Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4-2,0 ABK] Korek spustowy ???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

[B4-2,0 ABK] Korek spustowy ???

Post autor: szantis » 21 lip 2008, 12:19

Witam , czy istnieje przy tym silniku [ABK] otwór spustowy układu chłodzącego ? Powinien być jakiś odstojnik chyba....

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 lip 2008, 13:05

Niestety nie ma czegoś takiego jak korek spustowy czy odstojnik do płynu chłodniczego.
Aby spuścić płyn trzeba rozpinać wężę układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
Bondek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bondek » 21 lip 2008, 13:36

Na chłodnicy tylko jest taki korek spustowy, ale i tak wszystko nie zleci - trzeba rozpinać węże.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 21 lip 2008, 14:46

To ,że korek spustowy jest w chłodnicy ...to wiem, a węży rozpinać nie trzeba... Chodzi mi o to jak spuścić resztę z bloku ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lip 2008, 14:50

Trzeba odłączyć gumowe wężę od dołu pompy.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 21 lip 2008, 20:11

czarekj pisze:Trzeba odłączyć gumowe wężę od dołu pompy.
Po wyjęciu zaślepki z bloku (tej nad rozrusznikiem) wyszło jeszcze około litra , pomimo odpięcia węży , i na pewno jeszcze jest niżej w bloku. Sam już nie wiem jak ten szlam wypłukać, bo non stop mam rdzawą "oranżadę" ....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 21:28

szantis, zaślep wszystko zalej blok preparatem do odkamieniania na 10 minut. Teraz odkorkuj najniższy i najwyższy punkt bloku. W górny punkt wsadź szlauch i przelej kilkadziesiąt litrów wody przez blok. Powinno wypłukać ten szlam. Co do spustu to gdzieś kiedyś czytałem (niestety nie widziałem go), że jest pod kolektorem wydechowym albo po przeciwnej stronie z tyłu bloku

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 21 lip 2008, 21:36

Danek to już robiłem i nic. Tzn. lepiej ale na chwilę. Podejrzewam ,że w "dolnych pokładach" bloku zalega sporo korozji. Kilka godzin pracy i woda już się robi pomarańczowa. Skorodowała mi (wspomniana wcześniej) zaślepka i zaczęła puszczać, po jej wyjęciu trochę wyleciało. No cóż pojeżdżę jeszcze na proszku do prania i zobaczę co dalej :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 21:49

szantis, Zdaje się, że ktoś oszczędzał na wodzie destylowanej albo wogóle na płynie, w takim razie polecam środek do czyszczenia układu chłodzenia. Np. f-my Xeramic pn. Radiator flush. Zalewasz układ wodą destylowaną, dolewasz środek, jeździsz do rozgrzania i jeszcze trochę, spuszczasz, czekasz do wystygnięcia, płuczesz pod ciśnieniem i zalewasz płynem. Inna opcja to jazda przez kilka dni "na occie" w roztworze 1/1, potem spust solidne płukanie, powtórzenie operacji ze trzy razy i zalanie płynem, nie gwarantuję jednak, że chłodnica zniesie ten sposób bez szwanku. Niestety to chyba jedyne znane mi sposoby na całkowite pozbycie się tego syfu bez stawiania autka "na kołki" i wyjmowaniu silnika. Można próbować wprowadzić do środka jakiś cienki wężyk, możliwie najgłębiej i chlusnąć ciśnieniem wody (podobnie jak się przebija przewody kanalizacyjne :-) )

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lip 2008, 21:58

Jeżeli korozja zaczyna "nadgryzać" blok silnika to już na niewiele sie zdadzą płukanki. To już tylko doraźna poprawa, na kilka miesięcy będzie.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 21 lip 2008, 22:06

No cóż popłucze sobie jeszcze troszkę. Te sposoby co Danek wymieniłeś mam już za sobą. Dlatego wspomniałem o korku spustowym by dojść do zalegających osadów. Obawiam się ,że czarekj znów ma rację ( w tym przypadku niestety). Poczyściłem węże, zmieniłem zaślepki, wypłukałem chłodnice. Teraz porobię trochę płukanek. Silnika ruszać nie będę bo szkoda , bo na razie to jest specyficzny ewenement :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lip 2008, 22:07

na niewiele sie zdadzą płukanki. To już tylko doraźna poprawa, na kilka miesięcy będzie.
Czarku tak sądzisz? Czy blok jest wewnątrz kanałów pokrywany jakimś inhibitorem czy cuś? Bo z tego co mi wiadomo to właśnie płyny zawierają takie środki, które osadzają się na ściankach bloku i nie dopuszczają do jego korozji. Sam blok nie jest niczym pokrywany ale może się mylę.
Niestety jeśli używa się samej wody (zwłaszcza nie destylowanej) lub mocno rozcieńcza koncentrat płynu to ochrona jest bardzo słaba i stąd korozja. Następnie kiedy układ zostanie zalany skoncentrowanym płynem to ten tlenek żelaza zamienia się w szlam, który jest bardzo trudno wypłukać bo ma taką galaretowatą konsystencję i "mocno się trzyma" w zakamarkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl