Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 ABT]Nowe przewody i świece...nadal przebicie-co jest?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

[80B4 ABT]Nowe przewody i świece...nadal przebicie-co jest?

Post autor: sobol_20 » 23 lip 2008, 00:20

Witam! Wymienilem juz drugi raz przewody w.napiecia i nadal mam przebicie. Silnik troche nie rowno pracuje i widac iskry w nocy na przewodach. Wczesniej kable SENTECH, teraz NGK + świece NGK i to samo. Panowie co jest grane? Prosze o pomoc. Z gory dzieki


Ostatnio zmieniony 23 lip 2008, 07:50 przez sobol_20, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 lip 2008, 07:52

A dokładnie w którym miejscu masz to przbicie, i czy aby napewno to przebicie?
Może napięcie które idzie na przewody jest zbyt wysokie. A jak kopułka i palec? Może to ich sprawka.
Aha i proszę pamiętać o poprawnym tytułowaniu tematów. :evil:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 lip 2008, 08:05

Zdejmij z przewodów te metalowe osłonki z końcówek na swiecach i sprawdź wtedy

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 lip 2008, 09:33

Zrób tak jak pisze WOJTEK26, często przebicie jest właśnie na tych osłonach <ok>

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 23 lip 2008, 13:56

No iskry widac wlasnie na tych metolowych koncowkach przebija z nich na glowice. I po dotknieciu kabli palcami rowniez widac iskry... A kopulka i palec wygladaja na sprawne. Jak ją mozna jeszcze dokladnie sprawdzic?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 lip 2008, 08:26

Wyrzuc te metalowe końcówki i problem zniknie.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 24 lip 2008, 08:38

WOJTEK26 pisze:Wyrzuc te metalowe końcówki i problem zniknie.
Pewnie tak. Tylko zastanawia mnie dlaczego tak się robi. Jakiś rok temu kupiłem najtańsze przewody za 50 zeta i nie ma takich szopek. Przewody NGK to jednak trochę wyższa półka i nie powinno być takich przebić.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 09:36

kokolino1 pisze:Przewody NGK to jednak trochę wyższa półka i nie powinno być takich przebić.
No właśnie, tym bardziej, że te osłonki spełniają dość ważną rolę, mianowicie są to osłony p-zakłóceniowe (ekranujące) zmniejszające emisję szkodliwego pola elektromagnetycznego, które może powodować np. trzaski w radio, zakłócenia w pracy telefonu GSM czy nawigacji. Moim zdaniem przyczyną może być fizyczne uszkodzenie przewodów przez nieumiejętne wkładanie i/lub zdejmowanie przewodów ze świec albo niewłaściwe przechowywanie i obchodzenie się z przewodami przed założeniem lub w trakcie tej czynności. Wbrew pozorom przewody WN to dość delikatny element instalacji. Np. przewody przechowywane w zbyt wysokiej temperaturze (np. na słońcu) pomimo, że są one bardzo elastyczne to nadmierne zgięcie w okolicy końcówki może spowodować mikropęknięcie i przebicie gotowe. Podobnie pociągnięcie za sam przewód, a nie końcówkę w czasie zdejmowania może uszkodzić przewód przy samej nasadzie i znowu efekt wiadomy. Zawilgocenie powierzchni nie powinno się zdarzyć ani mieć wpływ na takie zjawiska. Pomijając same przewody to pęknięty izolator świecy (np. przez za silne jej dokręcenie) również może powodować przebicia na przewód. Tak więc moim zdaniem jeśli jesteśmy pewni swoich przewodów to proponuję podmienić (przynajmniej na próbę) świece.

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 24 lip 2008, 10:44

Panowie a jak mozna dokladnie sprawdzic kopulke i palec jest wogole mozliwosc? Czy trzeba jakas na podmiane? U mnie sa firmy BERU.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 11:13

Sam dokładnie ich nie sprawdzisz bo nie sądzę byś miał dostęp do laboratorium wysokich napięć :-) . Pozostaje tylko podmiana na inną 100% sprawną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl