Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD SB]Problem ze smarowaniem?

ODPOWIEDZ
luxusxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2007, 22:49

[B3 1.6TD SB]Problem ze smarowaniem?

Post autor: luxusxx » 14 mar 2007, 14:35

witam
mam następujący problem: w czasie jazdy podczas gwałtowniejszego chamowania, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach zapala się lampka smarowania, gdy silnik jest na trochę większych obrotach niż jałowe, lampka nie zapala się. Oleju mam nalane do górnej kreski.

Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach wynosi min 1 atmosfera, czy nie powinno być więcej?

Przeczytałem że w tym silniku czujniki są dwa : 0.3 i 0.9atm, ten drugi powinien zapalać lampkę przy ponad 2000obr, a pierwszy na biegu jałowym, natomiast wychodzi na to że u mnie kontrolka świeci się na wolnych obrotach gdy ciśnienie spadnie poniżej 0.9atm a może to normalne gdy się nie ma obrotomierza?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 mar 2007, 21:42 przez luxusxx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 mar 2007, 15:19

Być może jeździsz dynamicznie i chwilowo przy przechyłach pompie brakuje oleju do tłoczenia. To by było wytłumacznie gdyby oleju było mało w silniku, ale do Twojego przypadku nie pasuje. Z tego co pamiętam to minimalne ciśnienie oleju to 1 bar, ale tym sie nie przejmuj dopóki nie zapala Ci się kontrolka na stałe. Kiedyś u klienta był podobny przypadek gdy miał podgięty "smok" przy pompie, która ssała olej tylko z powierzchni. Mimo to nie rób większej "afery" z tej kontrolki. Według mnie te chwilowe rozbłyski nie spowodują uszkodzenia silnika. Może masz miarkę oleju od innego modelu i wcale poziom nie jest na maks. ?

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 14 mar 2007, 16:49

Być może jeździsz dynamicznie i chwilowo przy przechyłach pompie brakuje oleju do tłoczenia. To by było wytłumacznie gdyby oleju było mało w silniku, ale do Twojego przypadku nie pasuje.
Zarówno w 1.6D JK i w 2.3E NG przy na prawdę ostrym hamowaniu migała kontrolka oleju, nawet gdy było 1/2 - 3/4 miarki...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 mar 2007, 17:36

Widze kolega ma ten sam silniczek co ja, bardzo żadki model, nie spotka sie ich często. Sam ostatnio też miałem problemy z ciśnieniem oleju, u mnie przyczyna tkwiła w zatkanym smoku ssawnym od pompy olejowej.

luxusxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2007, 22:49

Post autor: luxusxx » 15 mar 2007, 17:13

ok, dzięki, sprawdzę smoka,
a przy okazji oddam pompę oleju do sprawdzenia i zmierzę czy panewki nie są zbyt cienkie
pozdr.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 15 mar 2007, 17:30

Cześć, kontrolka to standard, u mnie też miga jak skręcam w prawo :-P a miarka jest na połowie, ale nie przejmuje się zbytnio, a co migania na wolnych obrotach to masz kiepski olej kolego, temat już przerabiałem jak zalałem Lotosa, na wolnych mrugała na wyższych było ok. Na jakim oleju śmigasz? Polecam Mobil 1 jedyny słuszny przynajmniej dla mnie po eksperymentach. I wcale nie drogi 89zł za 5l 8-)

luxusxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2007, 22:49

Post autor: luxusxx » 19 mar 2007, 17:26

:oops: lotos semisyntetic

rzeczywiście Mobil 1 nie jest drogi, będę musiał spróbować
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl