Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0] POZIOM OLEJU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

[B4 2.0] POZIOM OLEJU

Post autor: wilu8 » 13 mar 2007, 20:33

Ciekawi mnie to zjawisko jak auto jast cieple sprawdze poziom ok max, jak w jade tylko do garazu postoi 2 dni sprawdzam jest prawie pół auto stoi caly czas równo o co dokładnie chodzi popychacze naciagaja ? :-D

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 13 mar 2007, 20:39

Witam.
Wydaje się to proste,to zjawisko rozrzeżalności cieplnej,oleju ciepłego jest poprostu więcej ,zimnego mniej ot i wszystko.Popychacze mogą ewentualnie stracić ciśnienie czyli oddać olej a nie naciągnąc.
Jasiu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 20:39

Na to wygląda, do tego dochodzi rozszerzalność cieplna oleju. Czy przypadkiem nie ubywa Ci jednocześnie płynu chłodniczego?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2007, 20:56 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

ROMAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: świebodzice

Post autor: ROMAN » 13 mar 2007, 20:41

Moim zdaniem jak olej jest gorący to zwiększa swoją objętość i dlatego pokazuje max

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2007, 20:48

Między maks a mini oleju jest róznica chyba litra, czyli jeśli pokazuje ci pół to róznica pół litra. To trochę dużo jak na rozszerzalność cieplna oleju. Po za tym, jak samochód jest zimny to wiekszość oleju spływa do miski i zazwyczaj jest chyba tak że na zimnym pokazuje wiecej a nie odwrotnie, ale sam już nie wiem.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 mar 2007, 21:10

czarekj pisze:Na to wygląda, do tego dochodzi rozszerzalność cieplna oleju. Czy przypadkiem nie ubywa Ci jednocześnie płynu chłodniczego?
nic mi nie ubywa tylko mnie ciekawi to własnie zjawisko zaobserwowane w dwoch autach ABK I ABT ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 21:22

Może nie trafię z odpowiedzią ale prawdopodobnie masz niewłaściwy filtr oleju, który pozwala na cofanie się oleju z całej magistrali i głowicy. W filtrze powinien być zaworek zwrotny, który może się zacinać i nie trzymać oleju ponad swoim poziomem. Ja kiedyś kupiłem takie badziewie na allegro nawet ze znaczkiem Audi/VW i mi kontrolka gasła po prawie 3 sekundach jak auto dłużej postało. Po wymianie filtra na sprawny kontrolka gaśnie jeszcze w trakcie kręcenia rozrusznikiem, a popychacze nie zaklekotaja nawet przez ułamek sekundy. Na 100% filtr z zaworem jest wymagany w silnikach TDI. Być może jest dodatkowy zawór zwrotny w okolicach pompy, ale tu musiałbyś poszperać w ETKA, gdyż pewny nie jestem. Innych powodów spływania oleju raczej nie ma.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 mar 2007, 21:25

a jaki olej ma znaczenie tzn.minerał czy półsyntetyk?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 21:34

Nie sądzę żeby klasa lepkości oleju była aż tak istotna w tym przypadku. Raczej więcej uwagi poświęciłbym filtrowi lub pompie oleju. Do tych silników można w sumie przykręcić chyba ze 4 rodzaje filtrów, ale nie wszystkie sa odpowiednie. Ja osobiście jeżdżę tylko na oleju mineralnym zgodnym z normą określoną przez VW. Ale jak ktoś mnie pyta o olej półsyntetyczny to wiekszych przeciwskazań do jego stosowania nie widzę. Oczywiście mogę się mylić i takie "leczenie" na odległośc może być nieefektywne, ale jeżeli ktos chce to chętnie dzielę się swoimi doświadczeniami.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 mar 2007, 22:06

Czarek, skoro o filtrze mowa.
Wlasnie zakupiłem taki:
http://www.allegro.pl/item167430686_fil ... ltron.html

czy jest ok ? O jaki zaworek chodzi ? W przypadku silnika ABK również :shock:

Co do znikania oleju... nie ma mowy aby rozszerzalniść powodowała ubytek pół litra. Fizycznie nie ma takiej możliwości.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 13 mar 2007, 22:09

Czarek.Nic dodać nic ując.Jeśli filtr to tylko z zaworkiem ale niestety połowa mechanikierów otym niewie.Co do oleju to też całkowita zgoda ,do tych silników zalecany jest olej mineralny oczywiscie dobry,ja jestem na Midlandzie.
Pozdrowienia
jasiu.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 mar 2007, 22:10

Mi w zimę sparciał (rozleciał się ) oring w chłodniczce oleju. Odkrecałem filtr, zmieniałem oring i nie widziałem tam żadnego zaworka. O czym mówicie, bo moze mam jakiś zły filtr, a zeby bylo smieszniej zakupilem podobny teraz przed wymianą oliwy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 22:13

Nie powiem wam dokładnie jaki filtr ma być, gdyż nie mam przy sobie katalogu, a nie chce nikogo wprowadzać w błąd. Sam kiedyś przekonałem się że takowy zaworek istnieje, gdy rozpołowiłem stary filter. Zaworek jest w środku, stanowi go kawałek okrągłej blaszki dociskany okragłą sprężynką. Jeżeli ten okragły kawałek blaszki jest idealnie płaski i przylega szczelnie do krawedzi to jest ok. Mi się trafił filterek w którym blaszka była niedokładnie wycięta w fabryce przez matryce tnącą, Mowiąc krótko była pofałdowana i puszczała olej w doł. Teraz kupuję filtry z Filtronu, bo te zagraniczne są czasami przereklamowane.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2007, 22:14 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 13 mar 2007, 22:14

DOC
Spójż do śrotka filtra ,tam gdzie jest gwint do wkręcania,widać tam sprężyne tego zaworka jesli takowy jest.
Jasiu

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2007, 22:16

Widzę, ze Jasiu jest w temacie. To dokładnie to co opisałeś. Jak chcecie mechanika lub sprzedawce wprowadzic w zakłopotanie to zapytajcie o ten zaworek. Połowa nie wie o co chodzi. Pozdrowienia dla Jasia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl