Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ALL] Akumulator i problemy z nim zwiazane

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 12 lip 2008, 02:04

Danek pisze:Założę się, że jedna lub dwie będą praktycznie rozładowane przez co cały aku niedomaga. Możesz mieć też powyginane płyty w której celi i zwarcie wewnętrzne, to również może powodować bardzo szybkie samorozładowanie oraz napięcie niższe od nominalnego.
Druga sprawa to akurat ogrzewanie elektryczne jest bardzo prądożerne :-) .
Akumulator to sześć cel, każda cela to 2V z hakiem, zwarcie w celi to tak jakby jej nie było. Czyli kolega miałby poniżej 11V. Jest bardzo prawdopodobne, że dwie bądź jedna cela będą znacznie odbiegać parametrami od pozostałych i przez to znacznie pogorszą się parametry akumulatora. W końcu cele połączone są szeregowo i niewłaściwe działanie jednej z nich wpływa na cały akumulator.
Canibal pisze:hmm sprawdzilem bez odpalania stan aku i mial 11,8V
Przy tym napięciu w akumulatorze dochodzi do zasiarczenia płyt, czyli wypadałoby poszukać nowego, a jakiego? Proponowałbym najpierw sprawdzić jaką wydajność ma alternator, bo jeśli sporą to można śmiało wstawiać większy akumulator.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 15 lip 2008, 07:31

Instalacja gazowa raczej nie wymaga większego aku, sprawdźcie sobie amperomierzem ile pobierane jest prądu na benie i LPG....
I tak jak już wielu pisało aku poniżej 12V to można tylko zezłomować:P
No i dlaczego używacie jakiejś dziwnej jednostki do określania pojemności??? te mHA razi po oczach:PPP

jerry
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 16 sie 2007, 01:54
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jerry » 15 lip 2008, 23:39

Ja bym doradzał taki jak fabryczny. Moje auto z niemcowni przyjechało na akumulatorze 45 Ah. Ja go zmieniłem na nowy 60 Ah bo mi sie trafił, a poprzedni brat założył do swojego paska z tym samym motorem. On jeździ do tej pory na starym , a ja już zmieniałem drugi raz. Wniosek ? Miałem niedoładowany akumulator, więc długo nie pożył. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 26 lip 2008, 06:19

Coz nie mialem innego wyjscia jak jechac do elektryka poniewaz w ciagu dnia 2razy mi aku padl ;) i co sie okazalo samego Aku nie sprawdzil bo autko musialo by postac z godzine ale sprawdzil i aku pradu nie traci za to mialem za male ladowanie 13,1 zdaje sie wina lezala po stronie regulatora napiecia zostal wymieniony i od razy ladowanie skoczylo :) takze teraz jak aku mi padnie to bedzie tylko i wylacznie wina aku ;)

A co jeszcze zauwazylem w aku jest 6 cel w 5 celach czysciutko widac kazda plytke kazdy szczegol a w 6 celi nic nie widac tak jakby mul tam byl i syfiasto tam jakos tzn ze cela padla ? tzn napewno padla ale czy to tak wyglada zasiarczenie czy to moze cos jeszcze innego ?>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 lip 2008, 08:46

Canibal pisze:a w 6 celi nic nie widac tak jakby mul tam byl i syfiasto tam jakos tzn ze cela padla ?
To może świadczyć o zasiarczeniu płyty. Tak to się objawia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl