowa.
Jeśli jest to wina pomki to jak się objawia to że ona zawiniła?
a jeśli to nie jest jej wina to czego?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Miuosh., witaj na forum, W pierwszym poście wypadałoby się przywitać w odpowiednim dziale. Co do problemu to przedewszystkim określ jaki masz typ silnika, bo było kilka jednostek dwulitrowych.
Tak ogólnie to sprawdź czy dochodzi paliwo, jest iskra, obejrzyj świece, czy nie wiszą gdzieś jakieś podejrzane kabelki itp.
Jak to sprawdzisz i uzupełnisz dane o swoim silniku to będziemy radzić dalej.
Tak ogólnie to sprawdź czy dochodzi paliwo, jest iskra, obejrzyj świece, czy nie wiszą gdzieś jakieś podejrzane kabelki itp.
Jak to sprawdzisz i uzupełnisz dane o swoim silniku to będziemy radzić dalej.
Moje Audi to 2.0E z instalacją LPG. więcej chyba ni jestem w stanie określić.
A co do całej reszty to świece są suche, na wskaźniku poziomu paliwa jest jakaś reakcja bo "miarka" się przesuwa, ale po prostu auto nie chce zapalić. Po tym jak na chwilę zapalił i zgasł postanowiłem zobaczyć bezpieczniki, czy żaden nie jest zepsuty. Później szukałem innych podejrzanych elementów typu: wiszące kable i odpięte kostki, ale nic. Auto stoi teraz i czeka aż coś z nim zrobię. Silnik kręci ale tak jak by nie dostawał paliwa, to może jest wina pompki... nie mam pojęcia. Poratujcie ile taka pompa paliwowa może kosztować, czy bardziej opłaca się kupić nową czy używaną? i jak się dostać do tej pompy.
Z góry dziękuję za odpowiedź
[ Dodano: 2008-07-16, 11:26 ]
A jak wygląda taki filterek i gdzie go zamontować albo jak go uzyć
A co do całej reszty to świece są suche, na wskaźniku poziomu paliwa jest jakaś reakcja bo "miarka" się przesuwa, ale po prostu auto nie chce zapalić. Po tym jak na chwilę zapalił i zgasł postanowiłem zobaczyć bezpieczniki, czy żaden nie jest zepsuty. Później szukałem innych podejrzanych elementów typu: wiszące kable i odpięte kostki, ale nic. Auto stoi teraz i czeka aż coś z nim zrobię. Silnik kręci ale tak jak by nie dostawał paliwa, to może jest wina pompki... nie mam pojęcia. Poratujcie ile taka pompa paliwowa może kosztować, czy bardziej opłaca się kupić nową czy używaną? i jak się dostać do tej pompy.
Z góry dziękuję za odpowiedź
[ Dodano: 2008-07-16, 11:26 ]
A jak wygląda taki filterek i gdzie go zamontować albo jak go uzyć
- yellow2008
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 cze 2008, 14:10
Pompę zawsze warto kupic nową. U mnie w Zabrzu jest sklep z zamiennikami 100-200zł. Bywa że uzywaną ktoś testuje na sucho, a to pompie bardzo szkodzi. Jak kupować uzywkę to świeżo wyjetą (żeby w środku była benzyna a pompa zapakowana w szczelny woreczek). Ja mam pompę pod autem łatwo dostępna ale widziałem w passacie że pompa była w baku i trzeba było odkręcić nakrętkę z plastiku średnicy 15cm aby to wyjąć
A czy może buc to wina alarmu? tego samego dnia wymieniałem baterię w pilocie, kilka razy dotknąłem styków w pilociku i alarm kilka razy wydał dźwięk ze tak powiem. czy może być to rozprogramowany alarm czy coś takiego?
Jest taki motyw że jak alarm jest włączony lub miga lampka alarmu automatycznie odcinany jest zapłon lub dopływ paliwa...
Jest taki motyw że jak alarm jest włączony lub miga lampka alarmu automatycznie odcinany jest zapłon lub dopływ paliwa...
