[b4 abt] ciezko pali i strasznie klepie jak odpalam
[b4 abt] ciezko pali i strasznie klepie jak odpalam
witam niedawno kupilem audi ale ciezko mi pali tzn gdy odpalam ja za pierwszym razem musze dluga ja krecic zeby odpalila ok 7 sek ale jak nieodpali za 1 razem to za drugim odpali od kopa niemam pojecia dlaczego tak sie dzieje pomozcie a druga sprawa to jak odpale auto to strasznie klepie mi jeden zawor a nie kiedy wszystkie klepia mi zawory co to moze byc?????
Ostatnio zmieniony 30 lip 2008, 21:12 przez sylwian87, łącznie zmieniany 1 raz.
ze ci ciezko pali to prawdopodobnie wina swiec zarowych,wykrec i sprawdz czy sa zakopcone i oczysc,choc swiec nie powinno sie wymieniac.ja mialem tak w polowce.rano nie odpalala za 1 razem,wymienilem i ok bylo-co do stukania ja tez tak mam ze mi klekocze jak jest zimna.Zostawie ja ze 3 min na wolnych obrotach i stukanie znika.maja byc to popychacze ale jak to usunac sam jeszcze nie wiem.mam nadzieje ze chociaz troche ci pomoglem a nie jak niektorzy napisza :szukaj ten temat byl juz czesto- bo pare slow przeciez nie jest tak ciezko napisac
ale ja u siebie swiece niedawno wymieniem a co do klekotania to jak mi sie zagrzeje to slychac jakby mi klekotal glosno tylko jeden a mam pytanie bo slyszalem ze jak jest niski stan oleju to tez beda klekotac to prawda??????aha co co do odpalania to moze byc wina zaplonu ???i auto mam troche jak mulowate wchodzi na obroty ale ciezko
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Po pierwsze to kolego sylwian87 popraw trochę temat, powinno być w tych [] nawiasach np [B4 ABT] i dalej o co kaman.
Po drugie w abt nie ma świec żarowych które są w dieslach tylko są normalne świece tylko trójelektrodowe akurat w tym silniku które dobrze czasem wymienić jak są strasznie okopcone, więc dobrze zrobiles że wymienileś.
Po trzecie to stukanie zaworów jest jak święty graal dla użytkowników audi 80 z tym silnikiem. Prawie każdy to ma ale chyba jeszcze nikomu nie udało się tego do końca zwalczyć chociaż niektórzy wymienili/naprawili pół silnika i nic. Ale na ten temat to już naprawdę z postów z forum można by ksiażkę napisać grubości co najmniej trylogii sienkiewicza dlatego najlepiej sam sobie poszukaj i poczytaj.
A co do tematu czyli że słabo ci odpala i jest mulowaty to jeżeli dochodzi paliwo stawiał bym na układ WN: sprawdź czy nie masz jakiś przebić na kablach, zdejmij kopułkę rozdzielacza zobacz w jakim stanie i palec obadaj. To tyle ale może ktoś bardziej oblatany ci coś więcej podpowie.
Po drugie w abt nie ma świec żarowych które są w dieslach tylko są normalne świece tylko trójelektrodowe akurat w tym silniku które dobrze czasem wymienić jak są strasznie okopcone, więc dobrze zrobiles że wymienileś.
Po trzecie to stukanie zaworów jest jak święty graal dla użytkowników audi 80 z tym silnikiem. Prawie każdy to ma ale chyba jeszcze nikomu nie udało się tego do końca zwalczyć chociaż niektórzy wymienili/naprawili pół silnika i nic. Ale na ten temat to już naprawdę z postów z forum można by ksiażkę napisać grubości co najmniej trylogii sienkiewicza dlatego najlepiej sam sobie poszukaj i poczytaj.
A co do tematu czyli że słabo ci odpala i jest mulowaty to jeżeli dochodzi paliwo stawiał bym na układ WN: sprawdź czy nie masz jakiś przebić na kablach, zdejmij kopułkę rozdzielacza zobacz w jakim stanie i palec obadaj. To tyle ale może ktoś bardziej oblatany ci coś więcej podpowie.
sprawdź czujnik temperatury (2 pinowy na plastikowym kroćcu wychodzącym z głowicy) bo moze autko cały czas chodzi na ssaniu i zalewa go paliwo stąd problem z odpalaniem.
co do stukania to sprawdź stan oleju. niski poziom oleju i hydrozawory bedą stukac. mozliwe tez ze hydrozawory są przytarte i dlatego tak klepią.
ewentualnie zmiana oleju na inny o innych parametrach powinno zniwelować stukanie
co do stukania to sprawdź stan oleju. niski poziom oleju i hydrozawory bedą stukac. mozliwe tez ze hydrozawory są przytarte i dlatego tak klepią.
ewentualnie zmiana oleju na inny o innych parametrach powinno zniwelować stukanie
zmienilem olej z lotos gaz na mobila i mojim zdnaiem auto lepiej pracuje na tym oleju ale cos mi sie dziej znowu w prawy kole bo jak nacisne hamulec przy predkosci 110 120 strasznie drga mi kierownica a i strasznie tucze jakas koncowka i niewiem co jest sprawdzalismy z kanalu ale niema luzow ale z tego co wiem to zeby sprawdzic luzy to trzeba pierw kolo sciagnac zeby sprawdzic luzy to prawda??????
Nie wiem co ma olej do drgania kierownicy przy hamowaniu :?: :idea:sylwian87 pisze:zmienilem olej z lotos gaz na mobila i mojim zdnaiem auto lepiej pracuje na tym oleju ale cos mi sie dziej znowu w prawy kole bo jak nacisne hamulec przy predkosci 110 120 strasznie drga mi kierownica
ale powiem ze oleje przeznaczone do aut z LPG to jeden wielki szajs.
i dobrze zrobiles ze nie uzywasz oleju do gazu.
co do drgania kierownicy przy hamowaniu to najprawdopodobniej masz krzywe tarcze hamulcowe dopuszczalne książkowe bicie tarczy hamulcowej to 0,03mm , mozliwe tez ze samoregulatory hamulców mają za duże luzy co przy hamowaniu powoduje drganie zacisków i to jest przenoszone na układ kierowniczy.
aby sprawdzić luzy na koncówkach kierowniczych, trzeba złapac za koncówkę a następnie niech druga osoba rusza kierownicą lewo-prawo (szybkie krótkie ruchy)
aby sprawdzić luzy na koncówkach wachacza trzeba podniesc samochód i złapać za koło na dole i u góry, następnie próbować ruszać kołem góra dół jednocześnie ciągnąc koło do siebie.