[80 B3] Wymiana amortyzatora
[80 B3] Wymiana amortyzatora
Witam, potrzebuję rady krok po kroku jak wymienić amortyzator z przodu, szukałem na forum ale nie znalazłem wystarczających informacji. Oczywiście wymieniam od razu odboje i poduszki pod amora.
Czy zaznacza sie jakieś kąty i inne (?) w celu nieutracenia zbieżności?
Pozdrawiam!
Czy zaznacza sie jakieś kąty i inne (?) w celu nieutracenia zbieżności?
Pozdrawiam!
Odkręcasz koło, odkręcasz 2 śruby klucz 17 ( łącznik stabilizatora i końcówka drążka) Następnie 2 śrubki na klucz 10 te od przewodów hamulcowych i odchylasz blaszkę z przewodami do tyłu, później 2 śruby na klucz 22 które trzymają całą kolumnę jak to zrobisz to pozostaje klucz 24 i imbus 6 pod maską w kielichach i wszystko Ci wychodzi, później ściągacz sprężyn skręcasz je na tyle żeby odkręcić zabezpieczenie sprężyn yam w środku już po wyjęciu całej kolumny i zdejmujesz sprężynę wymieniasz amor czy tam wkład i składasz zpowrotem. Ja do odkręcenia drążka kier. użyłem lewarka i podlewarowałem od spodu w górę tak żeby mi się w koło nie kręciła cała śróba. później jedziesz na geometrię i masz wszystko ok w najdroższym przypadku 70 zł tak jak mnie skasowali.
tył to kilka chyba 4 śruby na kluczyk 17 no i na dole przy wahaczu o ile sie nie mylę 24, ja popsikałem WD i zrobiłem przedłużkę z rurki na klucz i poszło jak masełko robiłem to na kanale. A i jak będziesz zdejmował zabezpieczenie amora to musisz tam użyć takiego małego kluczyka nr 6 chyba żeby trzymać i o odkręcać kluczem nakrętkę ;]
Ufff, przepraszam za wyrażenie: Dziadostwo.... Zapieczone śruby, obracający się sworzeń końcówki drążka kierowniczego (ciężko było zakręcić spowrotem-a i tak będę go musiał niedługo wymienić.) Ciężko było ale lewa strona cała zrobiona, pozostał prawy przód tylko, jutro ciąg dalszy. Trochę problemów było z montażem kolumny do wachacza/stabilizatora, we trzech ciężko było to zrobić, a samemu nie dałbym rady niestety pewnie...
Szukam pomału sprężyn obniżających, ciekaw jestem czy można coś porządnego za małe pieniądze kupić i trochę zglebować...
Następnie w planach remont blacharski (niedługo kupuję kompresor i zestaw lakierniczy więc będzie ciekawie
ale o tym w kolejnych postach, ponieważ pewnie będę potrzebować porad bardziej doświadczonych kolegów:)
Pozdrawiam!
Szukam pomału sprężyn obniżających, ciekaw jestem czy można coś porządnego za małe pieniądze kupić i trochę zglebować...
Następnie w planach remont blacharski (niedługo kupuję kompresor i zestaw lakierniczy więc będzie ciekawie
ale o tym w kolejnych postach, ponieważ pewnie będę potrzebować porad bardziej doświadczonych kolegów:)
Pozdrawiam!
b4
jestem posiadaczem be czwórki. jestem zmuszony wymienic amortyzatory.. (ach te polskie dziurawe drogi)
zauwaezylem ze ten podrecznik idealnie sie do tego nadaje, aczkolwiek mam problem
chcialem juz wyjac te 2 magiczne sróbki rozmiaruu 22 tylko nie ppotrafilem wczesniej zdjac listwy kierowniczej
tzn wyjac tej sróby z otworu.. i niewiem czy nic nie upiepsze jak to zrobie
wiec pytanie do was moi drodzy. a nawet 2 pytanie
1. czy musze to robic ? zapewne tak bo po co bym odkrecał to mocowanie lsitwy...
2. czy jest jakis sprytny sposob na zdjecie tego (młotkiem bym nie chcial tego traktowac :p;p)
prosze o szybką odpowiedz
zauwaezylem ze ten podrecznik idealnie sie do tego nadaje, aczkolwiek mam problem
chcialem juz wyjac te 2 magiczne sróbki rozmiaruu 22 tylko nie ppotrafilem wczesniej zdjac listwy kierowniczej
tzn wyjac tej sróby z otworu.. i niewiem czy nic nie upiepsze jak to zrobie
wiec pytanie do was moi drodzy. a nawet 2 pytanie
1. czy musze to robic ? zapewne tak bo po co bym odkrecał to mocowanie lsitwy...
2. czy jest jakis sprytny sposob na zdjecie tego (młotkiem bym nie chcial tego traktowac :p;p)
prosze o szybką odpowiedz