witam
mam następujący problem: w czasie jazdy podczas gwałtowniejszego chamowania, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach zapala się lampka smarowania, gdy silnik jest na trochę większych obrotach niż jałowe, lampka nie zapala się. Oleju mam nalane do górnej kreski.
Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach wynosi min 1 atmosfera, czy nie powinno być więcej?
Przeczytałem że w tym silniku czujniki są dwa : 0.3 i 0.9atm, ten drugi powinien zapalać lampkę przy ponad 2000obr, a pierwszy na biegu jałowym, natomiast wychodzi na to że u mnie kontrolka świeci się na wolnych obrotach gdy ciśnienie spadnie poniżej 0.9atm a może to normalne gdy się nie ma obrotomierza?
pozdrawiam
[B3 1.6TD SB]Problem ze smarowaniem?
[B3 1.6TD SB]Problem ze smarowaniem?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2007, 21:42 przez luxusxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Być może jeździsz dynamicznie i chwilowo przy przechyłach pompie brakuje oleju do tłoczenia. To by było wytłumacznie gdyby oleju było mało w silniku, ale do Twojego przypadku nie pasuje. Z tego co pamiętam to minimalne ciśnienie oleju to 1 bar, ale tym sie nie przejmuj dopóki nie zapala Ci się kontrolka na stałe. Kiedyś u klienta był podobny przypadek gdy miał podgięty "smok" przy pompie, która ssała olej tylko z powierzchni. Mimo to nie rób większej "afery" z tej kontrolki. Według mnie te chwilowe rozbłyski nie spowodują uszkodzenia silnika. Może masz miarkę oleju od innego modelu i wcale poziom nie jest na maks. ?
Zarówno w 1.6D JK i w 2.3E NG przy na prawdę ostrym hamowaniu migała kontrolka oleju, nawet gdy było 1/2 - 3/4 miarki...Być może jeździsz dynamicznie i chwilowo przy przechyłach pompie brakuje oleju do tłoczenia. To by było wytłumacznie gdyby oleju było mało w silniku, ale do Twojego przypadku nie pasuje.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Cześć, kontrolka to standard, u mnie też miga jak skręcam w prawo a miarka jest na połowie, ale nie przejmuje się zbytnio, a co migania na wolnych obrotach to masz kiepski olej kolego, temat już przerabiałem jak zalałem Lotosa, na wolnych mrugała na wyższych było ok. Na jakim oleju śmigasz? Polecam Mobil 1 jedyny słuszny przynajmniej dla mnie po eksperymentach. I wcale nie drogi 89zł za 5l 8-)