Być może zwyczajnie swój żywot zakończyła cewka zapłonowa, wtedy możesz mieć PB do fula, a auto i tak nie zapali, sprawdź czy świece dają iskrę, być może twój alarm ma funkcję odcinania zapłonu i coś mu się pokręciło, wtedy rozrusznik będzie kręcił, ale na świece nie pójdzie iskra. zysek2, jeżeli odkręciłeś ten czarny dekielek w bagażniku musisz odkręcić znajdujący się pod nim czarny pierścień, który wygląda jak zakrętka do słoika w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, czyli tak jak normalną śrubę, są na nim wypustki dzięki którym łatwiej jest go chwycić lub użyć jakiegoś narzędzia typu śrubokręt, ale ostrożnie z narzędziami żebyś nie pokroił sobie przewodów paliwowych. Z tego co pamiętam nie musisz odpinać wszystkich przewodów dochodzących do obudowy, pokombinujesz to zobaczysz, które mogą zostać. Pompę kupić najlepiej nową i firmową, kupisz zamiennik to będzie głośniej chodziła, i nie masz pewności jak długo pochodzi, tak jak w przypadku używki.
benek77 tak myslałem ze tą czarną nakretkę trzeba odkręcic ale musiałem się upewnic.Dzieki- dalej sobie poradze.Mam nadzieję
[ Dodano: 2008-07-16, 20:10 ]
Miuosh. to ze miarka paliwa rosnie to nie koniecznie oznacza ze jest paliwo.U mnie np. koniec benzyny jest gdy skazówka wchodzi na czerwone kreski. Spróbój troche zatankowac. Moj koles miał tak ze alarm mu zaczął szwankować i miał problemy z benzynką. Trzeba sprawdzić wszystko bo rozwiązanie może się okazać banalne <ok>
[ Dodano: 2008-07-16, 20:10 ]
Miuosh. to ze miarka paliwa rosnie to nie koniecznie oznacza ze jest paliwo.U mnie np. koniec benzyny jest gdy skazówka wchodzi na czerwone kreski. Spróbój troche zatankowac. Moj koles miał tak ze alarm mu zaczął szwankować i miał problemy z benzynką. Trzeba sprawdzić wszystko bo rozwiązanie może się okazać banalne <ok>
Witam ponownie.
Jest dobrze a zarazem źle. Wiem że to nie pompka paliwa się zepsuła bo podaje paliwo, wiem bo sprawdzałem. Ale tu pojawia się new problem. Nie ma w ogóle iskry, jakby zapłon został odcięty albo coś z cewką było nie tak. nie wiem. Wiem tyle że świece są w porządku, tylko iskry nie ma. POMOCY! :cry:
[ Dodano: 2008-07-19, 11:27 ]
Dobra, z tego co się zorientowałem to chyba cewka zapłonowa, nie wychodzi wysokie napięcie, a jeśli nie cewka to moduł. Ciekaw jestem co powie elektryk jak pojadę z tymi częściami do niego. oby to było tylko to...
Jest dobrze a zarazem źle. Wiem że to nie pompka paliwa się zepsuła bo podaje paliwo, wiem bo sprawdzałem. Ale tu pojawia się new problem. Nie ma w ogóle iskry, jakby zapłon został odcięty albo coś z cewką było nie tak. nie wiem. Wiem tyle że świece są w porządku, tylko iskry nie ma. POMOCY! :cry:
[ Dodano: 2008-07-19, 11:27 ]
Dobra, z tego co się zorientowałem to chyba cewka zapłonowa, nie wychodzi wysokie napięcie, a jeśli nie cewka to moduł. Ciekaw jestem co powie elektryk jak pojadę z tymi częściami do niego. oby to było tylko to...
To jednak była cewka zapłonowa. Za cewkę i za moduł [cały komplet] zapłaciłem 150 zł, i sam dokonałem naprawy, chwilę to trwało no ale za to miałem pod ręką elektryka który pomógł mi dojść do usterki. Ogólnie wszystko działa, nowa [używana] cewka jest na swoim miejscu i pracuje jak należy.
dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązywaniu moich problemów z moją audiczką
dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązywaniu moich problemów z moją audiczką