[80 B4 2.6 ABC] Nie włącza się kompresor klimatyzacji
[80 B4 2.6 ABC] Nie włącza się kompresor klimatyzacji
Autko B4 Avant 2.6 z klimatronikiem, problem polega na tym że kompresor się nie włącza. Błędy (DTC) wyświetlane na panelu klimatyzacji to:
11.5 Klapa centralna ciągła blokada w uwagach do (DTC) znalazłem silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę dodam że nie ma nawiewu na twarz kierowcy i pasażera nawiew na nogi i na szybę działa prawidłowo.
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
Może ktoś się spotkał z podobnym problemem proszę o pomoc. Nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że winowajcą może być czujnik obrotów prędkości kompresora.
11.5 Klapa centralna ciągła blokada w uwagach do (DTC) znalazłem silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę dodam że nie ma nawiewu na twarz kierowcy i pasażera nawiew na nogi i na szybę działa prawidłowo.
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
Może ktoś się spotkał z podobnym problemem proszę o pomoc. Nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że winowajcą może być czujnik obrotów prędkości kompresora.
Re: [80 B4 2.6 ABC] Nie włącza się kompresor klimatyzacji
Możliwe przyczyny:seebol1 pisze: 29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
1. Uszkodzony przekaźnik sprzęgła kompresora.
2. Uszkodzone sprzęgło elektromagnetyczne kompresora.
3. Uszkodzony przewód elektryczny sprzęgła kompresora.
4. Spalony bezpiecznik obwodu sprzęgła.
5. Zerwany pasek - o ile to możliwe.
6. Uszkodzony czujnik lub przewód czujnika prędkości obrotowej kompresora.
Czujnik prędkości kompresora można VAG-iem programowo wyłączyć. Klimatyzacja radzi sobie doskonale również bez tego czujnika.
Podstawowa sprawa. Włącz klimatyzację i sprawdź czy wraz ze świecącą "śnieżynką" obraca się wirnik kompresora.
Dzięki za podpowiedzi, dodam że sprzęgło elektromagnetyczne i elementy z nim związane są sprawne na 100%. Jeśli chodzi o czujnik prędkości obrotowej na kompresorze to jakie on tak naprawę zadanie spełnia i o czym decyduje ?. Proszę ewentualnie o podpowiedz jak można go wyłączyć Vagiem i czy po wyłączeniu go programowo klimatronik będzie w 100% sprawny. Gdyby ktoś wiedział jeszcze ewentualnie co to znaczy zapętlony silnik i jak odblokować go programowo to byłbym bardzo wdzięczny.
Czujnik prędkości obrotowej ma w tym przypadku znaczenie drugorzędne. Nawet gdyby był całkowicie odłączony klima powinna działać. Jeżeli chcesz sprawdzić jego działanie to wejdź z poziomu panelu klimatronika w odczyt kanału odpowiedzialnego za wyświetlanie prędkości obrotowej kompresora. Przy sprawnym napędzie kompresora wskazywana na panelu prędkość obrotowa powinna być o 20% większa niż prędkość obrotowa silnika. Czyjnik ten umożliwia ocenę stopnia uślizgu paska, co pozwala na wykrycie faktu jego ślizgania się lub zerwania.
Co do zapętlenia to w Twojej sytuacji pozostaje zrobić reset sterownika i wykonać ustawienia podstawowe VAG-iem.
Wykonanie ustawień podstawowych ma sens tylko w przypadku gdy sterownik nie wykrywa żadnych błędów.
Co do zapętlenia to w Twojej sytuacji pozostaje zrobić reset sterownika i wykonać ustawienia podstawowe VAG-iem.
Wykonanie ustawień podstawowych ma sens tylko w przypadku gdy sterownik nie wykrywa żadnych błędów.
No właśnie odczyt kanału odpowiedzialnego za prędkość obrotową kompresora wyświetlany na panelu klimatronika to 0 z drugiej strony inna wartość nie może raczej występować bo jak napisałem w temacie sprężarka klimy się nie załącza. Czyli sprzęgło elektromagnetyczne nie przekazuje momentu obrotowego na kompresor ale nie jestem fachowcem i to są tylko moje przypuszczenia. Jeszcze inna sprawa to to że jeśli czujnik ma drugorzędne znaczenie to może fakt że silnik od klapki centralnej jest "zapętlony" powoduje że kompresor się nie załącza.
[80 B4 1,9TDI 1Z Avant]
Witam
Sorki,że się podłączam z pytaniem, ale nie chcę zakładać osobnego wątka...
gdzie znajduje sie ten przekaź :roll: nik sprzęgła i gdzie jest cewka przekaźnika? :shock: :roll:
Sorki,że się podłączam z pytaniem, ale nie chcę zakładać osobnego wątka...
gdzie znajduje sie ten przekaź :roll: nik sprzęgła i gdzie jest cewka przekaźnika? :shock: :roll:
Dawno do tematu nie zaglądałem, ale powiem jak to się zakończyło. Znajomy elektryk załatwił jakiegoś gościa co się zna na audi/VW (pracował w serwisie albo nadal pracuje). W pierwszym poście zapomniałem dodać że kompresor był wymieniany wcześniej na inny regenerowany (w starym poszło łożysko). Szkoda że mnie nie było podczas tej manipulacji Vagiem ale z tego co się potem dowiedziałem trzeba było coś wgrać do komputera auta, bo czujnik w starym kompresorze był innego producenta niż ten w kompresorze regenerowanym. Podkreślam że nie wiem o co chodzi ale działa. Jakiś czas pózniej odłączyłem akumlator i żeby było śmiesznie teraz temp na panelu klimatronika i na desce rozdzielczej wyświetla się w faranchajtach...... Niem mam pojęcia jak to teraz zmienić na Celcjusze ale chyba też trzeba użyć Vaga. Jeśli chodzi o zapętlone klapki to się same naprawiły po ok tygodni użytkowania klimy . Borykam się teraz z tematem dużego spadku mocy podczas używania klimy (tak na moje oko ok 30 Ps) i tak się zastanawiam czy to nie jest wina nieszczęsnego czujnika obrotów kompresora :evil: proszę o sugestie. Dodam jeszcze że nie wiem czy na starym kompresorze spadek mocy występował bo klimy wtedy nie używałem z powodu stukania.
Gdybyś poczytał dokładnie moje posty to mógłbyś wpaść na pomysł z czujnikiem obrotów. Zmianę jednostek wyświetlanej temperatury dokonuje sie z panelu. Nie potrzeba VAG. O ile dobrze pamiętam to trzeba wcisnąć klawisz recyrkulacji i plus lub minus temperatury. Mogę się mylić bo dawno tego nie robiłem.